Formula 1 Kínai Nagydíj: Jött az eső de nincs meglepetés – Hamilton a pole-ban.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Az élmezőny összetétele nem sokat változott egy nap alatt, így tudni lehetett kivel érdemes számolni és kivel nem. Az persze valószínűleg egy percig sem forgott veszélyben, hogy az egyik Mercedes szerzi meg a pole pozíciót, így hát Lewis Hamilton nyerte meg az időmérőt, igaz most nehezebb dolguk volt. Az eső kissé megkavarhatta volna a dolgokat, de ez maximum a beállítások miatt lehetett fontos. 

Amiatt viszont abszolút. A többség ugyanis természetesen számolt azzal, hogy jöhet az égi áldás, ami jelen esetben lehet pozitív meg negatív is, akár a csapatok, akár saját nézői/rajongói szemszögéből nézzük a dolgot. Mert alapvetően azt lehet mondani, hogy az eső mindig jó ha jön hiszen szépen megkavarhatja a dolgokat, különösen most mikor gyakorlatilag ez az egyetlen esély az ezüst nyilak legyőzésére. 

Azonban ha már több balesetet is lát az ember, netán el sem tud indulni (vagy épp folytatódni nem tud, lényegében mindegy) az időmérő, akkor idegesítő tud lenni az ilyen időjárás. Különösen azoknak a nézőknek akik kifizetnek egy bizonyos összeget, Forma 1-et akarnak látni és láss csodát szépen eláznak. Hála az égnek ugyanakkor a Kínaiak kedvét nem szegik az ilyen dolgok, de ennek is megvan a maga miértje. 

Ebban az időszakban ugyanis nem szokatlan ez az idő, tehát nem valószínű, hogy ezért bárki megorrolna, plusz egy fantasztikus létesítményről beszélünk amit szívesen látogat az ember még ha a városközponttól távol is van. Tulajdonképpen ez utóbbi a pilóták részéről egy negatívum, mert nekik az egyetlen ami nem tetszik annyira, az ez a távolság, melynek köszönhetően nem sokat látnak a nagy nyüzsgésből hétvégenként. Viszont ezért érdemes korábban odautazni. 

Ami azonban nagyon jó látvány volt, az a nézők sokasága, hiszen a szokottnál többen jöttek el a kvalifikációra. A kínaiak kérem szépen megszerették az F1-et, nem is akárhogyan! Jó ez, mert még mindig vannak olyan helyszínek a naptárban, ahol már nem egy és nem is két futam zajlott le, de valahogy az egész nem találja a helyét a környezetben. Na de mindegy, még mielőtt bárki azt hinné ez egy csak erről szóló írás, gyorsan befejezem. Kereken 494 szót sikerült elfecsérelni erre, ezt a mondatot is beleszámítva. 

A harmadik szabadedzés eredményeiből nem volt szabad következtetni, hiszen ott már esett az eső, szerencsésebb volt ha az ember a pénteki napra hagyatkozott. Arra viszont mindenképpen érdemes volt, mert ahogy arról már tegnap is szó esett a Bahreini Nagydíj utáni teszten jó pár újítást. Pontosan ezért volt feltűnő pl. a mai nap a Williamsek jó teljesítménye, vagy hogy a Red Bullok talán először nem futottak az idén olyan időmérőt melyen valami miatt így is úgy is panaszkodhattak. Most maximum Vettel nem volt olyan feldobott a végére mint csapattársa.

A kvalifikáció:

A pole-ból tehát Lewis Hamilton indulhat akinek nem volt most egészen idáig olyan erős hétvégéje, mind mondjuk volt az Malajziában vagy Bahreinben. Azonban elég jó volt ahhoz, hogy legyőzze csapattársát és simán az élre kerüljön. A Mercedes ezen a hétvégén úgy tűnt vesztett előnyéből, ám ez azért még mindig csalóka. Persze nem hazugság amit láttunk, tényleg közelebb kerültek az ellenfelek, a 2. szabadedzésen szemmel látható volt milyen erős versenytempót ment a két Red Bull és Fernando Alonso.


