Abode Flash – Animációkészítés 2

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Folytassuk az animációk készítését egy könnyed példával!

Forgatást fogunk használni!

Méghozzá egy óra elkészítéséhez!

 

Íme:

 

Egyelőre csak megelégedünk annyival, hogy egy mutatót forgatunk körbe.

Rajzoljuk meg az óra mutatóját és ezt alakítsuk grafikává!

Kattintsunk duplán a grafikánkra. Most ezt fogjuk szerkeszteni.

A szimbólumunk közepét egy fekete kereszt jelzi. Ez a referenciapont. Ehhez képest forgat el a Flash. Mivel mi az alsó sarka körül akarjuk elforgatni, tehát helyezzük át a mutatót úgy, hogy az alsó sarka a keresztnél legyen.

Lépjünk vissza a Scene1-re. Ehhez kattintsunk a Scene1 feliratra!

Készítsünk a grafikánkból egy moziklipet! Ezek után ezt fogjuk szerkeszteni. Szúrjunk be egy kulcsképkockát, amin a mutató 180 fokkal el van forgatva. Használjuk a  forgatás ikont. Majd számoltassuk ki a közbülső állapotokat a Motion Tweent alkalmazva!

Ezek után szúrjuk be egy kulcsképkockát, amin visszaforgatjuk a mutatót eredeti helyzetébe és természetesen számoltassuk ki a közbülső pozíciókat a Motion Tween segítségével. Ha most lefuttatjuk a mozinkat, akkor a mutató oda-vissza jár ugyanazon az útvonalon. A hiba kijavításához csak annyit kell tenni, hogy az utolsó képkockán nem az eredeti pozícióba helyezzük vissza a mutatót, hanem egy picit előrébb. Ebben az esetben mondjuk 11 órára.

 

Szúrjunk be még egy layert az eddigi alá, amin megrajzoljuk a hátlapot.

 

Kész is, gyönyörű szépen forog!

Csodás!

 

Még találkozunk!

 

Köszönöm a figyelmet!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?