Formula 1 Kínai Nagydíj: Itt a harmadik! Hamilton megállíthatatlan volt

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Egy dolog volt eddig ami kifogott Lewis Hamiltonon. Az autó amivel versenyez és az is Melbourne-ben! Most, hogy a technika nem mondott csődöt, a brit már zsinórban harmadik futamgyőzelmét aratta, de még így sem ő vezeti a pontversenyt. Nico Rosberg nem kis munkával, de megszerezte a második helyet, Fernando Alonso pedig idén először tudott dobogóra állni a Ferrarival. 

Senki sem mondhatja azt, hogy ez egy olyan nagyon rossz futam volt! Kétségkívül láttunk már idén jobbat, de rosszabbat is, így örülni kell annak ami van. Az 56 körnek az első feléig láthattunk kisebb-nagyobb harcokat és isten igazából csak az utolsó 20-25 körben ülepedett le a dolog. Ez azért jobb volt mint mondjuk az Ausztrál vagy a Malajziai Nagydíj, persze lehet csak szemre. 

Nem baj. A futamon eső nem esett, nem is nagyon várták, persze voltak akik ijesztgették a jó népet, hogy megjöhet a dolgokat nagyban megkavarható égi áldás. Az azonban nem jött, viszont ahogy az várható volt, a Ferrari visszaszerezte jó tempóját ki lehet jelenteni, sem náluk sem pedig a Red Bullnál nem volt csalóka az amit pénteken láttunk.  A rajt előtt leginkább arra számíthattunk, hogy Hamiltont ha nem fogják meg ellép. 

A többiek pedig Ricciardo, Vettel, Alonso valamint Massa és Bottas összetételben alkothatják azt a fajta élmezőnyt ami a második helyért harcol. Erre volt a legnagyobb esély, mert a hétvégén Mercedesnél versenyző 2008-as világbajnok eddig néhány apró gondot leszámítva ügyesen ment és végig a legjobb tudott maradni. Egyetlen esély volt tehát. Ha valaki lerajtolja. 


Ebben az esetben lehetett volna egy olyan verzió, hogy az előbb említettek a jó versenytempóval és esetleg a hatékony gumikezeléssel maguk mögött tarthatják az ezüst nyilakat, azok pedig tekintve, hogy gyorsabbak, összejöhettek volna szép kis párharcok és előzések. Azok persze így is voltak, de kevesebb mint amire szerettünk volna. 

A rajtnál azonban hamar eldőlt nem lesz senkinek sem esélye megfogni Hamiltont. A brit eljött a startnál, majd már fél kör múlva képes volt egy olyan előnyre szert tenni amivel eldőlt: ha nem hibázik vagy nem történik vele szinte semmi, akkor ezt a futamot is behúzza. Meg is tette, de valószínűleg néha ő is unhatta magát az élen, mert egyszer elhibázott egy féktávot és nem túl nagy tempónál futott le a pályáról. 

Viszont tényleg nagy nyugalomban tehette meg a 56 körös távot, egy alkalommal még igen szépen le is lassított mikor a boxba jött, ráadásul a második kiállásnál már végképp nem volt senkinek sem látótávolságon belül. Ebből a szempontból Nico Rosberg második helye pedig egy fél győzelemmel mindenképpen felért. Már csak azért is, mert még a felvezető körben közölték vele, elment a telemetria, nem látnak semmit sem az adatokból. 

Lássuk be ez bármilyen autó-motorsportban elég nagy hátrányt jelent, nem volt tehát alaptalan amikor elég dühösen csak annyit válaszolt vissza kissé ironikusan, hogy jól indul a futam. A Red Bullok gyorsak voltak, náluk inkább a házon belüli viszony miatt irányult nagy figyelem a srácokra (Vettelt arra utasították engedje el csapattársát), már csak azért is mert Daniel Ricciardo megint csak Sebastian Vettel elé került. Szerettek volna dobogóra állni. 


Azonban ott volt a Ferrari aki motorerőben magukhoz és ezek szerint a többiekhez képest is jelentősen fejlődtek. A Mercedes erőforrást használókkal szemben nem sok esélyük van továbbra sem, de fontos volt látni, hogy a harmadik helyük szinte biztosan azt jelenti, akár feküdt nekik a pálya, akár nem, visszajöttek az élmezőnybe és jelenleg az energiaitalosok szintjét mindenképpen elérték.

Eddig ugyanis ők tudtak a legközelebb kerülni, ám Alonso tudott olyan jó tempót futni amivel elég volt két kiállásra beállni és így Ricciardót majd Vettelt is megelőzte. Ami nekik elég jelentős problémát okozott az a gumikopás. Úgy tűnt ha azzal nem lett volna ilyen szintű probléma még (halkan megjegyzendő) az ezüst nyilakkal is egy szintre kerülhettek volna. 

