A sokat mozgó gyerekeknek jobb az iskolai eredménye

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Washington, 2012. január 3., kedd (MTI) – Korábbi tanulmányok áttekintése alapján holland kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy minél nagyobb az iskoláskorú gyerekek fizikai aktivitása, annál jobban teljesítenek az osztálytermekben is.

Az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine című orvosi folyóirat legutóbbi számában közzétett metaelemzésbe bevont 14 eredeti tanulmány közül tucatnyi az Egyesült Államokban készült, egy Kanadában, egy pedig Dél-Afrikában.
“Egyértelmű bizonyítékát találtuk a fizikai aktivitás és az iskolai teljesítmény közötti pozitív kapcsolatnak” – hangsúlyozta a HealthDay című ismeretterjesztő portálnak (www.healthday.com) Amika Singh kutatásvezető.
Az eredeti tanulmányokba 50 és 12 000 közötti létszámban vontak be 6-18 éves korú iskolásokat.
A kutatók rámutattak, hogy a mozgás javítja az agy vér- és oxigénellátását, ami közrejátszhat abban, hogy a nagyobb aktivitású gyerekek tanulási teljesítménye javul. Az aktivitás hormonokon keresztül segít a felgyülemlett feszültség levezetésében, javítja a hangulatot, gyorsítja az új idegsejtek kialakulását és növeli a szinapszisok rugalmasságát.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?