Főoldal » Webáruházak kategória és termékoldalainak linképítése

Webáruházak kategória és termékoldalainak linképítése

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

A kategória és termékoldalak számára a linképítés egy nagyszerű stratégia lehet, mivel képes megnövelni az eladásokat valamint az oldalak népszerűségét. Viszont ez nem annyira egyszerű, mint amilyennek hangzik.

Ahhoz, hogy oldalainkat jól kiépítsük, nagyon sok erőfeszítést kell tennünk, míg elérjük végső célunkat.

Gondoljunk csak bele, ha mindenki profi lenne ilyen téren, akkor valószínűleg minden egyes oldal első helyen kellene szerepeljen a találati listákon. Ez persze lehetetlen, így jobb is, ha csak néhányan emelkednek ki ezen a szakterületen, mert így fel tudnak futtatni minőségien megírt, tartalmas oldalakat, melyek valóban releváns tartalmat közölnek olvasóikkal.

Nézzünk át most néhány olyan nem gyakran alkalmazott módszert és eljárást, melyek segítségével ki tudunk építeni kapcsolatokat oldalaink (vagy ügyfeleink oldalai) számára, s ezáltal nagyobb bevételhez jutunk.

Kategória-specifikus konkurencia:

Először is nézzünk meg olyan oldalakat, melyek ugyanazokat a terméket kínálják, mint mi.

Miért fontos ez? Egyrészt azért, mert konkurenciánktól sokat tanulhatunk, másrészt meg lehet, hogy kölcsönös előnyökhöz juttathatjuk egymást a kapcsolatfelvétel által. Tételezzük fel, hogy Ön egy irodai beszállító, és kapcsolatot szeretne kiépíteni olyan oldalakkal, amelyek ceruzahegyezőket forgalmaznak. Ilyen esetben valószínűleg csakis azokat az oldalakat fogja megnézni, melyek ceruzahegyezőket kínálnak eladásra.

Amennyiben Ön ilyen profillal rendelkező oldalakat szeretne felkutatni, két lehetőség közül választhat. Vagy ugyanazt a termékkategóriát kínáló oldalakra keres rá, vagy szélesebb körben keres, és olyan oldalakat is szemügyre vesz, amelyek hasonló termékeket kínálnak.

a.) Kategória specifikus oldalak: linket cserél olyan kategória oldalakkal, amelyeken ceruzahegyezőket árulnak.

b.) Kiszélesített vertikális oldalak: minden olyan oldallal linket cserél, amelyek irodaszereket forgalmaznak.

Első látásra talán a kategória specifikus oldal tűnhet ésszerűbb választásnak, viszont tudnunk kell, hogy ezt a két lehetőséget együttesen alkalmazva nagyobb sikert érhetünk el, mintha külön-külön használnánk ezeket.

Nem konkurens kiskereskedők:

Ön és a nem konkurens kiskereskedők kölcsönösen előnyökben részesíthetik egymást azáltal, hogy kapcsolatokat építenek ki. Például, ha Ön nagy teljesítményű zseblámpákat forgalmaz, akkor találjon egy olyan kiskereskedőt, aki ezekbe való speciális elemeket értékesít. Az ilyen jellegű kapcsolatok jelentősen növelhetik a bevételeket.

Ezeket a kapcsolatokat, bár igen előnyösek, mégis mérsékelten kell használni. Csak a releváns, nem konkurens kiskereskedőkkel vegye fel a kapcsolatot. Az a legjobb, ha a termék kategória oldalak 20%-át használja fel kapcsolatépítés céljára, melyek majd bevételeit növelhetik, a maradék 80%-ot pedig eltávolítja.

Mielőtt kiépítene ilyen jellegű kapcsolatokat, gondolja át a következőket:

a.) Győződjön meg róla, hogy a vállalkozás, amivel kapcsolatot szeretne kiépíteni, nagyjából azonos méretű-e, mint az öné, mert ha jelentős méretkülönbségek vannak, az egyikük a végén többet fog profitálni, s ez a kapcsolat gyors felbomlásához vezethet.

b.) Jó, ha szem előtt tartjuk azt is, hogy az ilyen jellegű kapcsolatok ténylegesen csakis a kis- és közepes vállalkozások által üzemeltetett webáruházakkal működnek. A nagy márkaoldalak az ilyen kapcsolatokra egyáltalán nem alkalmasak. Nekik már nincs szükségük ezekkel a dolgokkal foglalkozni, mert önállóan is éppen elég erősek.

Google értesítők

Állítson be Google értesítőket a termékkategória kifejezésekre ugyanúgy, mint a márkanevekre. Ha ezeket beállítja, akkor követni tudja majd terméke népszerűségét azáltal, hogy látni fogja, hányszor és kik említették meg termékét egy adott szövegen belül. Ezáltal könnyebben el tudja majd érni célcsoportjait.

Néhány példa erre:

– Ha egy blogger megemlíti blogjában termékét, ezt valószínűleg azért teszi, mert tetszik neki. Ha beállítja az említési figyelmeztetéseket, ezt Ön látni fogja, és el tudja majd érni őt.

– Figyelje a fórumokat! Ha egy fórumon beszélgetnek egy bizonyos termékről, csatlakozzon a beszélgetésbe. Ezáltal előnyre tehet szert, mert lehet, hogy úgy tudja majd irányítani a beszéd fonalát, hogy közben a saját termékét is népszerűsítheti, valamint megismerheti ezáltal versenytársai célcsoportjainak véleményét is a tőlük vásárolt termékekről.

– A fórumnak még más előnyei is vannak a bevételek bővítésének szempontjából. Például ha egy fórumon az emberek ajánlásokat kérnek, tegyük fel, arra nézve, hogy melyik a legjobb ceruzahegyező, akkor Önnek nincs más dolga, mint belinkelni a fórumra oldalának linkjét, mely történetesen ceruzahegyezőket kínál eladásra.

Egyéb tanácsok:

A cikk elején említettük, hogy a kapcsolatépítés céljából előnyben kell részesíteni bizonyos oldalakat a szélesebb lehetőségek és a nagyobb bevétel céljából, viszont azt is kell tudnunk, hogy vannak olyan kategória- és termékoldalak is, amelyekkel ha kapcsolatokat építünk ki, még nem biztos, hogy közvetlen bevételt remélhetünk.

Az oldala építésekor mindig ellenőrizzen más, félig konkurens, e-kereskedelemmel foglalkozó webhelyeket is, és vizsgálja meg, hogy ők hogyan építik kapcsolataikat azonos típusú weboldalakon.

Higgye el, nem Ön az egyetlen, aki ilyesmit csinál. Az igazán sikeres vállalkozások nem kerülik a konkurenciákat, hanem ellenkezőleg, folyton találkozási pontokat keresnek velük, hogy tanulhassanak hibáikból és sikereikből egyaránt.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?