Abode Flash – Játék készítése 1

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

A moziklipek ha érintkeznek azt akár ők érzékelni is tudják.

Ennek szintaktikáját mutatom be, valamint elkészítünk egy ŰRHAJÓS JÁTÉKOT is!

 

Érdemes lesz követni, hiszen mostantól pár játékot már képesek leszünk elkészíteni, és el is fogjuk készíteni!

 

Na figyelem, izgalmas lesz =)


Lövöldözös játékok esetén érzékelni kell, hogy a golyó eltalálta-e a céltárgyat vagy sem. Esetleg a pingpongjátéknál a labda és az ütő találkozását kell érzékelnünk. Erre a célra szolgál az moziklip objektum hitTestfüggvénye, amit megtalálhatunk az Object > MovieClip könyvecskében. Ez egy logikai függvény, igaz illetve hamis értéket ad vissza.
Alakzatok érintkezését kétféle módon vizsgálhatjuk:

  1. A két alakzat bennfoglalótéglalapja érintkezik-e. Ezt a módszert használjuk, ha például egy űrhajó és egy aszteroida találkozását akarjuk vizsgálni. Ebben az esetben a hittest függvényt a következő módon használjuk:
    minekMC.hitTest(mivelMC)
    • minekMC – annak a moziklipnek az instanceneve, amelynek az érintkezését akarjuk vizsgálni.
    • mivelMC – annak a moziklipnek az instanceneve, amellyel az érintkezést akarjuk vizsgálni.
  2. Egy adott pont benne van-e a célalakzatban. Ez abban az esetben hasznos, ha egy adott referenciapont helyzetét vizsgáljuk, esetleg az egérkurzor találkozását a célalakzattal. Ekkor a hittest függvényt a következő módon használjuk:
    minekMC.hitTest(mivelMCx,mivelMCy,logikai_érték)
    • minekMC – annak a moziklipnek az instanceneve, amelynek az érintkezését akarjuk vizsgálni.
    • mivelMCx – annak a moziklipnek az x koordinátája amellyel az érintkezést akarjuk vizsgálni.
    • mivelMCy – annak a moziklipnek az y koordinátája amellyel az érintkezést akarjuk vizsgálni.
    • logikai_érték – ez határozza meg, hogyan szeretnénk vizsgálni az áthatást. Ide kétfajta logikai értéket írhatunk:
      • false – ekkor a bennfoglalótéglalapok áthatását vizsgáljuk.
      • true – csak az alakzatok áthatását vizsgáljuk.

A feladat, mint írtam is, egy űrhajós játék elkészítése.

Úgy csináljuk meg, hogy ha az űrhajó a kis bolygónkhoz ér akkor robbanjon fel !

 

 

 

Készítsünk egy moziklipet a színpadra! Ez lesz az aszteroida, amellyel való ütközést fogjuk vizsgálni. Adjunk instanceneveket neki(aszteroida)!

Készítsük el az űrhajó képét. Alakítsuk ezt gombbá, majd ezt moziklippé. Adjunk ennek is instancenevet(urhajo)! 

Az űrhajó moziklipbe illesszünk be egy új képkockát, amellyen megrajzoljuk az űrhajó felrobbant állapotát. Szúrjunk be még egy réteget, amire a kódot írjuk. Állítsuk meg a lejátszófejet mindkét képkockán! Mindkét képkockán szerepeljen a következő kód:

 

stop ();

Az első képkocán lévő gombra írjuk a következő szkriptet: 

on (release) {
stopDrag ();
}
on (release) {
startDrag (this);
}

Így tulajdonképpen egy vonszolható klipek készítettünk, amit az előző postokban már kitárgyaltunk!

A Movie Explorerben ellenőrizzük az objektumok egymásba ágyazását!

 

Ha találkozik a kisbolygó és az űrhajó, akkor ugrassuk a lejátszófejet a következő képkockára! Az űrhajó moziklipre írjuk az alábbi szkriptet:

onClipEvent (enterFrame) {
if (this.hitTest(_root.aszteroida)==true) {
this.nextFrame();
}
}

Hát ezzel el lehet játszadozni =) nah még ugyan annyira nem izgalmas!

 

De akár már ezt is tovább fejleszthetjük, valamint készíthetünk teniszezős játékot is!

A következőkben valamikor el is fogjuk készíteni!

 

Köszönöm a figyelmet!

Még találkozunk!

 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?