Újraélesztett szakma

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Talán elsőre kicsit meseszerűnek tűnik, de igaz és ha gazdasági szempontból nézzük, igen sok pénz veszt az, akinek a hajója a kalózok martalékává válik.

Az Új Szó szerint (www.ujszo.com/kulfold):

“Egy német teherhajó elrablásával megvádolt tíz szomáliai kalózt állítanak ma bíróság elé Hamburgban.
A tengeri közlekedés elleni támadással és a hajó elrablásával megvádolt férfiak akár 15 év börtönbüntetést is kaphatnak. Az ügyészség három vádlott korát nem tudta megállapítani, ezért valamennyiük pere a kiskorúak bíróságán kezdődik el.
A feltételezett kalózokat április 5-én holland haditengerészek tartóztatták le az MV Taipan hajón az Ádeni öbölben. A hajó 15 tagú legénysége bezárkózott egy biztonságos helyre, ahonnan megmentőik szabadították ki őket. Hollandia a gyanús kalózokat júniusban adta ki Németországnak. Hamburgban a középkor óta ez az első, kalózkodással kapcsolatos bírósági per.”

 

 Miért pont Szomália? A válasz: Kelet-Afrika szélén, Szaud-Arábia közvetlen közelében fekszik. A szaud-arábiai tankerek kitűnő célpontok, de ebben a térségben utasszállító hajók is előfordulnak. Gondoljunk csak bele: egy kisebb olajszállító tanker ára 40 millió dollár (amerikai) körül mozog. Ez nem kevés pénz, hatalmas kárt okoznak a kalózok ezek elfoglalásával a hajótulajdonosoknak. A személyszállítók esetében azonban az összeg még magasabb! Nem véletlen, ugyanis a legfőbb dolog, ami a gazdagokat a repülés lehetőségétől elcsábítja, az a mérhetetlen luxus és kényelem biztosítása. Ebből persze egyenesen az is következik, hogy ilyen szempontból ez a kalózok kincsesbányája!

 

Itt érdemes még egy jelenséget megemlítenem, amiről még tanórán hallottam. Ez pedig a konténerszállítók esete.
Képzeljük el, hogy van egy hajónk, amivel 300’000 tonna árut szállíthatunk! Ha vesszük a konténereket, amiket 30 tonnával rakodunk meg, kapunk 10’000 darab konténert. Ezeket álltalában (a legfelső fedélzeten) 8 sorba pakolják. Ebből, amit fixen rögzítenek, az az alsó két sor. A többi  a konténer 4 sarkán ugyan rögzítve van, de helytelen felrakodás esetén ezek bármikor leeshetnek. Vannak olyan “kalózok” (mondhatnék akár halászt is), akik azzal foglalkoznak, hogy egy-egy ilyen konténert a tengerről vagy óceánról összeszednek.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/clients/client0/web5/tmp) in Unknown on line 0