Főoldal » Abode Flash – Dinamikus egérkövető animációk

Abode Flash – Dinamikus egérkövető animációk

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Visszatérünk egy kicsit az egérkövető animációhoz és elkészítünk pár érdekes dolgot gyakorlás képpen!

Rajta:

Készítsünk egy moziklipet, melynek a kockáin lesznek azok az alakzatok, amelyek a kurzort fogják követni. 

Rajzoljuk meg az alapalakzatot ami az egeret követi. Alakítsuk ezt moziklippé! Ezek után ennek belsejében megrajzoljuk az egyes képkockákra megrajzoljuk az alakzatokat, amelyek az egérkurzort követik. Minden egyes képkockán állítsuk meg a lejátszófejet, hiszen mi akarjuk majd kiválasztani, hogy melyiken álljon a lejátszófej (melyik képkockát mutassuk),. Mindegyikre irjuk:

stop ();

Lépjünk vissza a Scene1-re! Adjunk a moziklipnek instancenenevet(belso) és ágyazzuk be a moziklipünket egy másik moziklipbe! Adjunk ennek is instancenevet(kulso)! A külső moziklipre (a példában a kulso instancenevű kulsoklip) írjuk a következő kódot:

onClipEvent (load) {
meret = 20;
max = 21;
nov = 15;
tomb = new Array();
for (i=0; iduplicateMovieClip (belso, “dupl”+i, max-i);
tomb[i] = eval(“dupl”+i);
tomb[i]._xscale = meret+i*nov;
tomb[i]._yscale = meret+i*nov;
tomb[i]._alpha = 100-(100/max*i);
}
belso._visible = false;
}
onClipEvent (enterFrame) {
tomb[0]._x = _xmouse;
tomb[0]._y = _ymouse;
for (i=1; itomb[i].dx = ((tomb[i-1]._x-tomb[i]._x)/2) + 0.25*tomb[i].dx;
tomb[i].dy = ((tomb[i-1]._y-tomb[i]._y)/2) + 0.25*tomb[i].dy;
tomb[i]._x = tomb[i]._x+tomb[i].dx;
tomb[i]._y = tomb[i]._y+tomb[i].dy;
}
}

Ez megegyezik az előzőleg említett follow the mouse effekt kódjával. Már csak azt kell megoldani, hogy a lejátszófejet minden egyes duplikáción a megadott képkockára vigyük, ezzel megváltoztatva, hogy mi kövesse az egeret.

Ehhez a load eseményt kiegészítjük egy függvénnyel:

onClipEvent (load) {
function effektvalaszt (hanyadik) {
for (i=0; itomb[i].gotoandstop(hanyadik);
}
}
}

Ennek a függvénynek meghívásakor tulajdonképpen nem csinálunk mást, mint végigmegyünk az összes “másolaton” és a lejátszófejet a paraméterben megadott képkockára állítjuk. A függvény a load eseménynél bekerül a memóriába.

Készítsünk 5 gombot a színpadra, melyek segítségével megváltoztatjuk, hogy milyen alakzat kövesse az egeret. Gombok lenyomásakor meghívjuk az effektválaszt függvényt, melynek paraméterében megadjuk, hogy melyik képkockára ugorjon a lejátszófej. A függvény hívásakor használjunk abszolút hivatkozást! Például a második képkocka esetén:

on (release) {
_root.kulso.effektvalaszt(2);
}

 

mostmár követ , dinamizál , mindent csinál!

csak a fantáziátokon múlik mi követi az egér kurzorát!

 

Köszönöm a  figyelmet!

Még találkozunk!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?