Főoldal » Facebook személyiségtípusok

Facebook személyiségtípusok

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Tudod e melyik személyiségtípushoz tartozol a Facebookbeli jelenléted alapján?
Láttak már napvilágot különféle próbálkozások az emberek felosztására. Az
alábbi tanulmány négyféle szempontból osztja különféle kategóriákba a Facebook személyiségtípusokat. A profilképed, az üzenőfalad, a hozzászólásaid és az egyéb tevékenységeid elég jó személyiségrajzot adnak rólad. Olvasd érdeklődéssel az alábbi részletes, sokszempontú, olykor szórakoztató elemzést.

A Facebookbeli jelenlétről már írtam itt régebben:
Megfigyelések a Facebook-ról 1-2.

FACEBOOK SZEMÉLYISÉGTÍPUSOK A PROFILKÉP ALAPJÁN

Profilkép típusok:

Az „üres” (nincs kép) – Az illető személyként a háttérben kíván maradni, nem
vesz részt tevékenyen a Facebook-on, vagy bizalmatlan,
vagy elégedetlen a külsejével, esetleg szégyellős.

A „természetes” (normál kép) – Vállalja önmagát, valószínűleg kiegyensúlyozott
és egyenes, általában az akinek látszik.

A „tárgy” (szimbolikus kép) – Álarc mögé bújik.Nem kívánja felfedni önmagát,
tart egy bizonyos távolságot.

Az „állat” (állat kép) – Vagy állatbarát, vagy az első és harmadik típushoz hasonló-
an tartózkodik, szégyellős, nem akarja hogy lássák.

A „táj” (természetfotó vagy tájkép) – Igazi természetkedvelő, egyéb esetekben az
első, harmadik és negyedik típusra hasonlít.

A „növény” (növény – virág, gyümölcs, zöldség, fa stb) – Ki-ki döntse el, mit is
akar ez jelenteni.

Az „álarcos” (rajzolt, festett, vagy fantáziaarc) – Talán művész, író, vagy festő,
szereti szerepben láttatni magát

A „távoli” (szinte elveszik a képen a távolságtól) – A háttérben akar maradni.
Zárkózott, vagy szerény,
nem akar kitűnni.

A „felismerhetetlen” (olyan szerelésben van, hogy nem lehet felismerni az arcát)
-Tipikus rejtőzködő, mutatja is magát, meg nem is

A „nagyarc” (arca szinte az egész képet betölti, esetleg grimaszol is hozzá)
-Valószínűleg tetszik magának, vagy fel akarja hívni magára a fi-
gyelmet, esetleg imád szerepelni.

A „sztár” (ismert személy képét használja) – Vagy rajongóval van dolgunk, vagy
az illető a képen megjelenő személyi-
séggel szeretne azonosulni, de lehet
humorból vette fel a képet.

A „pózoló” (jellegzetes pózban) – Szeret a középpontban lenni, imádja ha figyelnek
rá, nagy önbizalma van, vagy beképzelt, de az is
lehet, hogy a kép a szakmájára, hobbijára utal.

A „gyermek” (gyermekkori, vagy csecsemőkép) – Még mindig nem nőtt fel.Vagy
nem fogadta el felnőtt én-jét.
Nem tetszik saját magának most.
Bizalmatlan.De az is lehet, meg-
tartotta gyermeki énjét és most is
Ilyen.

A „családos” (családdal, és/vagy gyermekekkel) – Valószínűleg a család és gyerme
kei az elsők számára.

A „páros” (párjával együtt) – Számára (most) a kapcsolata az első.

A „barát” (baráttal, v. barátokkal együtt) – (Most) a barát(ok) a fontos(ak), aki
nem ismeri, azt sem tudja melyik ő.

A „csoportlélek” (másokkal együtt szerepel) – A képen ábrázolt csapat, vagy
élmény, vagy helyszín fontos
számára, de lehet, nem akar
külön képen megjelenni.

Természetesen vannak, akik nem mint magánszemély vannak jelen, szakmai
vagy művészi személyiségüket képviselve, ők az általuk választott képpel egy-
fajta üzenetet hordoznak.

FACEBOOK SZEMÉLYISÉGTÍPUSOK ÜZENŐFAL ALAPJÁN

Üzenőfali típusok:

A „fantom” (általában nincs jelen, nem, vagy nagyon ritkán ír)
-Nem érdekli, vagy nincs ideje a Facebook-ra, csak
úgy van jelen, mint egy jelenléti íven.

