Holtpont

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Rófusz Ferenc animációs alkotásaiban szeret valaki más fejében lenni, valaki más fejével gondolkodni, észlelni. A Holtpont című rövid etűdjében a nagysikerű Légy után újra felhasználja a jól bevált szubjektív nézőpontot, ezúttal azonban egy halálraítélt ember utolsó perceit kísérjük végig.

A helyszín és a főszereplő személye a filmidő alatt kevés, de annál jobban adagolt információkból bontakozik ki. A szubjektivitás ábrázolása részletesen és életszerűen van megkomponálva, a főszereplővel együtt, mi nézők is megfigyeljük az apró, figyelemfelkeltő részleteket, mi is ott állunk vele együtt a sötét bizonytalanságban és várjuk az elkövetkezőt.  Annak ellenére, hogy benne vagyunk egy ember a fejében, nem tudunk meg róla semmit. Nem tudjuk meg mit követett el, vagy hogy hogyan nézhet ki. A film szempontjából ez nem is fontos.  Nem próbál meg bármilyen nagy narratív truvájt vagy csavart végrehajtani, egyszerűen egy hangulatot, egy érzést próbál meg átadni a nézőnek. A nyugodt és lassú tempójú film nyomasztó hangulata úgy száll rá a nézőre, mint a nagy kövér légy főszereplőnk cipőjére. Hamar elszáll onnan ugyan, de a zümmögését még sokáig halljuk a fejünkben.

A filmet megtekinthetitek itt:

http://www.daazo.com/film/e9c025ba-f2da-102a-b73e-000e2e531ae0/

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?