Főoldal » Az iskolaújság és ami mögötte van

Az iskolaújság és ami mögötte van

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Előző bejegyzésemben az iskolaújság nevelő-fejlesztő hatásait igyekeztem egy csokorba összerendezni.A bejegyzés folytatásaként szeretném felsorolni,hogy mi mindent is fejlesztünk magával az iskolaújság tartalmával, természetesen, ha az tudatosan szerkesztett.

Fontos a jól megválasztott cím, hiszen figyelemfelkeltő funkciója mellett ki kelljen fejeznie az adott iskola profilját. A jól megválasztott címtől lesz egyedi és különleges maga az újság. Tehetjük, hogy címadó pályázatot hirdetünk és ilyen módon keressüka legmegfelelőbb újságnevet, de a jelentkezett szerkesztőségi gyermekekkel is tarthatunk ötletbörzét.Általánosságban elmondható, hogy legtöbb iskolaújság leggyakrabban az intézménye nevéből indul ki.Ez nagyon jó ötlet több szempontból is!Egy jól megválasztott címmel üzenhetjük a közösség együvé tartozását, iskola sajátságos profilját.

Következő lényeges tartalmi elem , amely nem hiányozhat egyetlen egy iskolaújság  lapjairól sem az az aktuális hírek rovat és az eddig elért versenyeredmények.Céljuk a közösségformálás, versenyszellem fejlesztése, tájékoztatás, jutalom, marketing tevékenység végzése.

Szükséges rovat a kulturális programoknak ad helyet. Célja a tájékoztatás, szabad idő hasznos eltöltésének lehetősége, annak kínálata és beszámolója, művészeti nevelés, kíváncsivá tehet, motivál, közösséget formál, reklámoz.Elsődleges a felsoroltakon belül a közösségformálás és művészeti nevelés. Ebben a rovatban helyet kaphatnak a gyermekek alkotása(versek, írások, rajzok). Természetesen a legszebb, legjobban sikerült műveket érdemes az újságban megjelentetni, legyen jutalom, érdem. Tehetséggondozás végpontja lehet a prezentálás efféle módja.

Gondoskodjunk a gyerekek számára szórakoztató oldalról vagy oldalakról( színező, rejtvény, viccek)!Mégis csak nekik készült az újság, ezt sose feledjük!

Riportot , interjúkat közölhetünk jelenlegi diákokról, öregdiákokról. Ez példa lehet a többi  diák számára. Szerkesztésük közben azok a diákok is fejlődnek , akik végzik a riport készítését.

Fontos tarttalmi elemnek hiszem a  helyismeret mélyítését, megszerettetését, megismerését bemutató rovatot. Kisebb bemutató írásokat közölve, akár maguk a gyermekek által készített fogalmazások, fotók segítik a kötődés kialakulását,  lakóhely hagyományainak megismerését, tiszteletét.

Egészségrovat elengedhetetlen része kell, hogy legyen minden iskolaújságnak azt gondolom. Az egészséges életmódra, környezeti nevelésre ható írásokat kedvelik a gyerekek, főleg, ha életkoruknak megfelelően prezentáljuk eléjük.

Talán még elfér egy kis kézműveskedés leírása, ez lehet aktuális évszakhoz kötve. Művészeti nevelésen túl, az esztétikai nevelés, elkészítés során finommotorika, figyelem, kreativitás fejleszthető.

A leírtakon kívül bizonyára van olyan rovat , amellyel nem csak kipipáljuk az “iskolaújság elkészült” sorunkat, hanem hathatunk-nevelhetünk az újság lapjai által.

Kedves Olvasó milyen rovatokat szerkesztene iskolaújságába, amelyek fejlesztenek egyben?

Online matematika kurzusok felső tagozatosok számára

3 csomagajánlattal készültünk a felső tagozatos diákok számára. Az online kurzusok nem csak a felvételire, de akár már az érettségire való készülésben segítséget nyújthatnak. Válaszd ki, hogy melyik csomagban rejlő tudásra van most a legnagyobb szüksége gyermekednek.
RÉSZLTEKÉRT KATTINTS IDE

KIEMELT AJÁNLATOK

KÉPES VAGY RÁ!
MATEKZSENI SZÜLETIK!
TE IS OKOS VAGY!
 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?