A „megfigyelő” (érdeklődik és mindig figyel, de nagyon ritkán nyilvánul meg)
-Érdeklődő természetű, szereti megfigyelni és gyűjteni az infor-
mációkat, eseményeket és embereket, de alapjában zárkózott.

A „kukkoló” (rendkívül kíváncsi, mindig les, de szinte sosem nyilvánul meg)
-Kíváncsisága révén mindig mindenről tudni akar, de gondosan
ügyel arra, hogy ő maga rejtett maradjon.

A „segélykérő” (mindig valamilyen problémájára keres választ)
-A Facebook-t lehetőségnek tartja arra, hogy mások segítsenek
választ adni a kérdéseire, vagy megoldást a problémáira.

A „köszöngető” (beköszön, napszakot köszönt, elköszön)
-Illedelmes típus, aki halálosan komolyan veszi az etikettet.
Reggel jó reggelt kíván, napközben jónapot, este jóéjszakát,
köszön, ha megjelenik és köszön ha kilép.

A „hírmondó” (minden hírt közöl, amit olvasott, vagy fontosnak tart)
-Állandóan a híreket böngészi, s mihelyst valami megfogja,
azonnal megosztja.Nem néz a dolgok mögé, neki a fontos,
hogy figyeljenek rá.Így nyer személyisége energiát.

Az „idézetes” (legtöbbször idézeteket közöl)
-Szereti az idézeteket és élvezi, hogy a jól kiválasztott idézeteit
sokan lájkolják.Megmarad a háttérben és hagyja, hogy az idéze-
tek beszéljenek helyette, vagy az idézetek által kifejezi saját hi-
vatását, életstílusát.

A „reklámozó” ((általában saját) terméket, weblapot, lehetőséget hirdet)
-A Facebook-ban látogatók/ügyfelek/üzlet szerzésének lehetősé-
gét látja és pont.

A „tájékoztató” (mindig valamiről tájékoztat, vagy valamit bemutat)
-Tipikus előadó, aki szeret általa ismert dolgokat és eseményeket
közzé tenni, ismertetni.

A „megosztó” (mindig valamit megoszt az üzenőfalán, cikket, képet, videót stb.)
-Tipikus közvetítő, egy csatorna, igazi linkmegosztó

A „nyílt” (mindent közvetít ami történik vele az érzéseitől az álmaiig)
-Igazi szangvinikus, aki mindent elárul magáról, s közben az sem zavarja
ha mások nem figyelnek oda.

A „klippes” (mindig valamilyen videoklipet oszt meg)
-Valószínűleg nagy zenerajongó, úgy gondolja ami neki tetszik,
mindenkinek látnia-hallania kell.

A „viccmondó” (folyamatosn vicceket közöl)
-Humoros egyéniség, szórakoztatni akar, vagy csak imádja a
vicceket.

A „politikus” (minden üzenete politikai jellegű)
-Szenvedélyes állampolgár, aki folymatosan a híreket bújja és ha
talál valamit amivel egyetért, vagy nem ért, azonnal megosztja és
lelkesen kommentálja, vagy haraggal szidja.Sokszor saját nézetei
vannak, utálja a politikusokat, vagy bizonyos irányokat, vagy egy-
szerűen imádja a politikát.

A „véleményező” (mindenről megvan a maga véleménye és ezt ki is fejti)
-Erősen szubjektív személyiség, mindent érzelmileg él át és
óriási megnyugvást ad számára ha ezt kiírhatja magából.

A „pozitív” (mindig valamilyen pozitív, derűs üzenetet, vagy megerősítést közöl)
-Igazi optimista, aki mindenben meglátja a fényt és ezt közvetíti is.
Jó esetben ezt érzi és megéli is ezért vonzó egyéniség, de lehet
„úton levő” is, aki még saját magát ösztönzi.

A „panaszkodó” (legtöbbször valamilyen gondja van, vagy lehangoló dologra
hívja fel a figyelmet)
-Igazi pesszimista, aki hajlamos a dolgok árnyékos oldalát látni.
Azáltal, hogy erről ír, tovább húzza lefele magát.Jobb esetben
valóban megoldást vár a gondjaira, egyébként nem akarja,
hogy megoldódjanak, mert elveszne az „ego fontosságtudata”.

A „bizonytalan” (óvatosan fogalmaz, inkább kérdez, de sosem fejt ki határozott
véleményt)
-Személyisége még nem fejlődött ki, vagy sok rossz tapasztalata
volt, talán kevés elismerést kapott, nehezen vállaja önmagát.
Kevés az önbizalma, sokszor kishitű.

