Egészségesen táplákozol? egy újabb kvíz

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

A mostani teszt lényege, hogy segítséget nyújtson ahhoz, hogy jobban megismerd a táplálkozási szokásaidat. Most a hangsúlyt a tápanyagok zsír-, valamint a vitamin- és ásványianyag-tartalmára helyeztem.

Jó szórakozást! :)

 

1. Ebédszünet. Ragyogó napsütés. Az utcai kávézóban már nincs hely. Így saláta helyett inkább egy 200g-os pizzaszeletet választasz. Mit gondolsz, mennyi kalóriát és a napi zsírszükséglet hány %-át kebelezted be egy pizzaszelettel?

a) 500 kcal – 50% zsírmennyiség

b) 400 kcal – 15% zsírmennyiség

c) 300 kcal – 10% zsírmennyiség

 

2. Napi 400g zöldséggel már sokat teszel egészségedért. Mivel tudod ezt fedezni?

a) 1 sárgarépa, 1 paradicsom, 1 zöldpaprika

b) 1 sárgarépa, 2 paradicsom, 1 zöldpaprika

c) 1 sárgarépa, 1 zöldpaprika

 

3. A csontoknak kalciumra van szüksége. Napi 800mg Ca bevitele megvéd a csontritkulástól. Hány pohár joghurtot kell ehhez elfogyasztani?

a) 1 pohár

b) 5 pohár

c) 8 pohár

 

4. Próbáltál már sajt helyett avokadót tenni a szendvicsre? Bár az avokadó zsírtartalma vetekszik a sajtéval, egy hatalmas előnye, hogy számos antioxidánst tartalmaz pl. E vitamint. Mennyi szervezetünk napi E vitamin szükséglete?

a) 8 mg

b) 12 mg

c) 20 mg

 

5. Gondold végig, mit ettél az elmúlt napokban. Kenyeret, húst, zöldséget? A következő állítások közül melyik igaz rád?

a) Naponta különféle élelmiszereket fogyasztok: tejterméket, zöldséget, tésztafélét, gyümölcsöt, néha húst vagy halat.

b) Számomra mindegy mit eszem

c) Egy kezemen meg tudom számolni, hányféle ételt eszem: kenyeret, felvágottat, sajtot, almát

 

6. Milyen színes az étrended, azaz hány különböző színű zöldség került a tányérodra az elmúlt napokban?

a) 3 vagy 4 szín

b) 2 szín

c) 1 szín

 

7. A hús finom és tápláló. Hetente hány alkalommal érdemes fogyasztani?

a) Naponta

b) Hetente 1-2 alkalommal

c) Soha

 

8. Kiiktattad étrendedből a burgonyát, tésztaféléket, müzlit, mert félsz, hogy hizlalnak?

a) Nem

b) Igen, mert szeretnék leadni pár kilót

c) Hébe-hóba előfordulnak az étrendemben

 

9. Hogy indul a napod?

a) Vajas kenyér lekvárral, egy bögre tejeskávé

b) Rendszeresen elalszom, ezért rohannom kell. Szinte sosincs időm reggelizni

c) Müzli, gyümölcsjoghurt, máskor felvágott, lágy tojás – mindennap valami más kerül a reggelizőasztalra.

 

10. A gyümölcsöt megmosni és meghámozni túl fárasztó. Inkább kész gyümölcslevet iszom, abban ugyanannyi vitamin van.

a) Pontosa így gondolom

b) Előfordulhat, de a friss gyümölcsöt jobban szeretem

c) Megéri a fáradságot, a friss gyümölcs sokkal finomabb és egészségesebb

 

11. Elkap a csokivágy. Lelkiismereted megnyugtatása érdekében diétás csokit választasz, mert

a) sokkal kevesebb kalória van benne, mint a normál csokiban

b) valamivel kevesebb kalória van benne

c) több kalória van benne

 

12. A szervezetnek napi 1000 kcal szénhidrátra van szüksége. A burgonya ideális szénhidrátforrás. Hány db burgonya tartalmaz 250g szénhidrátot?

a) 15 db közepes burgonya

b) 8 db közepes burgonya

c) 4 db közepes burgonya

 

13. A béta-karotin fontos antioxidáns, mely kiiktatja a betegséget okozó szabadgyököket és hatékony segítséget nyújt az egészség megőrzésében. A szervezetnek napi 2-4 mg béta-karotinra van szüksége. Melyik élelmiszerekben található meg ez a mennyiség?

a) ½ sárgarépa és ½ csomag mélyhűtött spenótban (225g)

b) 250 g brokkoliban

c) 1 sárgarépában, 1 csomag mélyhűtött spenótban, 2 rózsa brokkoliban

 

14. Naponta mennyi vajat és olajat egészséges fogyasztani?

a) 30 g vajat és 6 evőkanál olívaolajat

b) 20 g vajat és 4 evőkanál olívaolajat

c) 10 g vajat és 2 evőkanál olívaolajat

 

15. Napi egy pohár vörösbor egészséges. De mennyi az energiatartalma? Mivel egyenlő 0,25 l vörösbor kalóriatartalma?

a) kb. 150 g pisztrángéval

b) 5 db kockacukoréval

c) 1 zsíros fánkéval

 

forrás: Shape magazin 2003/1.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/clients/client0/web5/tmp) in Unknown on line 0