Hülyeségek felsőfokon! Idén is kezdődik

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Az a helyzet, hogy amikor az ember leül a gép elé, és tegyük fel már szakad a röhögéstől egy-egy idióta mém vagy hasonló hülyeség láttán, akkor mindig az lesz az első és legfontosabb gondolata (persze ez személyenként változhat), hogy ennél rosszabb  vagy nagyobb baromság nem jöhet. Rossz vagy éppen jó hír, ezt mindenki döntse el maga, de a helyzet az, hogy nagyon is jöhet! A netes kultúra egyenlőre még mindig tud újat mutatni, akkor is ha az nem annyira kreatív. 

Na már most ez minden csak nem az! És miért? Meg egyáltalában, tudom álljunk meg, miről van szó? A dolog ott kezdődik, hogy minden egyes évben valahol, valamikor, valakinek az agyába megszületik egy hülyeség, azt pedig természetesen meg kell osztani másokkal. Merthogy a közösségi oldalak elterjedésével a poénok fogalma és azok születése is elkezdett új értelmet nyerni. Fogalmazzunk úgy, hogy amit viccesnek találunk napközben az mára már nagyjából azon dolgok lettek, amiket napi szinten az ezzel foglalkozó emberek vagy csak unalmában ezek között böngészők a Youtube-on megtalálnak vagy esetleg olyan napi szinten frissülő oldalakon mint a Napiszar vagy mint mondjuk az egyik leglátogatottabb Facebook oldal, a Vicc Mánia.  Ez így teljesen jó is, mert nem kell külön rámennünk egy vicc oldalra ahhoz, ha pár pillanatra jól akarjuk érezni magunkat, nemes egyszerűséggel szembejön az majd az üzenő falon és akárcsak a nagy hírportálok legérdekesebb cikkeit, úgy ezeket is gyorsan elérhetjük, így pedig szép kis statisztikát és esetleg jó kis összegeket generálunk a szerkesztőknek és mindazoknak akik az adott poénnak ötletgazdái voltak. De nem kell mindenáron a röhögni a dolgokon, aki nagyon lírai alkat, annak ott vannak az idézetes oldalak, más néven (és nem akarok ezzel senkit megbántani, sokan végeznek jó munkát ott is) a sok-sok stock kép megspékelve egy-két értelmes és hasznos vagy abszolút értelmetlen mondattal. 

Most tehát ott tartunk, hogy a Facebook-on elég egy baromi jó témát kiválasztani, egy nagyon jó tárgyat vagy figurát és csinálni vele egy-két figyelemfelkeltő meg az embereket alapvetően elég jól megnevettető képet és videót. Na ez lenne a mém ha nagyon laikusan nézzük a dolgot. Sokan ugyanis csak ennyit látnak ebből, pedig 2014-ben ez mondjuk ki, egy igazi kultúrává nőtte ki magát. Lehet ezzel kötekedni, de a tényen ez már nem fog változtatni, bizony ez az életünk része lett és a mindennapok körforgásából egyenlőre ez nem fog kiderülni. 

Amennyiben az előbb felsoroltak megvannak, onnantól kezdve minden jó és borzasztóan rossz poént el lehet vele lőni, míg nem a „minden csoda három napig tart” mondat érvényesülni nem kezd. Persze ezt is simán meglehetne változtatni olyanra, miszerint minden mém csak pár hónapig tart. Már amelyik, mert mondjuk ha néhány ember jó érzékkel kezdi el szerkeszteni azt az oldalt, mely kitermelte az adott internetes divatot, akkor ezzel már nincs is probléma és hosszú élettartalma lehet annak, sőt még bevétel szerzésnek is nagyon jó lehet (pl. trollfoci, de az már kicsit más és ebbe ne itt menjünk bele). 

Azt pedig, hogy az ilyen un. mémeket hogyan lehet sikeressé tenni, meg hogy egyáltalában hogy keletkeznek azok, majd egy másik cikkben átnézzük és bővebben taglaljuk. 

Sokáig lehetne ezt ragozni, de térjünk rá arra amiért a kedves olvasó elkezdte átfutni ezt az írást. Vannak ugyanis olyan dolgok is a neten, melyet pofon egyszerű kitalálni, és ki tuja az újabb őrület lehet majd egyikünk fejéből pattan ki és lesz ezáltal híres vagy csak simán nyomot hagy maga után.  Van az amikor egy olyan őrület indul, amihez bárki, bármikor, bárhol csatlakozhat.. Hülyét persze az csinál magából aki és ahogyan és persze ahol akar. De ha jól csinálja az ember, akkor híres is lehet, vagy csak egyszerűen csatlakozhat egy új idiótasághoz és máris egy új közösség tagjának érezheti magát. Ilyen volt az amikor jött a Planking nevű őrület, mikor is egy nagyon érdekes pózban kellett lefotózni (vagy lefotóztatni) magadat és azt megosztani a nagyvilággal és az internetes jónéppel. 

Nos 2014-ben sem szenvedünk majd hasonlókból hiány. Az egyik első ilyen a nemrég életre kelt #SelfieOlympics hashtag,. Az elnevezés nem máshonnan származik mint az oxfordi nagyszótárat szerkesztő nyelvészektől, melyek szerint 2013-ban a Selfie lett az év szava, ami nem mást mint lehetőleg a tükörben, telefonnal és nagyon rossz minőségben elkészített önarcképet jelent. Mindezt persze úgy, hogy a lehető leggörcsösebben pózolunk, ha lehet akkor minél furább helyzetben. 

Az egészhez akár ebben a pillanatban is hozzá tehetjük a magunkét, elég ha fogjuk magunkat és az előbbi instrukciókat követve készítünk egy fotót, majd Facebook-on, Twitteren és Instagrammon keresztül megosztjuk. 

A legelső fotó ami a szöveg között látható, egy fontos dokumentum: ez indította el a lavinát, utána pedig jött ami szokott.  És miért nem lehet ezt kreatívnak nevezni? Mert ez csak az általam fotózkodj a bojlerrel nevű Facebookos profilképek folytatása. Beállsz a fürdődbe, mert ott biztosan lesz egy tükör és megcsinálsz egy olyan fotót amit aztán ha még mindig nagyon-nagyon fiatal vagy, akkor 891-en biztosan lájkolnak, amennyiben megfelelő ismerősökkel rendelkezünk. Ha jól csinálod még ki is írod hozzá, hogy YOLO meg egyebek. És amennyiben, valaki nem tudni mit is jelentenek az ilyenek, akkor az se aggódjon, a Bright Life blog és írója mindenre fel volt, fel van és fel lesz készülve! Jön majd erről is egy cikk :) 

Szóval összefoglalva: nagyban folyik a Selfie olimpia! :)

Ki tudja mi lesz itt még a neten, hisz csak január van! 

Részforrás: Index.hu

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?