Az „ezoterikus” (szinte minden üzenete „szellemvilági”, sorssal kapcsolatos, vagy
önismeret jellegű)
-Több altípusa van.Az élet mögött magasabb erőket és törvényeket
érez, úgy gondolja, küldetése, feladata van.Felvilágosít, figyel-
meztet, oktat, vagy segít az önmegismerésben.

A „sikerember” (személyiségfejlesztő, vállalkozó, nyertes típusú üzenetek)
-Minden egyes bejegyzése pozitív hozzáállású, bíztató, ösztökélő,
önbizalmat növelő, erősítő.Általában eredmények és sikeres élet-
vitel áll mögötte.

A „beszélgető” (azért ír az üzenőfaljára, mert kommunikálni akar)
-Vagy szangvinikus, aki imád másokkal kommunikálni minden
módon, vagy magányos, esetleg a „külvilágban” zárkózottabb
személyiség aki itt pótolja eme hiányát.

Az „egyéniség” (saját idézetei és véleménye van, nem összetéveszthető senkivel)
-Eredeti személyiség, kreatív, önálló, saját útját járja.

A „keverék” (az üzenőfalán mindeféle típus jellegzetességei megtalálhatóak)
-Nehezen kategorizálható, sokrétű érdeklődésű, változatos személyiség.
Lehet szétszórt, mindenbe belekapó, vagy sokoldalú.

A sort a végtelenségig lehetne folytatni, azonban ez a 23 típus a legtöbbet előforduló
forma a közösségi oldalon.

FACEBOOK TÍPUSOK A HOZZÁSZÓLÁSOK ALAPJÁN

Hozzászólók típusai:

A „helyeselgető”  (ha hozzászól mindig egyetért és helyesel)
-Pozitívan közelít, akkor szól hozzá, ha egyetért, ha nem,
inkább nem szól semmit.Azt akarja, akihez hozzászólt,
kedvelje őt, de az is lehet hogy ő kedveli azt és erősíti.

A „bíztató” (mindig  bíztat, nyugtat, erősít, felemel)
-Igyekszik másoknak erőt adni, felvidít, segít.

A „kritikus” (szinte mindenben megtalálja a hibát és ez jelzi is)
-Nem tud kimozdulni a „logikus elme” megközelítésmódjából,
számára az jelent feltöltődést, ha problémát vagy hibát talál és
ezáltal fontosnak érzi magát.

A „beszóló” (Nem kommunikál sokat, inkább csak beszól egy harsányat)
-Vagy nem igazán érdekli mi történik és csak úgy „megmutatja”
magát heccből, vagy nem tud semmi okosat és csak ír valamit.

A „humorizáló” (mindent a humoros oldaláról közelít meg)
-Alapvetően vidám egyéniség, akik nem veszi túlzottan komolyan
az életet.Közlései humorosak és viccesek.

A „szenvtelen” (megnyilatkozásai hűvösek, minden érzelemtől mentesek)
-Tárgyilagos szemlélő marad, nem éli bele magát semmibe, távol-
ról szemlél és elhatárolja magát az érzelmi megnyilatkozásoktól.

Az „érzelmes” (Szavai erős érzelmekkel fűtöttek, szinte átölelnek)
-Kedves, barátságos, nagy emberszeretettel rendelkezik és ezt ki
is mutatja.Nem érdeklik a rideg tények, őt a lelki élmények moz-
gatják.

A „vitatkozó” (Nagyon ritkán ért egyet, a különbségeket keresi)
-Imád vitatkozni, még ha nincs is igaza, a vita élteti és örömöt
okoz neki.

A „diplomatikus” (úgy forgatja a szavakat, hogy a magadénak érezd amit ő mond)
-Óvatos és próbál hatni rád, de úgy hogy közben elfogadd őt.
–Körüljárja a dolgot és vigyáz, nehogy összeütközésbe kerüljön.

A „merev” (csak egy álláspontot ismer és attól nem tágít)
-Nem lehet befolyásolni, ha egyszer valamit igaznak gondol, az úgy is
van.

A „hirdető” (hozzászólásaiban mindig elhelyez egy linket)
-A hozzászólásokat lehetőségnek tekinti arra, hogy reklámozzon.

A „tudós” (mindent jobban tud és ezt ki is fejti)
-Hozzászólásaiban kifejti a gondolatait és azt megcáfolhatatlannak
tekinti.

