Enyém a Vár (osliget), tied a lekvár!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Ez a mottója a Városliget beépítésének Zugló 1.számú választókerület lakói számára.

A lelkes beépítők, már azt is kimutaták, hogy milyen hamar megtérül a beruházás. Mert a lakosság vesztesége, a környezeti terhelés, a por, a zaj, (ha nem akarjuk) nem forintosítható.

A Hermina úti és rá merőleges házak lakói megkapják a Közlekedési Múzeum gyönyörű kupoláját látványnak. (Valóban szép és én szívesen látnám régi pompájában).

Azonban a karnyújtásnyira fekvő Liget áldásait elveszítik a lakosok a 3 000négyzetméternyi térszint alatti bővítéssel, a mélygarázsokkal (és/ vagy parkolóházzal), a kipusztított fákkal, az orruk alá helyezett Főkert telephellyel, a sportpályákkal.

Ha most ide hallatszik a Sörsátor zenéje, mit kezdenek majd a 7 000 négyzetméteres zeneházzal és szabadtéri színpaddal? A múzeumokat kiszolgáló szállítással, a szemétszállítással, a ma még csak hétvégenként jelentkező tömegrendezvények állandósulásával?

Az M3-as elterelése a Kós Károly sétányról azt jelenti, hogy a Hungária krt-n  állandósulnak a dugók ( nem mintha most nem lenne állandó!) A lassú haladás erősebb kipufogó gáz és üzemanyag fogyasztással jár (az orruk alá).

A Vágány utcát ugyan kiszélesítik ( állítólag majd valamikor az építkezés befejeztével), de ha nem viszik be a Nyugatihoz, nem ér semmit. De nem is igen akarják ráengedni az M3- forgalmát, hiszen a vasút zaja miatt nem lenne szabad oda kulturális intézményt elhelyezni, hiszen éjjel nappal duplája a zajterhelés a megengedettnek.

Mivel a parkoló építés és üzemeltetés nem látszik olyan jövedelmező üzletágnak, mint a múzeumok és vendéglátóhelyek üzemeltetése, ezért fele annyi parkoló épül, mint amennyit a kötelező építési szabályok előírnak. Na hol fognak parkolni azok, akik spórolni akarnak a parkoló díjjal és a sétálással? Persze hogy megemelkedik a szabálytalanul parkolók száma….a járdáikon, füveiken.

Nem úgy a! Hiszen terveznek ebbe a körzetbe parkolókat! A Hungárián túl. Igen ám, de a közlekedési szakemberektől tudjuk, hogy az építési területen kívüli parkolási lehetőséggel nem lehet kiváltani az építési területen belüli kötelező parkoló számot.

Máshol az országban. De itt ki lehet! Mert ez a “Kivéve a gyevi bíró”-t mese.

Olvashatjuk a VÉSZben, hogy nincs vész, hiszen fizetős lesz a Hungária körgyűrűn belülre behajtani. Még jobb a lakosságnak, az itt dolgozóknak! Épülnek drágán, drágán fenntartható parkolóházak és mélygarázsok, amelyek könnyen járhatnak úgy, mint az Aréna parkolója, amit ősszel néha le kell zárni, mert életveszélyesen feltöltődik kipufogó gázzal. Vajon a mélygarázsok hova fognak kipufogni máshova, mint az itt lakók ablakai alá?

Milyen jó is lesz sétálni a kipufogó zöldtetők szellőzői mellett!

(Természetesen a tetejükön zöldellő gyeptégla rácsok rendkívül sokat fognak javítani a helyzeten.)

A Kacsóh Pongrác út 7. sz. ház lakóinak is beindult a fantáziája. Hol fog megépülni a földalatti új megállója? Abban a pocsolyában, lefolyástalan lyukban, ami a felüljáró felől határolja őket, vagy abban ami a Hungária felől teszi számukra megközelíthetetlenné a házat?

Igaz, hogy az 1-es villamos pályájának felújításakor érdemes lett volna megépíteni az új megállót. Ugyanis egy markológép egyszerűen kimarkolta a kis földalatti tetejét….nem lett volna nagy meló, ahelyt egy megállót rögtönözni. Vagy egy üveges kalitkát azoknak, akik fölülről szeretnék nézni a földalattit. Igazi hungarikum lett volna.

„De ugye, hogy idejönnek a gazdag külföldi turisták, akkor nem évente kétszer kaszálják le a derékig érő bozótot?…” Biztosan! Amit nem tudunk megcsinálni a lakosság örömére, azt megtesszük a turistákért…már ha lesz rá pénzünk… De sajnos nálunk az építkezések gyakran nem azzal érnek véget, hogy házzal, parkkal, fűvel, kerttel is készen vagyunk. Hanem azzal, hogy állnak a falak, a sittet meg majd benövi a gaz. Hisz az élővilág oly leleményes.

