Főoldal » Analytics: Bevezetés – 1. rész

Analytics: Bevezetés – 1. rész

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

A Google Analytics szolgáltatása az egyik leghatékonyabb eszköze annak, hogy visszajelzést kapj weboldalad teljesítményéről, látogatóid viselkedési szokásairól. Rengeteg információt gyűjt weblapoddal kapcsolatban, amelyekből a megfelelő módon kinyert releváns adatok nagy segítséget nyújtanak a honlap teljesítményének és minőségének növelésében. És ha még nem említettem volna, a szolgáltatás teljesen ingyenes! Aki hajlandó egy kis időt áldozni rá, mindjárt hatalmas előnyre tehet szert versenytársaival szemben. Cikksorozatommal a “beletanulási” fázishoz szeretnék hozzájárulni, hogy akik most szeretnék megismerni az Analytics lehetőségeit, egy kis betekintést kapjanak, hogy mit, hogyan és miért érdemes monitorozni. A cikkeim főbb pontjait a későbbiekben részletesen fogom kifejteni.

 

1. Határozd meg weblapod céljait!
Miért hoztad létre honlapodat? Talán eladni szeretnél, mert egy webshop tulajdonosa vagy? Vagy valamilyen szolgáltatást kínálsz, ezért inkább a hírlevél feliratkozók számát gyarapítanád? Esetleg az oldaladon regisztráltak számát növelnéd? Ezeket mindjárt az elején érdemes letisztázni, mert ezek pontos ismeretével lehet igazán hatékonyan alkalmazni az Analytics által kínált funkciókat. Ezek beállításaira szolgál a Célok menüpont, amelyet először fogok górcső alá venni.

2. Látogatási jellemzők
Tudod mely országokból érkeznek látogatóid? És mennyire hűségesek hozzád? Mennyi időt töltenek el nálad? Böngészik oldalad, vagy egyből továbbállnak? Ha nem, hát az Analytics-szel ezekre is könnyedén választ kaphatsz, ha rápillantasz a Látogatók menüpontra. Ezek az információk segíthetnek Neked abban, hogy megismerd látogatóid szokásait, amelyeket kihasználva növelheted oldalad felhasználói élményét, vagy akár a megismert jellemzők alapján szólítsd meg őket.

3. Forgalmi források
A témáról szóló cikkemben bemutatom, hogyan kell értelmezni az oldalra érkező találatokat, azok forrásait, mi a megfelelő aránya az egyes forgalmi forrásoknak, mik azok a kulcsszavak, ahol a leghatékonyabb a honlap és az AdWords kampányokról is ejtek szót. A cikk végére már Te is tudni fogod, hogy vajon megérte-e linktárakba ajánlani nap mint nap az oldalad, megérte-e a sok befektetett munkát, érkeznek-e onnan releváns találatok.

Úgy gondolom tehát, hogy mindenképpen érdemes lesz velem tartani ebben a cikksorozatban, mert hasznos információkkal tudok szolgálni azoknak, akik most szeretnének jobban megismerkedni az Analytics eszközeivel és azoknak is, akik már jártasabbak a témában.

Forrás: http://stiftandras.eu/analytics-bevezetes-1-resz/

Kövess minket közösségi oldalakon is!

         

Iratkozz fel hírlevelünkre!

->FELIRATKOZÁS<-

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?