Főoldal » Veleszületett rendellenességek – fejlesztési lehetőségek

Veleszületett rendellenességek – fejlesztési lehetőségek

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

 

2011. március 12-én kerül megrendezésre a  

 

IV. Országos Mozgásterápiás Szakmai Nap

 

Témája: Veleszületett rendellenességek – fejlesztési lehetőségek.

 

Előadók: Prof. Dr. Czeizel Endre, Kisari Károly, Kulcsár György, Kulcsár Mihályné, Dr. Kulin Sándor, Dr. Várady Hortenzia.

A tanácskozást vezeti: Dombóvári Gábor

Részt vesz: RAABE Kiadó kiadványaival és a Nemzeti Erőforrás Minisztérium képviselője

 

 

Pedagógiai munkánk során sokféle gyermekkel találkozunk. Valamennyi gyermekcsoport fejlesztésére jól kidolgozott, régóta alkalmazott módszerek vannak. Nap mint nap használjuk, alkalmazzuk ezeket, de kevés szó esik a rendellenességekkel született gyermekek problémáiról, kezelésükről, szüleik és a velük foglalkozó pedagógusok gondjairól. Ez évi szakmai találkozónkon erről is hallhatnak előadóinktól.

 

Rendezvényünkön megismerkedhetnek a részt vevők a tanulási képességet befolyásoló örökölt tényezőkkel, mozgásos- és alternatív kezelési eljárásokkal.

 

 

Prof. Dr. Czeizel Endre: A veleszületett rendellenességek, és ezen belül a fejlődési rendellenességek, azért jelentik a betegségek sajátos kategóriáját, mivel a születéstől kezdve befolyásolják az érintettek életét, és általában – szemben a legtöbb betegséggel – teljes gyógyulásra nincs esély. Emiatt az egyetlen optimális megoldásnak a megelőzés számít. A legjobb példaként a magzatvédő-vitaminok említhetők meg, és ezek hatását, hatékonyságát és sikertelenségét a gyakorlati orvosi ellátásban mutatom be részletesebben előadásomban.

 

Homeopátiával foglalkozó előadónk, Dr. Várady Hortenzia arról beszél, hogy a hasonlóság elvén talált krónikus szer alkalmazása hogyan segíthet a gyereknek a testi, lelki egyensúly megteremtésében, visszaállításában, ezzel pedig a tanulási problémák megoldásában.

 

Vajon a pedagógiai érzék velünk született jellemzőnk, vagy a szocializáció során sajátítjuk el? Miben ragadhatók meg a jó pedagógus tulajdonságai? Mitől tud valaki bánni a gyerekekkel?  Mennyire fejleszthetők a pedagógusi kompetenciák? Hogyan ismerhetők fel a minőségi pedagógiai munka és a jó pedagógus jellegzetességei? Tanulhatók, fejleszthetők-e ezek a jellegzetességek? Ezekre a kérdésekre próbál választ adni Kulcsár György.

 

Van-e lehetőség egy olyan betegen segíteni, akinek hibás kromoszóma szerkezete van?

Hamarosan világossá fog válni, hogy a géneknek jószerivel csak a végrehajtó folyamatokban van szerepük. Egyre több bizonyítékunk van arra, hogy a biológiai információ egy igen tekintélyes hányada holografikusan, fényfotonok segítségével tárolódik és öröklődik. Ráadásul ez az ami közvetlen kapcsolatban áll gondolatainkkal, érzelmeinkkel, emlékeinkkel és szándékainkkal, és ez az a szint, ahol a tényleges szabályozás és döntéshozás történik.

Erről dr. Kulin Sándortól hallhatunk bővebben.

Kulcsár Mihályné előadásának első felében szó lesz a terhesség alatt átélt stressz hatásairól (milyen tünetegyüttest okoz az anyának és a gyermeknek). Második felében a mozgásterápiáról beszél, mint a veleszületett rendellenességek (Down – szindróma, Turner – szindróma, Williams – szindróma, autizmus) kezelési lehetősége.

 

Ajánljuk pedagógusoknak, szülőknek, mindenkinek, aki gyerekekkel foglalkozik.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?