Jöhetnek a turisták akár azzal a szándékkal is, hogy a lakosság nyomán át akarjanak kelni a Hungária körút és a Kacsóh Pongrác úti felüljáró alatt.[token node title-raw]

Akinek nem kedves az élete, vagy kötélből vannak az idegei….esetleg olyan peches, hogy a túloldalon lakik, annak komolyan össze kell szednie minden lelki erejét, hogy nekivágjon a kettős  aluljárónak. Nincs ezeknek semmi bajuk, csak szűkek, koszosak, sötétek, labirintus szerűek és a naponta arra járókon kívül senki nem találja meg a lejáratukat.[token node title-raw]

A két méter magas gazban, özönfa-özönben, oszlopot kerülgetve ne is próbálkozzon babakocsival, kerekesszékkel vagy járáshibával.[token node title-raw]

Ez a ficak itt rosszabb, mint a Bermuda háromszög. [token node title-raw]

De van egy vályú a lépcsőn, amit ugyan a kerékpár tolására teremtettek, de a kerékpárosok ennél jobban féltik a járgányukat. Ölben viszik a drótszamarat.[token node title-raw]

Zuglót itt a Bp – Szolnok vasútvonal, a Hungária körút és a M3 lehajtói úgy szelik ketté, hogy ez az átjáró csak a madaraknak akadálymentes. Mintha a Duna választana el bennünket egymástól. ( Nem véletlen, hogy a Városliget beépítését ” alátámasztó munkarészben egy helyütt azt írják, hogy ez Zugló nyugati határa. Nem ez kérem!) Az embereknek akadálypálya, ingyenes kalandtúra, vadregényes kirándulás a kies hajléktalan tanyák mellett, a derékig érő szemetet kerülgetve, orrot befogva.

Ezt az utat a szerencsések a 74-es trolival megúszhatják: átmennek fölötte. Így akik a túloldalon laknak, azok is könnyedén eljuthatnak a Deák térre…de ne akarjanak az Árpád híd felé menni!

Mi lesz a 74-es trolival és a lakossági közlekedéssel? Arról nem hallunk semmit, de biztosan megoldják. Mert sem a 70-es, sem a 74-es, sem a 75-ös, sem a 79-es troli nem mehet majd be a megújult, beépült múzeumi negyedbe! Nem zavarhatja a turisták szemét annak a látványa, hogy a lakosság dolgozik, iskolába jár, ügyintéz. Ez nem elég emelkedett tevékenység.

Pénzt se hoz sokat. Akkor meg?

Majd minden fenti közlekedési eszköz (akár busz lesz akár troli), szépen körbe kerüli a múzeumokat, amit a lakosság körbe meg is csodálhat ingyen!!!! Illetve egy BKV jeggyel. Naponta akár többször is. Oda és vissza. Mázlista 65 év fölöttiek! Ingyen cirkusz nekik.

A Túl-Kacsóh Pongrác útiak, a Kassai tériek, a Horváth Boldizsár utcaiak megszerették az M3-as zajvédő falát, majd megszeretik az épülő plázát és parkoló házat is.[token node title-raw]

A magasabb emeleteken lakók sem tudják, ahogyan senki sem, hogy az ablakukból megcsodálható rákosrendezői dzsumbuj, pályaudvar-folytatás, gaztenger és használt gumiabroncs lerakó helyén miért nem épülhet meg az oda megálmodott vasúttörténeti és közlekedési témapark, a Vidámparkkal együtt.

Hiszen ez a terület majdnem akkora, mint a Városliget, és lehetne annak szépséges folytatása, összeköthetné Zugló két elválasztott részét, szórakozás, művelődés és kikapcsolódás lehetne mindenkinek. Nem egy szinte arborétum gazdagságú kétszáz éves közparkot kellene letarolni, hanem rendbe tenni egy koszfészket? Akkor?

Haladjunk tovább a Nagy Lajos király útja, a Kacsóh Pongrác úti felüljáró felé.Itt is kivételesen rafináltnak kell lennie annak, aki az M3 egyik oldaláról a másikra akar átjutni. Autóval ne is próbálkozzon. Esetleg helikopterrel. Meg kellene oldani. Olvassuk, halljuk naponta. Nem kellene végre valóban megoldani?

Biztos, hogy sokan lesznek olyan találékonyak, hogy már itt lehajtanak az M3-ról, hogy a Thököly úton haladjanak tovább…azonban nem tudják mi vár ott rájuk…de legalább a Nagy Lajos forgalma is megnőhet úgy, hogy az állapota egyre katasztrofálisabb.

Nincs pénz a felújításra, a kiszélesítésre, zöldítésre…mert reprezentatív gigaberuházásokra kell.

Akárki meglássa, hogy a Városliget beépítésének milyen messzire ható következményei lesznek azon kívül, hogy elpusztul a park.

Na ez a lekvár Zugló 1-es választókerületének. Ha tud róla, ha nem.

 Olvasd el a csatolt mellékletet is.
 

 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?