Főoldal » Könyvről a Könyv napján

Könyvről a Könyv napján

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Április 23-a a Könyv napja. Közzé tettem már néhány héttel ezelőtt Könyv napja az iskolában bejegyzésem, amelyben ötleteket igyekezetem adni, hogyan lehet megemlékezni a Könyv napjáról, ami a kapcsolódó tartalomban megtekinthető.

Jelen bejegyzésemben szeretnék a könyvről néhány információt megosztani.

Mit nevezünk könyvnek?

A könyv anyaga, megjelenési formája sok változáson ment keresztül az évezredek folyamán. Külseje legtöbbször magán hordozza annak a kultúrának a jegyeit, amely megalkotta. Funkciója azonban semmit nem változott: szellemi termékeket rögzít és közvetít napjainkban is. A könyv szónak kettős értelme van. Egyrészt jelentheti a szellemi alkotás”foglalatát”, magát az írásművet. Másrészt könyv egy regény, tudományos mű, tankönyv. Formailag a könyv kötet alakú, lapozható, az olvasónak szánt, terjeszthető mű.

A könyveket sokféle módon lehet csoportosítani. Tartalom szerint szakirodalomra és szépirodalomra oszthatóak.Megjelenési forma szerint lehetenek: önállóan megjelent mű, sorozat vagy sorozat tagjaként megjelent, lezárt mű, többkötetes, időszaki kiadvány, aprónyomtatványok(pl.plakát, színlap). Olvasók színvonalának megfelelő csoportosítás az irodalom feldolgozási módja szerint tagolja az azonos tárgykörről szóló tudományos, ismeretterjesztő, ifjúsági és gyermekirodalmat.

A könyv részei: borítófedél vagy kötéstábla azon a fülszöveg, előzék, szennycímlap, címlap, könyvtest(számozott oldalak), kolofon(utolsó lap a könyv terejsztési adataival).

Érdekességként elmondható, hogy becslések szerint egy rendszeresen napi 3-4órát olvasó ember tíz év alatt 760kötettel végezhet.

Egy év alatt , ha ötven évi olvasást nézünk ez csaknem 4000 kötetet jelent! (Fitz József tanulmánya szerint)

Persze olvasni okosan, válogatva és odafigyelve kell!

Az olvasó ember nyitott a világra; szókincse , érzelemvilága gazdag; kreativitását,fantáziavilágát, figyelmét, emlékezetét, empátiáját embertársai iránt, gondolkodásmódját fejleszti. Természetesen nem tudjuk elolvasni az összes megjelent könyvet, ami érdekel minket, viszont törekedhetünk arra, hogy minél több könyv szemszögéből lássunk a témánkra. Szépirodalmi alkotások nem csak a régi klasszikus irodalmat jelentik úgy vélem, manapság is találhatunk szépirodalmi műveket kortárs szerzőink által.

Az igényünktől, érdeklődési körünktől függ, mit olvasunk. Egy ponyva irodalmat sem szabad lenézni, mert minden műfajnak megvan a maga olvasótábora, célja, varázsa.

Kisgyermekek esetében nagyon fontos a helyes betűtanítás, olvasóvá nevelés módszere, mondhatni befolyásolja a későbbi könyvek szeret

Idézetekkel zárom bejegyzésem, fogadja szeretettel a kedves Olvasó!

” A könyv az a tanító, ki minket vessző és fenyítés nélkül, szidás és harag nélkül, talár és pénz nélkül oktat. Ha hozzá közeledünk, sohasem alszik; ha kérdezzük, nem titkolja véleményét; ha tévedünk, nem morog;ha hibázunk, nem gúnyolódik.” ( Bury)

” A könyvek vezetőink, legjobb barátaink és igen sokszor vigasztalóink,ha a sors keze reánk nehezül, vagy az élet zaját megunva, a magány négy fala közé menekülünk.” ( Janin)

A könyv mindig érték volt, érték ma is és lesz a jövőben, vigyázzunk tehát rá!

A bejegyzéshez saját gondolataim mellett

A könyv és birodalma /Melykóné Tőzsér Judit.-Bp.:Dinasztia Tkk.2003.-40-55.p. fejezete szolgált.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?