Főoldal » Kreatív álláskeresési módszerek

Kreatív álláskeresési módszerek

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Kreatív álláskeresési módszerek

Lezárult a MediaGo Alapítvány Kreatív Álláskeresés Workshop sorozata. Az utolsó alkalomra december 19-én került sor. A „Kreatívan és merészen, avagy hogyan kerül a CV a WC-be” című előadáson Papp Ákos mesélte el merész álláskereső akcióját.

A záró alkalmon Papp Ákos mesélte el, milyen módon kerültek be társával, Szloboda Lászlóval együtt egy nagymenő New York-i reklámügynökséghez. Ákos és László a hamburgi Miami Ad School végzős diákjai voltak, amikor előrukkoltak eszelős ötletükkel. Összeállították portfóliójukat és elhelyezték a számukra szimpatikus kreatív ügynökségek mosdójában. Kilenc cég WC-jébe kérezkedtek be a legkülönbözőbb sztorikkal, hogy kiragasszák Toilet Book nevű kreatív önéletrajzukat. A kilencből hat ügyvezető behívta őket interjúra, végül a BBDO ajánlatát fogadták el. Jelenleg art directorként és szövegíróként dolgoznak a BBDO-nál. A Kreatív Álláskeresés Workshopon bemutatta a Toilet Book-ot és az állást, amit akciójukkal szereztek.

A MediaGo Alapítvány szervezésében október óta zajló 10+1 alkalmas workshop sorozat azzal a céllal jött létre, hogy különböző kreatív álláskeresési technikákat mutasson be pályakezdő fiataloknak, ezzel segítve munkaerő-piaci elhelyezkedésüket. A workshopok során sikerült a kreatív álláskeresés szerteágazó mozzanatait végigjárni. Szó volt a kapcsolati tőkéről, az interjúkról, a személyi brand-ről, az én marketingről, a tudatos karriertervezésről, az állásbörzékről, a személyzeti tanácsadó cégekről, a gerilla önéletrajzról és a gerilla videóról. A meghívott előadók saját tapasztalataik által mutattak be álláskeresési technikákat a kis létszámú csoportfoglalkozások során. Az interaktív előadások lehetővé tették a tapasztalati úton történő tanulást és az egyéni kompetenciafejlesztést, hiszen a jelentkezők részt vehettek próbainterjún, személyi márkázáson, megoszthatták egymással ötleteiket és véleményüket, továbbá szakmai segítséget is kaphattak az álláskereséshez. A résztvevők olyan információkkal lehettek gazdagabbak, amiket elhelyezkedésük során hasznosíthatnak.

A MediaGo Alapítvány workshop sorozata amellett, hogy kreatív álláskeresési módszereket mutatott be, az alapvető álláskereső készséget is átadta nem formális tanulási eszközökkel. A résztvevők elsajátíthatták, hogy miként érdemes jelentkezni, hogyan kell összeállítani egy pályázati anyagot, hogy kell viselkedni egy interjú során, egyáltalán, hogyan kell elkezdeni az álláskeresést.

A résztvevők visszajelzései alapján sikeresnek mondható a rendezvény, hiszen voltak visszajáró érdeklődők és volt, aki máris a tettek mezejére lépett és kreatív módon fogott az álláskereséshez.

A program az Európai Unió támogatásával a Mobilitás – Fiatalok Lendületben 1.2 Ifjúsági kezdeményezések keretén belül valósul meg. Sajtókapcsolat: Bori Adrienn Telefon: +36 20 277 9625

E-mail: workshop@mediago.hu

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?

Kreatív álláskeresési módszerek

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

A MediaGo Közhasznú Alapítvány által szervezett Kreatív Álláskeresés Workshop sorozat megállíthatatlanul robog előre. Az októberi kezdés óta minden héten megrendezésre kerül egy program, ahol az érdeklődök kreatív álláskeresési technikákat ismerhetnek meg, olyan történeteket hallhatnak, amelyek egyedi, ötletes álláskeresést mesélnek el.

