Gondolatmorzsa a felelősségről

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Egy kislányt kísértem a nevelési tanácsadóba az elmúlt héten. Első ilyen jellegű tapasztalatom, amit szeretnék megosztani a kedves Olvasóval. A kislányt kísérnem kellett, akinek a szülője valamilyen oknál fogva nem érkezett ezt megtenni, így az iskola lépett. A  lányka gyengye tanulmányi eredménye következtében tanácsolták vizsgálatra. 

A várakozás közben volt alkalmam figyelni a várakozó szülőket gyermekükkel. Nem gondoltam volna, hogy közel kettő órás időtartam alatt(ennyit voltam a tanácsadóba), mennyi gyermek fordul majd meg anyukájával vagy apukájával vagy nagymamájával vagy éppen egyedül a szépen felújított épületben! A gyerekek egy része csendben, illedelmesen, mintha orvosi rendelőben ülnének várták a szakembert, másik részük elevenségét azonban nem csillapította a hely . 

A szakemberek (pszichológus, pedagógus , logopédus)kedvesen fogadták az érkezőket. A csemetéken nem látszódott , hogy félnének, nincs is mitől/kitől tartaniuk. 

A nevelési tanácsadó, ahogyan azt az elnevezése is mutatja, segíteni igyekszik a gyerekeknek és szüleiknek, nem bírálkozik vagy szégyenít.

A szülő felelőssége, hogyan fogadja ezt a fajta segítségnyújtást. Az első lépés, ha együttműködik a szakemberekkel, alkalmakra rendszeresen elkíséri a gyermekét. Azonban, ha a  fejlesztésre szoruló gyermek nem kapja meg a nevelési tanácsadó fejlesztését, hátrányai többszörösére növekedhetnek az évek során. Sok tényező együttes hatása érvényesül , mikor egy gyermeket nevelési tanácsodóba utalják vizsgálatokra , majd fejlesztésre. A fejlesztésre javasolt, és NEM KÖTELEZETT gyermeket nem kell szégyellnie a szülőnek! Amit szükségesnek tartok , hogy fogadja el a szakember segítséget nyújtó karját gyermeke jövője érdekében! 

A pedagógus felelőssége véleményem szerint a szülő esetleges felvilágosításában, támogatásában rejlik. Nem szabadna, hogy a szülő könnyelműen aláírja a fejlesztéseket lemondó nyilatkozatot!

Ebben az esetben nagyon fontos a pedagógus-szülő bizalmi kapcsolata, támogató magatartásuk a gyermek felé, hiszen csak a gyermek érdeke a legfontosabb.

A fejlesztéseket időben nem élvező gyermek nem csak  lelke sérül, hanem élete is megpecsételődik, ha tovább gondoljuk a társadalomban betöltött szerepe is csorbulhat.

A pedagógus tehet azokért a gyerekekért, akiknek a szülei bizalmatlanok a nevelési tanácsadóval szemben esetleg szégyellik a helyezetüket vagy egyszerűen nem érdekük  a gyermek fejlődése. 

A felelősség nem kicsi tehát, nem csak a szülőé  vagy a gyermeket nevelő pedagógusé, ne feledjük!

A vezérkép helye: http://www.nevtan15ker.hu/szakvelemeny.html

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?