Főoldal » Ki miért tanul? A tanulás motivációi

Ki miért tanul? A tanulás motivációi

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

  Az a tanulás, melyet a személyes érdeklődés motivál, és a megtanulandó anyag aktív feldolgozását jelenti, automatikusan nagyobb teljesítményt eredményezhet. Ami érdekel minket, amit kedvvel tanulunk, azt sokkal könnyebben jegyezzük meg. Az érdeklődés teremti meg a szellemi érdekeltséget, motiváltságot.

Kutatási eredmények igazolták, hogy a tanulási motiváció négy egymásra ható motivációs faktor által írható le:

 – kíváncsiság, érdeklődés;

 – a siker elérésére való törekvés vagy a kudarc elkerülésére való igyekezet;

– a szociális elismerés igénye (helyeslés igénye, függőség szükséglete, az érvényesülés, elismerés szükséglete, a büntetés elkerülésének szükséglete);

– a megtanulandó anyag hasznosságának, értékének egyéni szempontú elismerése.

A motiváció a legnagyobb különbség azok között, akik a minimumot teljesítve, éppen csak “súrolva a lécet” átbukdácsolnak , és azok között, akik a legjobb eredményeket produkálják.

 A tanulás eredményességét – egy angol szakcikk szerint – az érdekeltség 25%-ban, a jó tanulási módszer 33%-ban, az intelligencia 15%-ban és az ún. egyéb tényezők 27%-ban határozzák meg. 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?