Főoldal » MESH a jövő?

MESH a jövő?

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Lisa Gansky akiről csupán néhány dolgot lehet tudni, volt néhány ötlete, amit később eladott. Nagy cégekkel dolgozott együtt, Kodak, AOL, és ilyenek. 1993-ban kitalálta a bannerhirdetéseket és csupa ilyen ma már teljesen mindennapi dologba vágta a fejszéjét. Általában kitalál dolgokat és utána eladja óriáscégeknek. Szóval hiteles számomra a hölgy, és ha azt mondja, hogy a közösségi megosztásokra épülő vállalkozásoké a jövő, én elhiszem neki.


Bemásolom ide az Ő általa írt jellemzőket:


„Mi jellemzi a MESH vállalkozásokat:


1.      Alapvető kínálatukhoz olyan dolgok tartoznak, amelyek egy közösségen, a piacon vagy az értékláncon belül megoszthatók, ezek lehetnek termékek, szolgáltatások, és nyersanyagok.


 2.      Fejlett webes és mobil adathálózatok segítségével nyomon követik az áruk mozgását, és összesítik a felhasználókkal. az ügyfelekkel és a termékkel kapcsolatos információkat.


 3.       A hangsúlyt a megosztható fizikai árukra fektetik, amelyek a helyi szolgáltatást – és viszontszolgáltatást – értékessé és fontossá teszik.


 4.       Ajánlataik, híreik és a róluk szóló ajánlások nagyrészt szóban terjednek, a közösségi háló kínálta szolgáltatásokkal kiegészülve.”


 Emlékszünk még az Avatar című filmre? Volt benne egy jelent, amikor az idegsejtek működéséhez hasonlították az egymás közötti kommunikációt. Gansky hasonló elméletre esküszik: „Az agynak minden része – a DNS-ek, az idegsejtek és a lebenyek – egymás alkotóelemei, és folyamatosan kommunikálnak egymással. Hasonlóképpen a mesh modell is több részből áll, például mobil eszközökből, szerverekből, szolgáltatásokból, partnerekből és ügyfelekből. De az elménkhez hasonlóan a mesh vállalkozás is sokkal több, mint alkotóelemi összessége.”


Az alapelv az, hogy most mindenki mindenkivel kapcsolatban áll, twitter, facebook, linkedin. Az internet miatt régi üzleti márkák buktak el rövid idő alatt, vagy hosszú kínlódás után alkalmazkodtak az új üzleti világhoz és megújulva bukkantak fel újra. Webes jelenlét nélkül ma már nincs jól menő vállalkozás. Ez jó vagy rossz, lehet rajta vitatkozni, de nem nagyon érdemes, mert ha az üzleti világban valaki leáll filozofálgatni és nem lép, csak mereng és tépelődik, az lemarad, kimarad, „meghal”.


Gyakorlatilag mindent meg lehet osztani, de a könyv csak azokra koncentrál, amiből profitálni is lehet. A legelső és talán eklatáns példa amit említ a szerző a Zipcar. Gyakorlatilag autókölcsönző, de újragombolva. Megdöbbentő adatokat produkál az autómegosztó oldallal foglalkozó statisztikai jelentés. Biztosítás-megtakarítás, parkolóhely felszabadítás, és ami a legmegdöbbentőbb, naponta 10 ezer kg-mal csökkentette a szén-dioxid –kibocsátást,(nem tudom, ez mit jelent, de baromi jól hangzik). A család a plusz autóját kiadja bérbe, nem viszi el egy helyre, ahol száz autó van, hanem a garázsban található, ahová azt vissza lehet vinni. Ennyi. A hálóra felrakták, a teszem fel, Los Angeles-ben található „felesleges” autók helyét, az odautazó kiválasztja a hozzá legközelebb eső járművet, odamegy, és a regisztráció után kapott plasztikkártyájával használja az kocsit. Ha végzett ugyanoda viszi vissza és lezárja. Tényleg ennyi. Nyilván vannak technikai dolgok, amiket meg kell oldani, takarítás, szerviz és ilyesmi, de ezt a cég illetve a tulajok végzik.


Sorolhatnék példákat, de el kell olvasni a könyvet. Megéri.


Egy magyar példát tudnék mondani, ami nagyon plasztikusan jeleníti meg a nem klasszikus, de magyar mesh vállalkozást. Ez egy megosztásra épülő utazási szolgáltatás, amit két szemtelenül fiatal emberke alapított. Szédületes ötlet és rohamtempóban növekszik. Ha kikerülik a buktatókat, akkor nagy piacuk lehet.


Vannak még nagyon jó szintén magyar kezdeményezések is, érdemes ilyenekben gondolkodni. Előbb-utóbb nagyot fog szólni nálunk is valami hasonló.


Nagyon ajánlom a könyvet mindenkinek, aki vállalkozáson töri a fejét, és ki ne lenne manapság ilyen?


Olvassanak bele!


Lisa Gansky:


Mesh vállalkozások


(Miért a megosztásra épülő üzleteké a jövő?)


 

Online matematika kurzusok felső tagozatosok számára

3 csomagajánlattal készültünk a felső tagozatos diákok számára. Az online kurzusok nem csak a felvételire, de akár már az érettségire való készülésben segítséget nyújthatnak. Válaszd ki, hogy melyik csomagban rejlő tudásra van most a legnagyobb szüksége gyermekednek.
RÉSZLTEKÉRT KATTINTS IDE

KIEMELT AJÁNLATOK

KÉPES VAGY RÁ!
MATEKZSENI SZÜLETIK!
TE IS OKOS VAGY!
 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?