Főoldal » Transz

Transz

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Danny Boyle (Trainspotting, Gettómilliomos, 127 óra) új filmje ismét egy mestermunka a maga műfajában. A rendező most egy feszes vonalvezetésű thrillerrel rukkolt elő, ami magán viseli azokat a jegyeket (képi megjelenítés, vágás, filmzene) amik már korábbi munkáinak is a védjegyévé váltak. Simon (James McAvoy) egy aukciósház munkatársa, aki pár bűnözővel együtt úgy dönt, hogy ellop egy igen értékes festményt. A számításaikba azonban hiba csúszik, mivel az akció során Simon fejét ütés éri, és ennek következtében nem emlékszik arra, hogy hová rejtette el a milliókat érő alkotást. A banda erőszakos feje (Vincent Cassel) viszont mindenáron vissza akarja szerezni a festményt, azért úgy dönt, hogy különleges módszerekhez folyamodik.  Simont kötelezi arra, hogy hipnózisnak vesse alá magát. Így jön képbe az ezzel foglalkozó pszichológusnő (Rosario Dawson) aki elkezdi a munkát a férfival, hogy ezáltal mihamarabb a festmény helyére bukkanhassanak. Danny Boyle filmjében az az izgalmas, hogy tökéletesen használja a tér és idő dimenzióinak keverését. A hipnózis során a valóság és maga a pszichikai “álom” keveredik egymással, így gyakran nem tudja a néző, hogy a valóságban vagy a hipnotikus világban van -e. Emellett a film több csavart is tartogat, így a bő másfél óra alatt egy pillanatig sem unatkozunk. A rendező amellett, hogy folyamatosan képes fenntartani a figyelmet, a képi megjelenítésre is nagy hangsúlyt feketet. Korábbi munkáiban már megszokhattuk, hogy filmjeinek dinamikájához a vágás és a vásznon megjelenő intenzív szinek is jelentősen hozzájárulnak. Ez a Transzban sincs másképp. Leginkább a film elején tapasztalhatjuk (a 127 órához hasonlóan) a klipszerű technikát, ami azért is tökéletes, mert a szükséges információkat tudja ezzel lényegre törően, röviden összefoglalni. Ez pedig tökéletesen hozzájárul ahhoz, hogy a film kellően pergős legyen. A remek szereplőgárdából kiemelném a női főszerepet alakító Rosario Dawsont, aki tökéletes hitelességgel hozza a céltudatos, sokszor titokzatos pszichológusnő figuráját. Egyszerre van meg benne a femme fatale figurája, ugyanakkor egyfajta gyengédség is lappang a háttérben. Ami még mindenképpen a rendező profizmusát dicséri, az az, hogy nagyon finom, apró utalásokat rejtett el a filmben, ami ha nem is vezeti rá a nézőt a csavarra, de megágyaz a fejében olyan kis gondolatokat, amik a film végéig ott kattognak. A filmet június 6-tól vetítik a magyar mozik.  

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?

TRANSZ

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Főszereplők: James McAvoy, Rosario Dawson, Vincent Cassel, Tuppence Middleton. Fényképezte: Anthony Dod Mantle

Zene: Rick Smith. Látvány: Mark Tildesley

Írta: Joe Ahearne, John Hodge. Rendezte: Danny Boyle

Állítólag műtárgyat lopni könnyű. Aki elég tökös, elég ötletes, és tényleg nagyon akarja a pénzt, annak sikerülni fog. Simon (James McAvoy) egy aukciósház alkalmazottja, és bebizonyítja: ő is meg tud lovasítani egy értékes festményt. De rafinált tette elkövetése után sajnos egy másik régi mondás is beigazolódik: nincs tökéletes bűntény.

A bajokat részben az okozza, hogy átmenetileg szövetkezni volt kénytelen egy műkincsrabló bandával, részben az, hogy akció közben nagyon beütötte a fejét: így aztán teljesen elfelejtette, hova rejtette el a milliókat érő képet. A banda főnöke (Vincent Cassel) mindent megpróbál, hogy emlékeztesse őt, de a kínzás sem segít. Így aztán felbérelnek egy hipnózissal foglalkozó pszichológust (Rosario Dawson), hogy vezesse be őket szövetségesük titkos gondolatai közé.

Minél mélyebbre merülnek Simon tudatalattijába, annál több titokra bukkannak. Vágy, valóság és hipnotikus álom összekeveredik, a határok elmosódnak… pedig a festménynek lennie kell valahol.

 

Danny Boyle a Gettómilliomos után igazi thrillert rendezett. Számtalan meghökkentő fordulat, elképesztő ötlet és kitalálhatatlan befejezés teszi a filmet kihagyhatatlanná.

 

Mozibemutató: 2013. június 6.

Eredeti cím: Trance

Színes, feliratos angol thriller

Gyártó: Fox Searchlight

Játékidő: 101 perc

Előzetes korhatár: 16E

Facebook:

https://www.facebook.com/MozICom

Előzetes:

http://www.youtube.com/watch?v=9ORMK5QKqQo

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?