Látványos volt ugyanis, hogy annak a Nico Rosbergnek akinek volt egyéb elfoglaltsága a vezetés mellett (nevezetesen a kijelzőről kellett a csapatnak bediktálni a fogyasztás adatait), sikeresen kihasználta az alatta lévő versenygép adottságait. Annak pedig minden megvan ami a sikerhez kell. Gyors, tapadása is van rendesen és még a fogyasztásuk is jelentős a többiekéhez képest.


Kezelhető kis kocsi ez tény, Hamilton pedig már harmadszor tudta a benne rejlő lehetőségeket kiaknázni. Rosbergnek eleve nehéz hétvégéje volt, ő Kínában nemes egyszerűséggel lassabb volt csapattársánál. Főként ezért volt a díjátadó előtt olyan csalódott, nem pedig azért mert annyira meg kellett küzdenie a második helyért. Már pedig azért megkellett, Alonso is gyors volt, Vettellel pedig a futam talán legszebb jelenetét hozták össze, amikor megelőzte a címvédőt, ám az nem akarta hagyni magát. 

A német tehát feltudott jönni, mert gyors az autója, de meg volt nehezítve a dolga, míg a Ferrari úgy tűnik tényleg nagy lépést tett egy esetleges győzelem felé. Persze az még messze van, de jön az európai szezon és oda nem egy csapat hoz majd új fejlesztéseket. Így tehet például a Lotus és a Mclaren is melyek ennek a hétvégének az abszolút vesztesei. A wolkingiak végig csak a középmezőnyben sínylődtek, leginkább a leszorítóerő és a tapadás hiányára panaszkodtak.   

Az enstone-i csapat sem lehetett boldog, mert megint nem szereztek pontot, pedig megkapták azokat az elemeket amivel szemmel látható, de úgy is fogalmazhatnánk, jelentős javulást értek el. 


Maldonado persze kivétel, ő a két egyéni vesztes egyike. Neki már akkor elment ez a hétvége így utólag visszanézve mikor sikerült összetörnie az autót a boxutcában. A venezuelai azért így is hallatott magáról a versenyen, mert baljós árnyak címmel is illethetnénk azt a pontot, mikor megtalálták egymást Esteban Gutierrezzel. Legutóbb a mexikói járt rosszul, mert Pastor felborította, most azonban nem történt ilyen. Helyette viszont nem lehetett nem odafigyelni a Williamsekre. 

Egyrészt sem a brazil, sem pedig a finn pilóta nem hozta azt amit sokan vártak tőlük. Arra lehetett számítani, hogy Felipe Massa brutálisan jót rajtol, majd hasonlóképpen tesz esetleg Valtteri Bottas is és a dobogóért folytatott harc egyik legnagyobb esélyesei lehetnek. Ennek két akadálya volt és már rögtön az első kanyarban. Massa úgy kilőtte magát, hogy ha Alonsóval nem érnek össze akkor még az is lehet, simán elkacsázgatott volna a második-harmadik pozícióig.

E helyett azonban vesztett néhány helyet. Hogy most melyik volt a hibás? Nos erre csak azt lehet mondani, egyikük sem. Tipikus versenybaleset, jó legyünk pontosak, rajtbaleset volt. Massa belső kamerájából úgy nézett ki, mint ha a Ferrari közeledne rá és lökné meg nagy erővel, mi több külső állásból is csak ez jött le. Alonso jön nagy erőkkel és gombfociban már ismert mozdulattal (csak ezúttal egy Ferrarival) arrébb pöckölte Massát. Alonso kamerájából viszont már az látszott, hogy a Williams jön egyre közelebb. 


Tulajdonképpen mindegy is, Massa kicsit feljelentette a spanyolt, de egyiküknek sem lett különösebb baja, illetve Felipének már igen. Az első kiállás alkalmával kiderült az egyik kerékcsavar megsérült, de ez már csak a tetőpontja volt annak a Forma 1-ben ritkán látott elbambulásnak amit a csapat csinált. Úgy ahogy van összekeverték a két hátsó gumit! 

Ennek az lett a vége, hogy Massa szempontjából elment a verseny. A végén így is behozta a kocsit egy 15. helyre. Bottasnak is hasonló volt a rajtja, őt Rosberg lökte meg ami a Pirelli feliratnak nem tesz túl jót, Mind a két esetnél leradírozódott az abroncsról. A finn amúgy jobban járt, bár neki sem működött a telemetria, azért képes volt egy 7. helyre. 