Utóbbit most muszáj kiemelni, mert csapattársa a 2007-es világbajnok Kimi Raikkönen megint küzd az autóval a hétvégén. Az ezüst nyilak tehát gyorsak voltak, de nem annyira mint korábban. Hamilton még pénteken elmondta, hogy problémáik voltak, de úgy tűnik ezt sikerült kijavítani, mert míg Nico Rosberg a brittel ellentétben ha szabad így mondani (mert azért még mindig az élmezőny tagja volt bőségesen) szenvedett, addig a 2008-ban világbajnok pilóta még a legrosszabb körével is simán az élre tudott kerülni. Ami pedig kettejük összehasonlítását illeti.

Nagyon úgy tűnt elsőre, hogy mind a ketten teljesen más beállításokkal indultak neki az időmérőnek, bár abból az előnyből egyikük sem vesztett amit a hosszú egyenesek során nyertek az utolsó szektorban. A Mercedes ugyanis a motorjának köszönhetően brutál erős volt azon a mértponton és bárki bármilyen erős kört rakott össze, vagy mondhatjuk úgy, ők maguk bármennyit is hibáztak, simán maradtak az elejében. Viszont lehet ez volt Rosberg részéről a baj. Ott nagyon kemény féktávok vannak, neki pedig a fékekkel volt problémája.

Részben tehát ezért is maradt le annyira, de ezek után nem volt meglepő (persze akkor elég nevetségesen hangzott) mikor Alonsónak szóltak rádión, egálban vannak a Mercedesszel. És ez végül is igaz volt, mert az egyikkel tutira egálban voltak. De nem csak ők, a Red Bullok is amelyek pénteken még úgy tűnt nagyon kiegyenlített helyzetben lehetnek a Ferrarival szemben, ám az eső az ő javukra döntötte el ezt a dolgot. Akárcsak Melbourne-ben vagy Sepangban, itt is az a sorrend uralkodott, miszerint a német márkát meg lehet közelíteni ügyesen az esőben, de megverni nem igazán. Viszont aki meg a legközelebb tud kerülni ilyen esetben az Red Bull.

Az a csapat amelyik idén először végre örülhet. Egyik srácnak sincs technikai baja, nincs büntetésük sem, mind a ketten pokoli gyors tempót mennek magukhoz képest, szemmel látható a fejlődés és az a helyzet, hogy mivel a gumikezelésük kivételesen jó a hétvégén, valamint a versenytempójuk is nagyon erősnek látszott, így joggal lehet azt mondani, hogy megszorongathatják a VB éllovasokat. Persze ehhez nekik is, Alonsónak is meg a mögöttük lévő Williamseknek is szükségük lehet egy jó rajtra.

Csapaton belül viszont megint csak az ausztrál Daniel Ricciardo örülhetett, bár ritka az amikor ezt a versenyzőt nem mosolyogni látjuk. Őt aztán tényleg nehéz kirendíteni a nyugalmából és ennek megfelelően most is fülig ért a szája. Nem úgy a címvédőnek. Sebastian Vettel valahogy nagyon beragadt a szezonkezdet óta és nem képes kilépni ebből a mostani szerepből. Fiatalabb csapattársa rendre elveri (persze vannak kivételek) és ez is elég nagy nyomást helyezhet rá, nem beszélve arról, hogy sem az energiaitalosok, sem pedig ő nem szerzett idén még futamgyőzelmet.

Holnap erre meglehet az esély, de ahhoz néhány dolognak mindenképpen klappolnia kell, így ami biztos, hogy az egyik Mercedes verhető a kettő közül és ennek fényében lehet további terveket szövögetni. Bizakodhat viszont a Ferrari is. A vasárnapi futamra száraz időt jósoltak ami azt jelenti, hogy ha a pénteki idők tényleg valósak, akkor ha a Mercedestől kapni fognak körönként a legjobb esetben is 3-4 tizedet, ez még elég lehet bőségesen arra, hogy a Red Bull elé kerüljenek adott esetben.


