Főoldal » Média és marketing » Blog látogatottságnövelés

Blog látogatottságnövelés

 A blog látogatottságnövelése természetes cél mindazok számára, akik blogot írnak (hacsak nem saját maguknak írják). Az interneten már olyan sok a blog és a bejegyzés, hogy egy nem a látogatókat célzó, minden ilyen tervezést nélkülöző blog, vagy írás alig kap olvasókat. Azonban a bőség zavara ellenére, vannak olyan blogok illetve blogbejegyzések, amelyek kiemelkedően magas látogatottságot érnek el. Nézzük meg, hogy mit csinálnak ők jól.

A leggyorsabb látogatottságnövelő esetek

A leggyorsabb látogatottságnövelő eseteket két részre osztom. Az egyik amikor valaki hirdeti az oldalát. Lehet pénzért és ingyen is, de a fizetett hirdetés többszörösen hatékonyabb. Az egyik ilyen kiváló lehetőség a Google Adwords, amely célzottan jeleníti meg a látogatók számára az üzeneteket. Egy másik, amelyet szintén jól be lehet állítani, a facebook hirdetések. Egy harmadik lehetőség a magas látogatottságú, országosan ismert és használt weboldalakon, portálokon való fizetett megjelenés.

A másik rész olyan esetek, amelyekre kevés befolyással lehetsz, illetve mégis. A megosztásokról van szó. Vagy olyan érdekes, aktuális, fontos a cikked, hogy gyorsan terjed, vagy egy magas látogatottságú weblap a témája miatt belinkeli az oldalad. Tehát például ha az origo egyik cikkében hivatkoznak valamelyik bejegyzésedre, ez rengeteg látogatót hozhat. Még többet hozna, ha a Startlapról közvetlenül érhetnék el. A facebook-os megosztások is vírusszerűen terjedhetnek, attól függően ki, vagy melyik oldal ossza meg őket.

Ingyenes blog látogatottságnövelő módszerek

A téma és a kulcsszavak (keresőoptimalizálás)

Az első és legjobb módszer az, ha olyan témát választasz, amely nagyon sok embert érdekel, de viszonylag kevés helyen foglalkoznak vele. Ha megtaláltad, akkor meg kell határoznod azt a néhány (minél kevesebb, annál jobb) szavat, amely a legjobban kifejezi a tartalmat (témát). Ezt nevezzük kulcsszavaknak. Akkor jó, ha ezek a szavak szerepel(nek) a címben, az alcímekben és a szövegben is többször.

Megosztások közösségi oldalakon

A következő, még ennél is egyszerűbb mód, ha megosztod a közösségi oldalakon, Facebook, Google +, Twitter stb. Még jobb, ha ezeken a közösségi oldalakon külön oldalt készítesz a blogodnak (vagy a témájának), vagy csoportot hozol létre, mert így korlátlan mennyiségű embert érhetsz el. Megoszthatod különböző csoportokban is – főleg a facebookon – a fontos az, hogy olyan csoportban tedd ezt, ahol a témád iránti érdeklődők vannak jelen.

Fórumok

Majd minden témának van fóruma az interneten. A legjobb ha keresel egyet, ahol tevékenyen részt vehetsz a fórum életében. A legjobb, ha először megismernek, és értékes hozzászólásokkal veszed ki a részed a fórum életében, mielőtt hivatkozol a saját írásaidra. De abban az esetben, ha a témád kifejezetten odavág, és érdeklődésre tart számot, akár első alkalommal is hivatkozhatsz rá. Tapasztalataim szerint a fórumokból jönnek a legélénkebb látogatók, akiket felvillanyoz a téma

A cím

A figyelemfelkeltő cím a legelső dolog amely arra ösztönzi az olvasót, hogy látogassa meg a bejegyzésedet. Számos fajtája van a figyelemfelkeltő címeknek. Lehet kérdés, problémára megoldás, humoros, kíváncsiságkeltő, sőt bosszantó. Egy a fontos: ha ránéz az olvasó, az az érzése legyen „ezt mindenképpen megnézem”.

Értékes tartalom

Ez az, ami mindent visz. Különböző látogatottságnövelő technikákkal lehet ugyan gyorsan növelni blogod látogatottságát, de a tartós olvasottsághoz az értékes tartalom nélkülözhetetlen. Az olvasó olyan érzéssel távozzon a blogodról, hogy ezt érdemes és hasznos volt elolvasnia, ide még bármikor szívesen visszatér.

Belső linkek

Az egymással valamilyen oldalról kapcsolatba hozható bejegyzéseidet hivatkozhatod belső linkekkel. Ez azt jelenti, hogy a szövegben a megfelelő helyen megemlíted az oldalt, ahol erről bővebben olvashat. De a belső link mindig beszédes legyen. Ne az url –t írd „http://www.ezegynemakarmilyenblog/huhamilyennapvanma”, hanem ha például egy kifejezést szerepeltetsz, amiről már régebben írtál, akkor kijelölve a szavat, alakítsd át linkké.

Számos blog látogatottságnövelő módszer létezik, amelyeket egyetlen cikk keretében nicsen mód kifejteni, de az alábbit mindenképpen figyelmedbe ajánlom, mint az egyik leglényegesebbet:

Linképítés és linkajánlás

A Google „szemében” annál értékesebb a blogod, minél több releváns és „magasan jegyzett” oldalról mutat hivatkozás a blogod főoldalára, vagy a bejegyzéseidre. Ezért a folyamatos és tervszerű linképítés a legjobb módszer annak érdekében, hogy azok az emberek, akiknek szólnak az írásaid – azaz a célközönséged – elérd.

Ha a releváns, vagyis a bejegyzéseidhez közvetlenül kapcsolódó, de a blogodnál magasabb értékű oldalakról mutatnak rád linkek, a Google a blogodat előrébb fogja rangsorolni más blogoknál, amelyekre nem mutatnak ilyen értékes hivatkozások.

Ha fokozatosan éred ezt el, stabil helyet szerezhetnek az egyes bejegyzéseid az egyes témákra vonatkoztatva a keresőben. Mindennek a legegyszerűbb, s egyben a leghatékonyabb módja a linkgyűjteményekbe való linkajánlás.

A linkajánlás ingyenes, bárki ajánlhat, magas prioritású, rád mutató hivatkozásokat kaphatsz általa, és számottevően megnövelheti a látogatottságot. Nem mellékes az sem, hogy pontosan azokat az embereket vezeti oda, akiket a Te témád érdekel.

Nem mindegy, hogyan ajánlod a blogodat, vagy az egyes bejegyzéseket a linkgyűjteményekbe. Ha nem jól csinálod, előfordulhat, hogy sorban visszautasítanak. Ellenben, ha tudod, hogyan lehet jól és eredményesen csinálni, gyakorlatilag nincsen korlátja a sikeres linkajánlásnak.

A megfontolt, tervezett és célzott linkajánlás a linképítés legjobb ingyenes eszköze. A jól megírt linkajánlást szívesen fogadják a linkgyűjtemények szerkesztői és örömmel helyezik el oldalukon. Ez nagymértékben megnöveli a célközönséged számát, a Google keresőben előkelő helyre kerülsz, s beteljesül mindaz, amiért írod a blogod.

Ha kíváncsi vagy hogyan lehet ezt jól és eredményesen csinálni
olvass tovább

Ha tetszett, nyomj egy lájkot, és/vagy g+, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!

A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!