Főoldal » Szakterület-vezetők figyelem!

Szakterület-vezetők figyelem!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Főszerkesztő-helyettesként az én feladatom segíteni a szakterület-vezetőknek abban, hogy minden szakterületen legyen napi 1 blogbejegyzés. Ezzel a bejegyzéssel is próbálok ebben segíteni.

Az egyes szakterületek persze nem egyformán jól teljesítenek, van olyan terület, ahol csak havi 3-4 bejegyzés van, de olyan is akad, ahol napi 2-3 új bejegyzést olvashatunk. Az 5 legaktívabb szakterület, akikről példát vehet a többi (ABC-sorrendben): Agrár, Környezetvédelem, Oktatás, Természettudomány, Turizmus és vendéglátás. Negatív példákat inkább nem sorolnék, nem szeretnék senkit lejáratni, inkább szeretnék segíteni a szakterület-vezetőknek, hogy nekem mi vált be.

Természetesen a legjobb útmutató a mintablogger 7 pontja, de ahhoz kevesebb is elég, hogy meglegyen a napi 1 bejegyzés a szakterületen. Egy szakterület felépítéséhez hasznos útmutatás dr. Kiss István cikke is az agrár szakterületről. Ő 3 egyszerű lépésben írja le a szakterület felépítését, és hozzá hasonlóan én is 3 egyszerű lépésre bontottam a napi 1 bejegyzéshez vezető utat.

  1. Bloggereket kell gyűjteni! Ezt dr. Kiss István csapatépítésnek nevezi (vagyis szerintem tágabb fogalom nála a csapatépítés, a bloggerek közti szakmai kapcsolatok kiépítését is jelenti, de az is a bloggerek összegyűjtésével kezdődik), a mintablogger 7 pontjában pedig így szerepel: “7.napi egy hirdetést feladok valamelyik apróhirdetés illetve álláskereső portálon”. Nyilvánvaló, hogy ha nincs blogger, akkor blogbejegyzés sincs. Minél több blogger van egy szakterületen, annál több bejegyzést írnak. Egyesek naponta, mások talán csak havonta, de ha már van 20-30 blogger egy területen, akkor nem kétséges, hogy lesz-e napi 1 bejegyzés, mert valaki biztosan ír valamit. Hol és hogyan találhatunk bloggereket?
    1. Szakmai oldalakon. Én a környezetvédelem szakterület bloggereinek kb. 35-40%-át a Greenfo oldalon találtam, nyilván más szakterületeken is vannak hasonlóan nagy forgalmú, közismert szakmai fórumok állásbörze rovattal.
    2. Apróhirdetési oldalakon. Az új jelentkezők másik 35-40%-a az aprod.hu vagy a jofogas.hu oldalról érkezik hozzám. Ezek országos apróhirdetési oldalak, az állás rovatban érdemes hirdetni. Néha kisebb apróhirdetési oldalról is vannak jelentkezők, de ezekről jönnek a legtöbben.
    3. Állásoldalakon. Főleg az allas.lap.hu linkgyűjteményben linkelt honlapokon. Innen származik a jelentkezőim 15-20%-a.
    4. Egyéb forrásokból. A jelentkezők jöhetnek akár szakmai levelezőlistáról is (a mintablogger 7 pontja ezt írja: “5.pont : napi 1 levelezőlistát felderítek tudásközpontomban(egyetemem, főiskolám, munkahelyem)”, vagy lehetnek ismerőseink, akiknek meséltünk a Felsőfokonról, vagy bloggereink ismerősei (van olyan bloggerem, aki ajánlott az unokatestvérének, egyes egyetemista bloggereim az egyetemen ajánlgatják a szakmai blogírást, más bloggerek, akik tagjai valamilyen zöld szervezetnek, ott reklámozzák a szakterületet, stb.) Ezekből a forrásokból még kevés blogger érkezik hozzám, de mindenképpen érdemes kihasználni ezeket a lehetőségeket is, mert láncreakció is kialakulhat belőlük. Az egyik ember ajánl egy másiknak, a másik egy harmadiknak, stb.
  2. Fontos a bloggerek ösztönzése. Főleg kezdetben, amikor még kevés blogger van a szakterületen. Hogyan lehet ösztönözni a bloggereket? Természetesen pozitív visszajelzéssel: néhány bejegyzés rotációs kiemelésével, pozitív hozzászólásokkal, gondolatébresztő kérdésekkel (a kérdésre adott válasz lehet egy újabb blogbejegyzés témája, ahogy azt már a Szakértelem és bizalom című bejegyzésemben is megírtam ebben a blogban), és a szakterületi levelezőlistán közzétett elismerésekkel. Aki több bejegyzést ír, mint más, azt érdemes jó példaként kiemelni a levelezőlistán, de aki keveset ír, azt nem szabad rossz példaként említeni, inkább privátban érdemes megkérdezni, hogy technikai probléma, ötlethiány vagy időhiány miatt szünetel-e a blog. Legtöbbször időhiány az ok, ezért is érdemes sok bloggert felvenni a szakterületre. Ha valaki nem ír, akkor ír helyette más.
  3. A legegyszerűbb megoldás: ha nincs bejegyzés, írjunk egyet! Ez is a szakterület-vezető feladata, és kettős célja van. Egyrészt így meglesz a napi 1 bejegyzés, másrészt nagyon fontos a személyes példamutatás. Ha a szakterület bloggerei azt látják, hogy a vezető sehol sincs, nem ír blogot, akkor ők sem írnak. De egy aktív szakterület-vezető már a személyes példamutatásával is ösztönözheti a bloggereket. Nem véletlenül az az 5 szakterület fejlődik leggyorsabban, ahol a vezető is aktív.

Ezt a 3 lépést MINDENNAP el kell végezni, és így tavaszra már elérhető az a nemes cél, hogy naponta legyen bejegyzés minden szakterületen.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?