Főoldal » GYIK » Tartalom » Tartalom írási segédlet – sablon

Tartalom írási segédlet – sablon

Sok esetben tapasztaltuk azt, hogy aki cikkírásra szánja a fejét nem tudja hogyan tegye azt. Mire kell figyelni? Mit érdemes betartani? Mit szeretnek az olvasók és mit a Google? Ez a poszt arra szolgál, hogy a felsofokon.hu-ra kikerülő cikkek könnyebben kerülhessenek ki a Google találati listáiba.

Az admin felület használatát itt tudjátok megtekinteni: Weboldal használat Bejegyzés írás a felsofokon.hu – WordPress adminisztrációs felület használata ». Ez a cikk kimondottan a tartalomgenerálásra fókuszál.

Tartalom sablon

  1. Cím: a cím szerepe az, hogy felkeltse az érdeklődést és tartalmazza a kulcsszavakat. Erre azért van szükség, mert a Felhasználók (olvasók) és a Google (keresők) ezalapján fogják megtalálni a keresett tartalmat. Ezek általában kiemeltek formátumban jelennek meg (<h1></h1>)
  2. Alcím: cím kiegészítése, magyarázat ide is érdemes elhelyezni a kulcsszavakat. Kiemelt címsor ez is (<h2> </h2>)
  3. Lead: rövid összefoglaló a cikk elején, általában csak ennyit olvasnak el az emberek és ha hozzá tartozó kép, cím és bevezetés nem fogja meg a figyelmüket, akkor nem nézik meg a tartalmat
  4. Törzs: a szöveg törzse, ahol a tartalom található. Az emberek nem szeretnek sokat olvasni, de amit elolvasnak az legyen érdekes – itt is kulcsszavakat kell belefogalmazni a mondandóba, de nem szabad túlzásokba esni. A szöveget rövid bekezdésenként tördeljük, mert 1-2 mondatnyi szövegcsoportok nem riasztják el az olvasót. A sorok balra legyenek igazítva, mert ez segíti a könnyebb olvashatóságot (ha sorkizárt a szöveg, akkor a szemünk nem találja meg a sorok végét és így nehezebben tudunk két sort összeolvasni, balra igazított esetén mindig jól látható a sorvég). A szövegbe nyugodtan illesszünk képeket, videókat, mert ezek tovább fokozzák a figyelmet.
  5. Képek: mindenképpen szükséges figyelemfelkeltő képet (agyunk 90%-a vizuális adatokat tárol, 60000* gyorsabban dolgozzuk fel) 94%-al többször nyitnak meg releváns képpel illusztrált bejegyzést, mint amelyiknél nincs. Ha összhangban van a leaddel és a címmel, akkor a legnagyobb esély arra, hogy megnyitják a cikket.
  6. Címkék: minden egyes szöveges tartalomhoz adjunk hozzá címkét, mert ezek újabb csoportosítási lehetőséget biztosítanak számunkra, valamint növeli a belső linkek és a tartalomhoz kapcsoló kulcsszavakat újra meg tudjuk jeleníteni.

Tippek, trükkök, információk:

  1. A Google 300 szó feletti cikkeket indexel
  2. Egy tanulmány szerint 2000 szó feletti cikkek átlagosan jobb pozíciót foglalnak el, gyakrabban található az első oldalon
  3. 1500 szó feletti cikkek mondhatók SEO szempontból ideálisnak. Ezeket osszák meg legtöbbször Facebook-on is.
  4. Nem minden cikknek kell 1500 szóból állni
  5. Az emberek átlagosan 6-7 percet olvasnak. Ez 1500-2000 szónak felel meg
  6. Nem csak a Google-nek kell megfelelni, hanem az olvasóknak is
    1. Tagolás
    2. Címsorok
    3. képek, animációk, videók, hanganyagok is képezzék a bejegyzést
    4. törekedjünk arra, hogy a cikk megoldást nyújtson az olvasók problémájára
    5. legyen érdekes, új a tartalom

Kulcsszóanalízis eredménye

A kulcsszó elemzése eredményeit figyelembe kell venni tartalom írásakor:

  • a leszűrt/kiválasztott kulcsszavakat kategóriánként rendezzük
  • ezeket tudjuk használni a következő esetekben:
    • új tartalom írása a kategóriában
    • hirdetéscsoport hirdetéseinek megírásához
    • hirdetéscsoport kampányoldalának szövegezéshez
    • hirdetéscsoport hirdetéseinek megjelenítéséhez
  • a kulcsszavak használatával a Google találati listában való előrelépés a cél
  • a kulcsszavak használatával a Google AdWords hirdetések kattintási költségének minimalizálása a cél

Havi rendszerességgel szeretnénk egy aktuális kulcsszókészletet biztosítani a szerkesztőinknek, amely tartalmazza a belső keresés kulcsszavait, valamint a Google Search Console statisztikáit.

Hogyan lehet tartalom menedzsment segítségével…

Google találati helyet javítani?

Rendszeres cikkírással a rövidtávú tervekhez kitűzött – kisebb elérésű, kisebb hirdetési versennyel – kulcsszavakat, kifejezéseket – általában ezek több szóból állnak, ezért is könnyebb előrelépni velük, kevesebben optimalizálnak ezekre – használjuk új cikkek írásához.

Ennek következménye, hogy ezekre a kifejezésekre javul a találati lista pozíció, de mivel ezek a kifejezések a tartalmazzák a hosszú távú kifejezéseket, így részben azokat is javítják pl. angol nyelvű könyvesbolt > könyvesbolt és angol könyvesbolt kifejezésekre is erősíti az oldalt.

Ha a rövidtávú célok teljesítése folyamatban van, akkor térhetünk át a hosszú távúakra. Itt is új cikkek írása a cél viszont itt már a tényleges kulcsszavakra, kifejezésekre koncentrálunk. pl. könyvesbolt, nyelvkönyvek.

Összefoglalva: rövid- és hosszú távú céloknak megfelelően heti 1 bejegyzés ajánlott, heti 3 jó és heti 5 kiváló. Ezzel évi 52 – 156 – 260 cikk / év. Minden egyes tartalom újabb és újabb Google indexeket jelent, valamint keresőoptimalizálás szempontjából a találati lista helyezések is javulnak.