Főoldal » Abode Flash – Moziklipek “klónozása / mozaikjáték

Abode Flash – Moziklipek “klónozása / mozaikjáték

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Újabb játékot készítünk el! Újabban a moziklipek “klónozásával”

 

Figyelem:


 

A Libraryből kivonszolhatunk tetszőleges számú moziklipet, de vannak esetek, amikor nem tudjuk előre, hogy hány példányra lesz szükségünk. Ekkor a program futásakor kell az adott moziklip több példányát előállítani . Gondoljunk például egy mozaikjátékra. Amikor a síkot szeretnénk leparkettázni, akkor kitesszük a képernyőre az alapidomokat, s a felhasználó dönti el, hogy melyikből hány darabot használ.

Futási időben is tudunk animációt készíteni. Ekkor a “mesterpéldánynak” elkészítjük tetszőleges számú másolatát és ezeknek a mozgását vezéreljük. Ilyen például a follow the mouse effektus is, amikor egy alakzatsorozat követi az egér mozgását.

Futási időben lehet sokszorosítani egy moziklipet a DuplicateMovieClip paranccsal. A létrejött példányok, mint klónoknak, önálló életük van. Saját nevük van, és ugyanúgy lehet változtatni tulajdonságaikat, mint a többi moziklipnek. Ez akkor hasznos, amikor dinamikusan akarunk animációt készíteni.

 

Szintaxisa: 

duplicateMovieClip (TargetNew NameDepth);

Target: A moziklip instanceneve és elérési útja, amit duplikálni akarunk. mivel ezt kifejezésként szeretnénk kezelni, így az expression négyzetet be kell majd jelölni.

New Name: A neve a “klónnak”. Ez egy string típus.

Depth: A mélysége. Ebbe a mezőbe egy pozitív egész számot kell írni.

 

A duplikált moziklip mélysége adja meg a verembeli pozícióját, azaz hogyan helyezkedjen el a moziklip. A veremben magasabb helyen lévő (aminek a depth értéke nagyobb) takarja az alacsonyabb helyen elhelyezkedőt.

Tudjuk. hogy a sík lefedhető sokszögekkel. Ez a különböző mozaikkészítő programok alapötlete.

Játék :

 

 

Először megrajzoljuk az egyik síkidomot, a mozaikunk egy darabját. 

Vágjuk le egy kis részét és ebből készítsünk egy gombot, valamint a fennmaradó részből is egy másik gombot!

Ezt a két gombot ágyazzuk be egy moziklipbe. Adjunk a moziklipnek instance nevet (negyzet)!
A nagygomb segítségével vonszoljuk a négyzetünket, a sarokgomb segítségével pedig elforgatjuk. A Movie Explorer segítségével ellenőrizhetjük szimbólumaink egymásba ágyazását.

Ennek megfelelően az alábbi kódokat írjuk a gombokra:

on (press) {
startDrag (this);
}
on (release) {
stopDrag ();
}

on (release) {
this._rotation = this._rotation-45;
}

 

Ezt a moziklipünket most már tudjuk forgatni és vonszolni, de több kellene belőle, hogy ki tudjuk rakni a síkot, vagy annak egy részét. Rakjunk fel (rajzoljunk) még egy gombot a színpadra, melyre a következő kódot írjuk: 
on (release) {
duplicateMovieClip(_root.negyzet,”negy”+i,i);
i=i+1;
}

Az i változónak kezdőértéket kell még adni, ezt az első frameben tegyük meg.

i=1;

 

Futtassuk le a mozinkat! Ha a gombra kattintunk, akkor látszólag nem történik semmi, de az eredeti példány felett megjelenik a másolat.

 

Az eredmény egy izgalmas játék =)

 

Továbbiakban is elkészítünk pár játékot!

 

Köszönöm a figyelmet!

Még találkozunk!

 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?