És akkor kanyarodjunk vissza a Lotusra mielőtt a végére érnénk a kiértékelésnek. Romain Grosjean amit tudott kihozott az autóból már épp pontszerző helyen volt, erre szóltak neki, hogy ha tudja akkor ne használja a 4. fokozatot. Megpróbálta, de ez nem ment végig, így nem értek célba és Adrian Sutillal egyetemben ő volt már a második és egyben utolsó kieső. 


Fontos viszont megemlíteni a Ferrari másik világbajnokát. Kimi Raikkönenről bejött a tegnapi jóslat. Ezúttal ő kergetett másokat és nem pedig a többiek őt. Ezt köszönheti az autó javuló tendenciájának, de valami még mindig nem megy a 2007-es VB győztesnél. Kimi jelen esetben 8. lett ami még mindig jobb a rajthelyénél (11.), de édes kevés, főleg Fernandóhoz képest. 

Ezt ő is pontosan tudja, így elmondta rettentően rossz hétvégéje volt, az első gumik abszolút kezelhetetlenek voltak és abban reménykedik majd Barcelónában tud olyat teljesíteni mint csapattársa.  A Ferrari tehát felemás hétvégét teljesített, csak úgy mint a Red Bull már sokszor az idén. 

Daniil Kvyat viszont örülhet és elégedett is lehet az eddigiekkel. Zsinórban a negyedik futamon tudott pontot szerezni újoncként ami azt jelenti, eddig minden egyes F1-es futamán tudott szerezni legalább egy pontot. Nagyszerű! A Toro Rosso sem panaszkodhat, ennél fogva ugyanis eddig remek teljesítményt tudhatnak maguk mögött. 


Hiába a szép előzés – nagy baki volt a végén: 

Uncsinak lehet nevezni az utolsó köröket, ám nem szabad elfelejteni azt a hibát amin a legrosszabb esetben is egy jót mosolygott az ember. A Kínai Nagydíjon Lewis Hamilton az utolsó körét kezdte meg mikor elkezdték lengetni neki a kockás zászlót. Ez azért volt necces, mert ha ott ő elkezdte volna elvenni a gázt, akkor simán oda lehetett volna minden munka amit a győzelem megszerzésébe fektetett.

Se baj, Lewis rutinosabb volt annál, hogy egy ilyentől elkezdjen parázni, nyomta tovább és rádión szólt a csapatnak az esetről. Neki nem lett baja ebből, de Kamui Kobayashi hiába előzött látványosan. A japán a végén a hosszú egyenes végén ment el a porosabb íven Jules Bianchi mellett, de ezek alapján felesleges volt. 


A Formula-1 Sportszabályzatának 43.2-es cikkelye kimondja, amennyiben bármilyen oknál fogva a versenytáv vége előtt kockás zászlóval leintik a versenyt, akkor az az eredmény tekinthető véglegesnek, amely akkor állt fent, amikor az élen álló autó a leintés előtti körben átlépte a célvonalat. Erről ennyit, pedig a kis csapatoknál az év végi elszámolásban egyáltalán nem mindegy ki milyen helyen ért célba. 

Folytatás három hét múlva a Spanyol Nagydíjjal, amivel megindul az európai szezon.

Részletes összefoglaló: http://formula.hu/hirek/153/388/89360/hamilton-ujabb-kettos-sikerre-vezette-a-mercedest

Eredmények:

Hely Versenyző Csapat Idő/Különbség
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:36:52.810
2. Nico Rosberg Mercedes +18.686
3. Fernando Alonso Ferrari +25.765
4. Daniel Ricciardo Red Bull +26.978
5. Sebastian Vettel Red Bull +51.012
6. Nico Hülkenberg Force India +57.581
7. Valtteri Bottas Williams +58.145
8. Kimi Räikkönen Ferrari +1:23.990
9. Sergio Perez Force India +1:26.489
10. Daniil Kvyat Toro Rosso +1 kör
11. Jenson Button McLaren +1 kör
12. Jean-Éric Vergne Toro Rosso +1 kör
13. Kevin Magnussen McLaren +1 kör
14. Pastor Maldonado Lotus +1 kör
15. Felipe Massa Williams +1 kör
16. Esteban Gutiérrez Sauber +1 kör
17. Kamui Kobayashi Caterham +1 kör
18. Jules Bianchi Marussia +1 kör
19. Max Chilton Marussia +2 kör
20. Marcus Ericsson Caterham +2 kör
  Nem értek célba:    
  Romain Grosjean Lotus 28 kör
  Adfrian Sutil Sauber 6 kör

Képforrás:  Formula.hu/XPBImages.com/BBCf1/Twitter/

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?