Főoldal » Érték

Érték

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Kultúra, oktatás – Az élet egy pillanatra sem áll meg, rohan az idő, a világ felgyorsult, az értékek átalakultak. 2013, mondhatni  ínséges idők járnak hazánkban és több ország hasonló cipőben jár. A kiadásokat csökkenteni kell, mind az egyén mind a társadalom szintjén. A gazdasági világválság ismétlődő tendenciát mutat így érdemes jobban elmélyülni e témában is., most mégis az oktatásra fókuszálva szeretném megvilágítani ezt a kérdést. A válság maga megteremti a szűkölködést ami, egy sürgető folyamatot vált ki. Ez egy negatív érzés így az ember, próbál változtatni rajta, de vajon képes-e józanul gondolkozni amikor a hajó süllyed és egyre mélyebben van. Latolgat az állam az egyén, miből kell elvenni, min lehet takarékoskodni, de sokszor elkövetjük azt a hibát, hogy nem a hosszú távú eredményre koncentrálunk, hanem a közeli jövőképet kényelmesebbé tevő célokra.  A  szellemi kultúra a megteremtője a helyes és ésszerű úton létrehozott anyagi javaknak is, ami később az egyén nyugalmát és emberi mivoltához illő élethez juttatja. Hajlamosak vagyunk elkövetni az a hibát, hogy nem vagyunk képesek a távlati gondolkodásra, mely később hosszútávon tartós sikert, eredményt hozhat.

Oktatás volt, van, lesz, de tudjuk jól, hogy nem mindegy milyen színvonalú. A pedagógus béremelés, életpálya modellt minden bizonnyal egy hosszú távú befektetésnek szánja az állam, így motiválva a minőségibb oktatást, tanítást. Ez az a terület, amin nem szabad takarékoskodni vagy mellékvágányra terelni a jelentőségét, hiszen akár hogy is, de a nemzetünk jövője múlik rajta. Természetesen vannak olyan formáló erők, mint például a média, ami igen erős kézben van, ami nem a lakosság épülését,mintsem szándékos butítását hivatott véghezvinni, burkolt formában. Mégis  legyünk tisztában azzal, hogy a kultúra egységének mellőzése összefügg szorosan kultúra középpontba helyezésének hiányával. Egyre több szervezet foglalkozik iskolaeredményességek vizsgálatával, IEA, IAEP melyek mérhető és összehasonlítható eredményeket tudtak produkálni.  Bár ezek az eredmények nem hoznak gyakran jelentős változást a politikában vagy az oktatásban, mégis felismerték fontosságát. Sőt az eredmények néha olyan változást eszközöltek melyekre nem biztos, hogy szükség volt.   Japánban és Amerikában más-más volt az iskolában eltöltött idő, így ezzel magyarázták a japán tanulók jobb eredményeit. Ezen felbuzdulva Amerikában is hosszabbak lettek a tanítási napok, ami több munkaidőt igényelt a tanároktól, így az államnak többe is került az oktatás. Kérdés, hogy vajon megérte, vagy teljesen más területen kellett volna változtatni és nem a tanítási idő  hosszán. Az OECD adatgyűjtései a legátfogóbbak, és releváns jelentőséggel bíró eredményeket tud felmutatni. Ezen vizsgálatok kimutatták azt is, hogy az oktatási teljesítményt meghatározó faktorok a tanuló jellemzőktől is függ, mely a családi hátteret, szülők iskolázottságát takarja. Továbbá az iskola által befolyásolt tényezőktől is függ a  pedagógusok képzettségét, módszereket foglal magában, valamit az iskola által nem befolyást faktorok, ami demográfiai tényezőket , tanulók összetételére mutat rá,  társadalmi hátterüket illetően. Szerencsére felismerték már világszinten is az oktatás és a szellemi értékek fontosságát, mégis sürgető feladatunk kreatív, logikus gondolkodás magas szintű , átfogó oktatás nyújtása hazánkban. A szellemi értéket egy olyan megvilágításba helyezni a köztudat számára, ami hívogatja az embereket, egy olyan fogalommá avanzsálni melyre vágynak az emberek.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?