Abode Flash – Kifestőjáték készítése

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Egy újabb kis játékot fogunk elkészíteni, azonban mostmár saját függvényt is írunk neki!

 

Kifestőjáték : 


Készítsünk egy gombot és ágyazzuk be egy moziklipbe, valamint még két gombot, amelyek segítségével a moziklip színét változtatni fogjuk.

A mozink felépítése a Movie Explorerben ellenőrizhető.Alakzat színét már megváltoztattuk a color Object segítségével, ennek megfelelően készítsük el a szinezőfüggvényt!

A gombok segítségével a szin változót állítjuk be.

on (release) {
szin=0xFF0000;
}
on (release) {
szin = 0x0000FF;
}

Az első gombbal pirosra, a másodikkal kékre állítjuk a szin változót.

 
A moziklip belsejében lévő gombbal beszinezzük a moziklipet.

on (release) {
_root.szinez(this);
}

szinez(this) hivatkozás nem lenne jó, hiszen a szinező függvényt a főmozi időegyenesére írtuk, így abszolút hivatkozást alkalmazunk.

 

 

Ezt a főmozik első képkockájára írjuk.

function szinez (mit) {
ujszin = new Color(mit);
ujszin.setRGB(szin);
}

A függvény a paraméterben szereplő mit objektumot átfesti a szin változóban megadott színűre. 

 

Ezzel a megoldással az egész moziklipet átszineztük, nem csak a belsejét. A grafikák kontúrjait rajzoljuk meg (másoljuk át) egy másik layerre. Ezt a réteget helyezzük az aktuális fölé, így láthatóak lesznek a kontúrok. 

Komplex formákat is a fenti feladat alapján tudunk kifeseteni.

 

Köszönöm a figyelmet!

 

Még találkozunk!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?