Főoldal » Virágzó mandulaliget

Virágzó mandulaliget

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Aki óvodát vagy iskolát alapít, a jövőbe veti a hitét. Magot ültet, a gyümölcs reményében nevelgeti a fát és gyönyörködik virágzásában. Mert a virágzás fél út a magtól a gyümölcsig. A nevelési intézmények létrehozása mandulafa ültetés. Jellemzően már nagyon korán halvány rózsaszín színpompába öltöztetik a tájat. A legkorábban virágoznak, de a legkésőbb hozzák meg a termést.

A Waldorf pedagógia szerelmesei, az óvodák és iskolák alapítói hisznek a bő termésben.

Családok összefogásával, a családi életet kiegészítő nevelés első lépésének megvalósítása érdekében egy évtizede létrejött Pécsett a Hármas Egység Pedagógiai Alapítvány. Az általuk alapított óvoda a Mecsek lábánál, közel a város magjához, de Rudolf Steiner által megálmodott csodás természeti környezetben, az erdő közelségében működik. A természeti környezet alapfeltétele és kiváló kiegészítője annak a pedagógiai programnak, melyben oldott légkörben kialakulhat az a szociális rend, mely a gyermekhez alkalmazkodik, őt helyezi a középpontba. Az óvónők közreműködése és a körülmények együttesen biztosítják azt a harmonikus együttélést, melyben megvalósul az egészséges fejlődés és kiteljesedés.

A Waldorf pedagógia hívei és követői lassan, lépésről-lépésre jutnak egyre magasabbra azon a létrán, melynek fokait pontosan kell illeszteni, meg kell erősíteni, hiszen a fa tetején mosolyognak a legszebb gyümölcsök. A Mandulafa Waldorf Iskola – mint a világban bárhol – természetéből és rendszeréből adódóan szülői akarattal, összefogással, hosszú, kitartó és fáradságos munkával jött létre a nevelési folyamat következő létrafokaként. Az út eleje, a fáradság feledhető, hiszen az eredmény egy olyan közösség kovácsolása, melyben a hármas egység, a fej, a szív és a kéz együtt munkálkodik az önmagukat és a környezetet megismerni vágyó, világra nyitott, embertársaikra értőn és érzékenyen figyelő gyerekek érése, növekedése érdekében. A mag gyümölcsöt hoz.

A szülők összefogása, a fenntartók jóakarata és elkötelezettsége optimális esetben segítségre talál. Jó hír, ha egy városban felismerik az alternatív pedagógiák szükségességét, azt, hogy a nevelés sokszínű és a felnövekvő nemzedék tagjai különbözőek. A választás szabadságát mindenkor lehetővé kell tenni. Európában ez így helyes. Pécs, az európai város támogatásával önálló iskolaépületben, a pedagógiai szemléletnek megfelelő épített és természetes környezet alakulhat ki a Mandulafa Waldorf Iskola közössége számára.

A fenntartók és a szülők elkezdhetik a munkát. Pályázati támogatással tereprendezést végeznek, felkutatják a hajdani tanösvényt és utat vágnak a „dzsungelben”. Számítanak a közösség, a környékben lakók aktív közreműködésére. Együttes munkával erdei tornapálya, kilátó, tűzrakó hely épül. Ez a pont, a tűzrakó lesz az a hely, amely pont jelzői fontosak: közös és találkozási. Ősi jelkép. Avatása a pedagógiai program ünnepköreibe tartozó Mihály nap együttes ünneplésével, a családokkal és befogadókkal, vagyis az ott lakókkal történik. Az együttélés szimbólumaként mandulafákat ültetnek a tanösvény bejáratához. Virágozzék a mandulafa liget! Nehezebb idők járnak, erre a termésre egyre nagyobb szükség van.

 

 

 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?