A „rébusz” (átvitt értelemben, vagy rejtélyekben fogalmaz)
-Szereti rébuszokban kifejezni magát, s sokszor ember legyen a
talpán aki tudja mit mond.

A „butuska” (semmire se tudja a választ és „gyermekded” kérdéseket tesz fel)
-Ő mindig érthetetlenkedik és azt kérdezi: Tényleg? És azt hogyan?
És az micsoda? Általában mindent elhisz.

A „közönséges” (megnyilatkozásaiban sűrűn használ trágár kifejezéseket)
-Úgyanúgy beszél a közösségi oldalon mintha a legutolsó
kocsmában lenne.Nem veszi észre magát, vagy nem érdekli.

A „jelbeszédes” (mindenhova jeleket rak és ritkán használ szavakat)
-A legtöbb kifejezése ilyenekből áll: :D  ;)  :(  :-)  :P   stb.

FACEBOOK TÍPUSOK TEVÉKENYSÉG SZEMPONTJÁBÓL
(Az üzenőfal írást és a hozzászólásokat már kielemeztük, így itt nem szerepelnek.)

Tevékenységi típusok:

Az „ismerősgyűjtögető” (a Facebook által minél több ismerőst akar gyűjteni)
-Sikerélményt jelen számára a minél több ismerős,
ezért folyamatosan keres és jelölget másokat.

A „lájkolgató” (tevékenysége főleg a lájkolásban merül ki)
-Sokszor lájkol, jelezve, hogy ott járt, de nem fárasztja magát
írással, vagy nem akar mélyebben belemerülni a kommunikációba.

A „játékos” (elsősorban játékra használja a Facebook-ot)
-Semmi komoly, ő itt játszik és küld egy csomó játékmeghívót,
neki ennyi az egész.

A „kis kíváncsi” (minden alkalmazásra rákattint ami így kezdődik: Tudd meg…,
Kívácsi vagy…, Mit jósol neked…, Mi a te… stb.)
-Nem tud ellenállni a kísértésnek, ha ott egy alkalmazás ami
azt ígéri, hogy megmondja mi történik vele, milyen ember ő,
kire hasonlít, vagy a többi hasonló, ő bizony rákattint.
Arra nem gondol, hogy ez égbekiáltó értelmetlenség és átve-
rés és csak azért van, hogy hozzáférjenek az adataihoz.

A „rajongógyűjtő” (azért készítette a profilját vagy oldalát, hogy a rajongóit
egybegyűjtse és növelje számukat)
-Aki alkot, vagy ismert személyiség, vagy bármiben vezető,
vagy kampányol egy terméket.

Az „oldalkészítő” (oldalt, vagy oldalakat készít valamely termék, cég, vagy
tevékenység számára)
-Általában közösségi oldalt tart fenn egy érdeklődési kör,
alkotás, termék, vagy akár vállalkozás számára.

A „csoportépítő” (csoportot üzemeltet valamely érdeklődési körnek, tevékeny-
ségnek)
-Többnyire vezető típusú, vagy elkötelezett személyiség, aki
egyfajta közösségi találkahelyet tart fenn a hasonló cipőben
járóknak.

A „kapcsolatépítő” (tevékenységeivel  igyekszik ismerősöket szerezni és kapcsola-
tokat ápolni.)
-Közösségi típus, akit foglalkoztatnak az emberek, érdeklődik
irántuk és/vagy egyéb tevékenysége(i) szempontjából épít
hasznos kapcsolatokat.

Ezen ismertető segítségedre lehet abban, hogy tudatosabban felismerd az embereket,
a tevékenységeket és a kommunikáció típusait a Facebook-on.Remélem hasznosnak
találtad a Facebook személyiségtípusok ismertetését és élvezted az olvasmányt.
Ha így van, kérek egy lájkot, és oszd meg másokkal! Örülni fognak neki.

Ennek az írásnak, vagy részleteinek megjelentetése máshol a szerző engedélye
nélkül szigorúan tilos! (Meg ne lássam a neten! Figyelek. :)  )
A rá való hivatkozás linkkel annál inkább javasolt.A megosztás a közösségi
oldalakon az alábbi gombokkal pedig még jobb!

A világon a legkönnyebb egyéniségnek lenni 3 módszer
Ajándék tanulmány – 10 lépés a kiváló egyéniség felépítéséhez

 

Ha tetszett, lájkold, oszd meg és véleményezd!

A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?