Facebook változások

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

 A Facebook változások minden felhasználót érintenek, és mindenki, aki rendszeresen használja a közösségi oldalt, észrevette ezeket. A Facebook algoritmus megváltoztatása óriási mértékben megváltoztatta a személyes üzenőfalon megjelenő tartalmakat, és az üzleti, vagy rajongói oldalak láthatóságát is.

A személyes Facebook üzenőfal változásai

Ha valaki azt szerette, hogy minden ismerős, minden üzenetét egyformán lássa, ettől már régen elbúcsúzhatott. Egy időben be lehetett állítani, hogy az üzenőfalon a „fontosabb bejegyzések” legyenek láthatóak, vagy az időrendi sorrendben az utolsók. 2014-re ez is eltűnt és a Facebook teljesen kézbe vette az irányítást. Az alapján, hogy melyik ismerősöd, vagy oldal bejegyzéseit, figyelted, lájkoltad, vagy kommentáltad, felállított egy rangsort, és azoknak a bejegyzéseit jeleníti meg. Így előfordulhat, hogy bizonyos ismerőseid bejegyzései sorban jelennek meg az üzenőfaladon, míg másokéi teljesen eltűnnek. Természetesen, ha nagyon sokáig húzod le a gördítősávot, egyre több ismerősöd bejegyzését is meglelheted, „jó mélyen”.
A Facebook abból az elvből kiindulva változtatta meg az elérhetőséget, hogy az ismerősök és a lájkolt oldalak növekvő mennyisége miatt, követhetetlen mennyiségű bejegyzést láthatnánk. Amely oldalakat, vagy ismerősöket gyakrabban látogatsz, azokat előtérbe helyezi. Ahol, vagy akinél hozzászólsz, sokat számít, valamivel kevesebbet, de szintén lényegesek a lájkok. Emiatt lehetséges, hogy bizonyos ismerőseid, vagy kedvelt oldalaid bejegyzéseit folyamatosan látod, míg mások látszólag teljesen eltűnnek. A másik furcsaság emiatt, hogy sokszor a régebbi bejegyzések vannak feljebb.

Facebook oldalak változásai

A Facebook rajongói és közösségi oldalaknál óriási mértékben csökkent az elérés. Következésképp rendkívüli előnybe kerültek azok, akik hirdetnek, és hátrányba, akik nem. Tehát egy nem pozitív, hasznos, de nem üzleti oldal megjelenései a rajongók hírfolyamában nagyon nagy mértékben csökkennek, ha nem hirdeti magát. A változás drasztikus. Tulajdonképpen ezzel sok év szorgalmas és minőségi oldalépítése, vagy rajongógyűjtése kis túlzással hasztalanná vált.
Az egyik Facebook oldalamon, több éve, amikor még csak néhány száz rajongója volt, azok száma, akik elérik az egyes bejegyzéseket, a többszöröse volt a mostaninak, pedig most 1000 felett jár a rajongók száma. A statisztikák szerint előfordult, hogy pl. az 1070 rajongóból mindössze 5-14 látta a bejegyzést! Persze érthető a Facebook azon háttértörekvése is, hogy a hirdetések által minél nagyobb bevételre tegyen szert, de ezáltal méginkább az „anyagi érdekeltségeknek” kedvez a valódi értékek hátrányára.

Mit tegyünk, ha mást akarunk látni a Facebook -on?

A Facebook változásai nem mindenkinek tetszenek, sőt… De mit tegyél, ha más oldalakat, vagy ismerősök bejegyzéseit szeretnéd látni? Tavaly még létezett egy link, amely egy bizonyos programozó scriptjét használva megmutatta számunkra, a Facebook hogyan osztályozza az ismerőseinket, de ez már nem elérhető.
Ha változást akarsz, akkor módszeresen kell a választott ismerőseid illetve, oldalak bejegyzéseire kattintanod, lájkolnod, hozzászólnod. Ellenben így mások szorulhatnak hátrébb…. Szóval innentől fogva „demokráciát” tartani a Facebook üzenőfalon szinte lehetetlen.

Neked mi a véleményed? Vannak ötleteid? Írd meg hozzászólásban!

Ha tetszett, lájkold, oszd meg és véleményezd!

A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.