 

A MediaGo Alapítvány már hat sikeres workshopot tudhat maga mögött. A sikerességet bizonyító legnagyobb elismerés, hogy több visszajáró résztvevő is ellátogat az egyes alkalmakra illetve, hogy a visszajelzések szerint hasznosnak tartják az előadásokon szerzett információkat és tanácsokat.

 

A programsorozat különlegessége, hogy olyan előadókon keresztül mutat be kreatív, nem megszokott álláskeresési módszereket, akik már mertek merészet lépni. Saját példájuk által vezetik be a résztvevőket a dobozon kívüli gondolkodás sokszínű világába. Az érdeklődők megtanulhatták hogyan kell kezelni egy kínos interjúhelyzetet, hogyan érdemes felépíteni egy személyi brandet, miként kell összeállítani egy pályázati anyagot, hogyan kell tudatosan tervezni a karrierívet, miért jó egy állásbörzén részt venni és még briliáns nemzetközi példákból is inspirálódhattak.

 

Az érdekes témákból még közel sem fogyott ki a MediaGo Alapítvány. Hátra van még 4+1 alkalom ahová továbbra is szívesen fogad érdeklődőket, álláskeresőket, pályakezdőket. Az elkövetkező workshopokon szó lesz a közösségi álláskeresésről, a gerilla önéletrajzról, a kapcsolatokon épülő karrierről, de betekintést nyerhetnek egy személyzeti tanácsadó cég kulisszatitkaiba is.

Az utolsó, plusz egy alkalomra Papp Ákos és Szloboda László érkezik New Yorkból. A két fiatal reklámszakember a Toilet Book elnevezésű projektjükről váltak híressé. Ez év márciusában egyedi ötlettel fogtak az álláskereséshez. Kilenc New York-i reklámügynökség mosdójába kérezkedtek be, ahol elhelyezték Toilet Book nevű portfóliójukat. Így megkapták az öt percüket, amiben az ügyvezető tudtára adhatták, hogy kik ők, mit tudnak és mit akarnak. Hatékony lépésnek bizonyult, hiszen a vezető nem a megszokott helyzetben az íróasztalánál, több száz jelentkezés között találkozott a fiúk pályázati anyagával. A december 19-i Kreatív Álláskeresés Workshopon személyesen mutatják be hajmeresztő akciójukat, mesélnek majd tapasztalataikról, az ötletelésről, a kivitelezésről és az eredményről.

 

Minden érdeklődőt szeretettel vár a MediaGo Alapítvány csapata. A workshopok előzetes regisztrációval  ingyenesen látogathatók. Az alkalmakra a MediaGo honlapján lehet jelentkezni.

 

A program az Európai Unió támogatásával a Mobilitás – Fiatalok Lendületben 1.2 Ifjúsági kezdeményezések keretén belül valósul meg. 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?

Kreatív álláskeresési módszerek

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Idén októberben egy egyedülálló kezdeményezés indult útjára a MediaGo Alapítvány szervezésében, melynek célja, hogy megkönnyítse a pályakezdő fiatalok elhelyezkedését. 

A 10 alkalmas programsorozat október 24. és december 19. között várja az érdeklődőket, melynek során izgalmas és hasznos témákkal készül az Alapítvány. Szó lesz például a tudatos karrierépítésről, a vállalkozásindításról, a gerilla önéletrajzról, a személyi brandről, meghökkentő állásjelentkezésekről, de még a kellemetlen interjúkérdésekről is. Az egyes alkalmakon színvonalas előadók osztják meg saját ötleteiket és kreatív álláskereséssel kapcsolatos tapasztalataikat az érdeklődőkkel.

Rövid bevezetőnek ennyit, minden további információ megtalálható az alábbi linkeken:

http://www.mediago.org/allaskereses

http://www.mediago.org/beszamolok/beszamolok

http://www.youtube.com/watch?v=IgHCUy8_xns

Igaz, hogy manapság már elég sok elhelyezkedést segítő tréning, program, tanácsadás működik az országban, de ez egy olyan lehetőség, amire mindenképpen érdemes legalább egy pillantást vetni. 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?