Jogi esetek – ügyelet nyáron! Betegjogok a terítéken.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

A jogvédelem mára egy széles és minden diplomás előtt feladatokat nyitó terület.

Legyen szó betegjogról, személyiségi jogról, vagy emberi jogokról a tanácsadás, a jogtudatosítás, nyilvánosság kontrollja szerves részei a jogvédelemnek.

Nyári jogesetek és nyári ügyelet a jogsértetteknek a betegek és hozzátartozóik  köreiben!

A jogvédelem a társadalom tagja számára rendelkezésre álló független lehetőség, a jogsérelmek bíróságon kívüli, ill. bírósági perben való rendezésére!

Minden betegnek, vagy panaszos hozzátartozónak joga van a független állami, vagy független nem állami jogvédelemre bizalma és döntése szerint!

Mit tesz a betegjogi képviselő a beteg panasza érdekében?

A betegjogi képviselő tevékenysége során:

  • segíti a beteget jogai megismerésében, az egészségügyi dokumentációhoz való hozzájutásban, annak megértésében, az azzal kapcsolatos megjegyzések, kérdések feltételében;
  • segít a betegnek panasza megfogalmazásában, kezdeményezheti annak kivizsgálását, mely megkeresésre az egészségügyi szolgáltató 30 napon belül köteles érdemben válaszolni (kivételt képez, ha a panasz orvoslásához más szerv vagy hatóság megkeresése szükséges, mely esetben 60 nap az ügyintézési határidő);
  • a beteg írásbeli meghatalmazása alapján – a beteg gyógykezelésével összefüggő ügyekben – panaszt tehet az arra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnál, és az eljárás során képviseli a beteget;
  • kapcsolatot tart – működési területén – az egészségügyi szolgáltatást nyújtókkal és fenntartóikkal, a térségi egészségszervezési pontokkal, az Országos Tisztifőorvosi Hivatallal, a fővárosi és megyei kormányhivatal népegészségügyi szakigazgatási szervével és egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szervével, a területi igazságügyi szakértői kamarákkal;
  • jogosult az egészségügyi szolgáltató területére belépni, iratokba betekinteni, az egészségügyi dolgozókhoz kérdést intézni;
  • rendszeresen tájékoztatja az egészségügyi dolgozókat a betegjogokra vonatkozó szabályokról, azok változásáról; különös figyelmet fordít a kiszolgáltatott helyzetben lévők betegjogi védelmére;
  • a felek közötti vita békés megoldására, egyezségre törekszik, melyet mediációval segít elő.- teszi közzé az OBDK ismertetője.”

Jogi esetek, beteg és ellátotti panaszok számára a független nem állami jogvédelem lehetősége több szervezet létrehozott irodáiban elérhető a magyar emberek számára:

A FEBKI nyitott, folyamatos jogeset ügyelete ( Magyarországi Állampolgári Jogvédő Központ – speciális betegjog,egészségügyi ellátotti jogvédő alirodája) mellett az egyes betegségek irányában létrejött egyesületek és irodáik, jogászaik teremtenek még az állami intézmény OBDK mellett jogvédő lehetőséget.

Általánosan új jelenség a DAS által biztosított biztosítói jogvédelem.

Cél közös: A valós betegjogi sérelmek feloldása jellemzően eltérő jogi eszközökkel. Az egészségügyben dolgozók védelme a felesleges panaszoktól, a vélelmezett, de nem valós betegjogi követelésektől.

Összegezve jó hír, hogy a nyáron is folyamatos ügyelet áll a jogesetek, jogsérelmek résztvevői számára nyitva.

Súlyos probléma, hogy egyre kevesebb az elérhető áron dolgozó igazságügyi orvosszakértő! 

Elvándorlás az egészségügy szakma területéről kockáztatja a hatékony jogvédelmet, betegjogi ügyek megfelelő kezelését a bíróságokon.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Hasonló bejegyzések

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.