Főoldal » Paul Kalkbrenner Budapesten

Paul Kalkbrenner Budapesten

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

2011. november 10. este 20.00

Budapest Syma Csarnok
„A” pavilon

 

 

A most divatos valóságshow sztárokkal ellentétben Paul Kalkbrenner egy élő bizonyíték arra, hogy hosszú távú sikert csak lépésről-lépésre, kitartó munkával lehet elérni. A DJ karrierje 15 évvel ezelőtt indult útjára, és azóta a neve egyfajta márka lett, az igényes és mindig megújuló techno és elektronikus zene egyik legjelesebb képviselőjeként. Hazai rajongóinak különleges élményben lesz része a Budapesti fellépésén, hiszen egy különleges koncerttel, egyedi látványvilággal izzítja majd a hangulatot a csarnokban. 
 

Paul live DJ-ként járja a világot, és gyakran fellép különféle nagy fesztiválokon (Mayday, Nature One, Sonne Mond Sterne, Melt!, Fusion, Welcome to the Future), és a legnépszerűbb elektronikus zenét játszó klubokban (Womb/Tokió, Macumba/Madrid, Fabric/London, Nitsa/Barcelona, Rex/Paris és a berlini nagyok). Trackjei gyakran vezetik a különböző DJ-slágerlistákat, és a webüzletek letöltési listáit. Ebben az évben-júniusban jelent meg a tízedik stúdióalbuma Icke Wieder címmel, amelynek anyagával az egész világot bejárja.

Paul Kalkbrenner Lipcsében született 1977-ben, de később Berlinben nőtt fel, és máig Berlin-Friedrichshainban él. 1999 óta adja ki a zenéit a berlini székhelyű BPitch Control kiadón keresztül, melyet DJane Ellen Allien alapított. Paul 12 éves volt, amikor a berlini fal leomlott, ami a szabadságérzet, és egy másfajta gondolkodásmód kialakulását is elősegítette. A ’90-es évek eleje számára is meghatározóak voltak, és miután számtalan hosszú éjszakát eltöltött az E-Werk, a Planet, és a Whale klubok táncparkettjein, megszületett a nagy álma, hogy ő is zenét szerezzen.

 Az évtized közepén televíziós szerkesztőként dolgozott és az itt kapott fizetéseiből finanszírozta első felszereléseit. Azt már ekkor eldöntötte, hogy nem egyszerű DJ akar lenni, aki csak lejátssza mások lemezeit, hanem inkább saját zenéit akarja majd előadni, természetesen élőben. Első albuma,  a “Friedrichshain” 1999-ben jelent meg, kiadásáról pedig Ellen Alien akkoriban induló kiadója, a ma már világszerte ismert BPitch Control gondoskodott. Ezután egy sor további kislemez, és két szerzői album, a “Superimpose” és a “Time” következett, állandó élő fellépései pedig egyre jobban megtöltötték naptárját. Paul Kalkbrennerrel óriási lendületet vett a BPitch Control.

Harmadik albuma, a 2004-ben megjelent “Self” egy új korszak kezdetét jelentette. Paul fogékonysága az érzelemmel teli hangzások iránt nemcsak melodikus hangulatot teremtett a lemeznek, de a táncparkettek követelményeinek is eleget tett. Sokak szerint a “Self” Paul eddigi legmuzikálisabb, legkifinomultabb albuma.

Egy évvel később azt is bizonyította, hogy a slágergyártáshoz is kiválóan ért: a “Gebrünn Gebrünn” című kislemeze a techno DJ-k lemezes táskájának elengedhetetlen kelléke lett, Paul státusza ezzel pedig végleg megszilárdult a legkeresettebb techno művészek élmezőnyében.

 

2006 elején a német filmrendező, Hans Stöhr, miután rajongója lett a “Self” albumnak, úgy határozott, hogy felveszi a kapcsolatot Paullal. Az alapötlete az volt, hogy forgat egy Berlinben játszódó filmet, amely egy techno művész mindennapjairól szól, és Paul készítené hozzá a filmzenét, valamint tanácsokkal látná el a stábot. Hamarosan elkezdtek dolgozni a forgatókönyv első vázlatain. Eszmecseréik alatt Hannes rájött, hogy Paul a soundtrack megkomponálása mellett tökéletes választás lenne a film főszereplőjének is. Paul gondolkodás nélkül elfogadta az ajánlatot, majd eldöntötték, hogy “Berlin Calling” lesz a film címe. A filmzene elkészítésének zavartalan menete érdekében Paul és producer társa, Sascha Funke fél évre a híres festő, Cézanne szülővárosába, a dél-franciaországi Aix-en-Provence-be költöztek. A hideg és szürke berlini téltől távol, ebben az idilli környezetben készült el tehát a teljes filmzene, köztük talán a legismertebb “Sky And Sand” című dal is, mely aztán minden eladási listát megdöntött és több országban is hetekig a top 10-ben tanyázott.

 

A Berling Calling és Paul debütáló szerepe pozitív visszajelzéseket kapott, és a film, köszönhetően a berlini klubszcéna hiteles ábrázolásának, lassan de biztosan kult-klasszikussá vált. A film 2009-es DVD megjelenése ráadásul világszerte új, és sokkal nagyobb hallgatóságot hozott Paulnak. Ugyanebben az évben elváltak útjaik a BPitch Control-lal, hogy karrierjének következő lépéseit már egyedül tegye meg.

 

Albumok

·         Zeit (BPitch Control, 2001)

·         Superimpose (BPitch Control, 2001)

·         Self (BPitch Control, 2004)

·         Maximalive (Minimaxima, 2005)

·         Reworks (BPitch Control, 2006)

·         Keule (BPitch Control, 2006)

·         Berlin Calling – The Soundtrack By Paul Kalkbrenner (BPitch Control, 2008)

·         Icke Wieder (2011)

Filmek:

·        Berlin Calling, 2008

·        A Live Documentary, 2010

 http://www.youtube.com/watch?v=7aEtmPmdn04&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=z84RVmxGcCc&feature=youtu.be

 

 

 

 

 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?