Nyílt levél a Waldorf óvodákból

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Kedves Szülők!

Ha óvodaválasztás előtt állnak bizonyára Önöknek is fontos, hogy:

         gyermekük biztonságos, barátságos és stresszmentes óvodai környezetbe kerüljön,

         az anyával eltöltött három év után az óvodai nevelés a családdal közösen valósuljon meg,

         a szülők és óvónők napi kapcsolatban legyenek egymással,

         a többi óvodástárs szüleivel szoros együttműködés és jó kapcsolat alakuljon ki.

Az óvodaválasztás mindig nehéz döntés a szülők számára, hiszen számtalan óvoda és óvodai program létezik. A választék nagy, az óvodaválasztás szabad. Kérdés azonban a gyermek szabadsága.

A Waldorf- pedagógia alapvető dimenziója a szabadság. A szabadság jól meghatározott és éles keretek között mozog. Szabadságra nevelni a gyereket azt jelenti, hogy figyelmes irányítással ki kell alakítani a gyerekben azt a képességet, hogy felnőttként az elsajátított ismeretek birtokában felelősen és célszerűen cselekedhessen. Ez a pedagógia elsősorban a gyermeket szolgálja.

 

Amit ajánlunk:

Szülői közreműködéssel, alapítványi formában működő Waldorf óvoda, ahol az a legfontosabb, hogy a gyermek otthonosan érezze magát. A 3-4 éves gyermeknek az óvoda az első lépés a társadalom felé. Ezért az óvodában mintha a család, az otthon bővülne ki. Az óvoda berendezése- is ezt sugallja, a gyerek nem óvodába megy, hanem egy kibővült, nagy családba: az óvó nénihez, aki most már a második édesanya is, a kis- és nagygyerekek közösségébe.

 

Legfőbb szempontunk, hogy:

– hogy a barátságos, derűs, családias légkörben a kisgyermek kisgyermek maradjon, tapasztalásait a játékon keresztül szerezze meg. A pontos napi, heti és éves ritmus az évszakok váltakozásához igazodik. A gyerekek csakis természetes formákkal, színekkel és anyagokkal találkoznak, a gyermeki fantázia megőrzése és fejlődése érdekében.

Az a törekvésünk, hogy:

– az óvónők óvatosan irányító közreműködésével oldott légkörben alakuljon ki egy igazi és jó szociális rend, ami mindig az adott gyermekcsoporthoz és az egyes gyermekekhez alkalmazkodik. Az óvodában a kisgyermekek spontán utánzásos mintakövetésére építünk. A gyermek utánozhatja az óvónő minden tevékenységét, a csoport együtt munkálkodik a kenyérsütés, a virágültetés, az akvarell festés során.

Óvodánkat barátságos, biztonságos környezetben működtetjük. A Waldorf- pedagógia célkitűzéseinek megvalósításához fontos a tiszta levegő, a nagy játszóudvar és a kert. Kerti munkában is van részük a gyermekeknek tavasztól őszig. Megismerkednek a növényekkel, a földben lakó lényekkel, az állatokkal találkozás, tapasztalás útján.

Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy a Waldorf óvodába járó gyerekek sokkal nagyobb életkedvvel indulnak az iskolába mint a tradicionális óvodába járó gyerekek mert lelkileg jobban felkészültek a társadalomba való beilleszkedésre.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?