Főoldal » Formás vállak jógával

Formás vállak jógával

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

FORMÁS VÁLLAK JÓGÁVAL Manapság sok embert látni fejletlen vállizmokkal, és az ebből adódó rossz tartással (csapott vállakkal). Róluk emiatt erőtlenség és gondterheltség sugárzik. Az erős, formás vállak és az egyenes tartás ezzel szemben életerőt, optimizmust és érvényesülési erőt fejez ki. Néhány célzott jógagyakorlattal nyújtható és erősíthető a vállizomzat, határozottan javulhat a tartás. Vállaink gyakran vannak igénybe véve, különösen álldogáláskor, és főleg a bevásárlószatyor cipelésekor. Ha pontosan megfigyeljük magunkat, megállapíthatjuk, hogy ilyen esetekben a test kimerültségének kiinduló pontja gyakran a vállakban található. Mint a test más részeit, a vállakat is elhanyagoljuk civilizált világunkban, ezért azok elcsökevényesednek. Ritkán végzünk spontán mozdulatokat, melyek a vállakat aktiválnák. A következő jógagyakorlatokat rendszeresen, naponta egyszer végezze el. Garantált hatás érhető el velük. Fél kutyaállás Álljon kis terpeszállásban kb. kartávolságnyira a faltól, törzsét döntse előre, tenyerével (ujjak felfelé néznek) támaszkodjon a falon. Nyújtsa vállait, ezáltal tolja el magát a faltól és közben a testsúlyt helyezze lábaira. Lélegezzen nyugodtan, mélyen. Minden kilégzésnél erősödhet a nyújtás. Kb. 1 perc múlva fejezze be a gyakorlatot úgy, hogy két kis lépést tegyen a fal felé és egyenesedjen ki. Ismételje 1-2-szer. Változat: Álljon kis terpeszállásba, kartávolságnyira egy asztaltól. Törzsdöntés előre, könyök az asztalon támaszkodik, alkar felfelé mutat. Fejét lógassa lefelé. A nehézségi erő által csodálatos, oldott hatást fog érezni a vállakban. Kutyaállás Ez egy nagyon sokoldalú gyakorlat. Nemcsak a vállakra, hanem a lábakra, medencére, sőt a fejre és arcra is hat. Egy csúszásmentes talajon végezze a gyakorlatot. Térdeljen le, kezeit egymástól kb. 30 cm- távolságra tegye a talajra. Nyújtsa ki térdeit, és fenekét emelje fel úgy, hogy a hát és a karok egy vonalba kerüljenek. Sarkak maradjanak a talajon. Fejét tartsa úgy, hogy rálásson térdeire. Miközben karjait és lábait teljesen kinyújtja, a nehézségi erő hatásával a vállterületet egyre jobban feszíti. Végezze a gyakorlatot 1 percig, majd pihenés után ismételje többször. Hátrahajlás hasonfekvésből Feküdjön hasra, kezeit kulcsolja össze a popsi felett. Mindkét karját nyújtsa ki és derékból erőteljesen hajoljon hátra. Lábak nyújtva, lefeszített lábfejjel a talajon. Tartsa a pozíciót néhány lélegzetvételnyi ideig, majd térjen vissza kiinduló helyzetbe. Pihenésképpen kézfejeit tegye egymásra és hajtsa rá fejét. Ezután ismételje meg a gyakorlatot. Hatásosabb lesz, ha valaki a végrehajtás közben megfogja a bokáját. Deszkaállás Térdeljen le, kezeivel támaszkodjon a talajon. Nyújtsa ki lábát (térdeit emelje fel), teste egyenes vonalat képezzen. Majd forduljon bal oldalára (lábak szorosan zárva), jobb karját lendítse magasba. Testsúly a bal karon és a zárt lábakon. Néhány lélegzetvételnyi ideig tartsa a pozíciót, majd térjen vissza kiinduló helyzetbe. Végezze a gyakorlatot ellenkező oldalra is. Nemcsak a vállaknak jó, hanem az egyensúlyt és a koordinációt is edzi. Fekvőtámasz Ez a gyakorlat viszonylag nagy erőt igényel a karoktól. Ezért csak akkor fogjon hozzá, ha a deszkaállás már jól megy. Feküdjön hasra, kezek a váll alatt, könyök szorosan a test mellett. Emelkedjen fel karnyújtással pár cm-re úgy, hogy lábujjhegyen és a kezeken támaszkodjon. Néhány lélegzetvételnyi idő után térjen vissza kiinduló helyzetbe. Lazítson – kezeit tegye egymásra, hajtsa rá fejét. Valamennyi gyakorlatnál gondoljon arra, hogy a jóga egy gyengéd, meditációs testedzés. A nyújtásokat nem szabad erőltetni. Lélegezzen mindig nyugodtan és tudatosan úgy, hogy a testben a feszítés-lazítás egyensúlya uralkodjon. Ez ugyanis igazi haladást tesz lehetővé az egészség és jó közérzet felé.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?