Salman Khan webakadémiájáról és az intelligens felületekről

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Új színfoltja (legalábbis ami az itthoni érdeklődést illeti) a webalapú oktatási rendszereknek és lehetőségeknek a Khan Academy; az alapító, Salman Khan eredetileg pénzügyi szakember, aki a messze lakó unokahúgának mesélte el a matekpéldák megoldásait rövid youtube-videókban. A dolog rövid idő alatt túlnőtt a családi kereteken, és ma már egy komplett alapítvány áll a projet mögött. Részletes infók és beszámolók a Netidők rádióműsor blogján olvashatóak itt és itt; a projekt eredeti (angol nyelvű) honlapja pedig itt található meg.

A dolog természeténél fogva angol nyelvű, és leginkább matemikával és természettudományos tárgyakkal és témákkal kapcsolatos videók találhatóak az adatbázisban, bár megindult már egy projekt a videók magyarítására is, ld. fent, a második hivatkozott link. De azért van néhány olyan bejátszás is, amelyik valamilyen történelmi eseményt, a történelemóra valamely “tananyagát” meséli el roppant közérthetően. Iitt van mondjuk a francia forradalomról szóló első videó…

Érdekes lehet néhány tanulságot megfogalmazni a “Khan-akadémia-jelenséggel” kapcsolatban ,amelye kihatnak a különféle webes eszközöknek akár a történelemtanításban játszott szerepükre:

  1. Itt van először mindjárt az időgazdálkodás. Kb. 15 perc áll rendelkezésre ahhoz, hogy a lényeget összefoglaljuk… Kontrasztként a sokat hallott panasz jut az eszembe, sokszor lehet hallani óralátogatásokkor, hogy milyen kevés az a fránya 45 perc egy-egy téma, tananyag “megtanítására”.
  2. Youtube meg online felület ide vagy oda, valójában egy teljesen klasszikus frontális módszerrel állunk szemben, fekete táblával, színes krétával és a táblára applikált (és jól elhelyezett) szemléltetőanyaggal. A tanulság közhelyes: az adott alkalmazás csak eszköz, a “főszerepet” még mindig a tanár játsza.

A második pont ugyanakkor egy érdekes paradoxont is felvet: sokszor van szó mindenféle módszertani megújulásról (projekt-, csoport- meg mindenféle módszer), és “webkettes” eszközök ezekben való felhasználásáról. Azok az eszközök, amelyekkel találkozni szoktunk, azonban pont egyfajta frontalitás felé tolnak el minket: az interaktív tábla még mindig inkább a szemléltetés, a prezentáció eszközei, legalábbis ahogy többnyire használjuk őket. A nagy digitális-webkettes módszertani forradalom majd akkor fog eljönni, amikor nem a tábla, hanem az asztal lesz digitális. A jövő úgyis az intelligens felületeké, ahogy ez a videó is mutatja…

Bár, hogy a magyar iskola mikor fog eljutni idáig, nem tudom.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/clients/client0/web5/tmp) in Unknown on line 0