Ehhez még hozzá lehet venni, hogy nem csak az osztrák gárda autói bántak jól a gumikkal, a maranellóiaknál is igaz volt ez. Az ő tempójuk is stabil és megbízható volt. Nem véletlen volt mindkét félnél meglepő milyen jól mennek. Annak azonban már nem örülhetnek, hogy Kimi Raikkönennél megint nem működött valami, máskülönben hozná a kétszeres világbajnok tempóját és bekerült volna a Q3-ba. Ez nem jött össze, helyette bízhat abban amiben Alonso. Ebben az esetben viszont ezúttal nem azért fog annyiszor képernyőre kerülni, mert őt üldözik a 10. hely környékén, hanem azért, mert ő kergeti a többieket.

A Williams is meglepetést okozott. Valószínűleg az új alkatrészek meghozták a várt eredményt, mert ilyen időjárásban nagyon nem tapadt eddig az autó, most azonban a 6. és a 7. rajthely is az övék lett ami abban az esetben ha olyan jók lesznek futamon mint azt már láttuk idén többször is, akkor vigyázni kell velük, méghozzá nagyon! Emlékezzünk csak vissza milyen gyors tudott lenni Bottas Ausztráliában. Ha úgy adódik simán lehet, hogy most is láthatunk tőlük egy hasonló menetet. Persze a legutóbbi alkalommal is a dobogó közelében voltak sokáig.

A hetedik helyig jöttünk le a rajtrácson, de már adott a lehetőség arra, hogy megint egy nagyon izgalmas futamunk legyen! Erre további jelzés, hogy ott van Nico Hülkenberg és Jean-Eric Vergne is a top 10-ben, előbbi pedig lehet elindulhat egy jó helyezésért. Akit pedig egyértelműen nem szabad kihagyni innen az Romain Grosjean. A Lotus ezek alapján valóban fejlődésnek indult és meg is kell dicsérni a franciát, először hozta be a csapat az autót a Q3-ba. Pastor Maldonadonak nem volt ilyen szerencséje.

A venezuelai kálváriája tovább folytatódott, mikor egy a 3. szabadedzésen szerzett műszaki baj miatt még az edzésen sem tudott elindulni. Amúgy is lett volna egy rajtbüntetése, gyanús, hogy simán elindul majd a boxból. A nap másik vesztese a McLaren volt. A wolkingiak az edzés második részében kiestek, nincs jó hétvégéjük eddig.

Eredmények:

# Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3 Kör
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:55.516  1:54.029  1:53.860 21
2 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:56.641  1:55.302  1:54.455 23
3 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:55.926  1:54.499  1:54.960 23
4 Nico Rosberg Mercedes 1:56.058  1:55.294  1:55.143 22
5 Fernando Alonso Ferrari 1:56.961  1:55.765  1:55.637 21
6 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:56.850  1:56.757  1:56.147 24
7 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:56.501  1:56.253  1:56.282 24
8 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:55.913  1:56.847  1:56.366 23
9 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:57.477  1:56.584  1:56.773 23
10 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:58.411  1:56.407  1:57.079 22
11 Kimi Räikkönen Ferrari 1:58.279  1:56.860 17
12 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:57.783  1:56.963 17
13 Daniil Kvyat STR-Renault 1:57.261  1:57.289 18
14 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:58.138  1:57.393 17
15 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:57.369  1:57.675 17
16 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:58.362  1:58.264 17
17 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:58.988 10
18 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:59.260 10
19 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:59.326 10
20 Marcus Ericsson Caterham-Renault 2:00.646 10
21 Max Chilton Marussia-Ferrari 2:00.865 10
22 Pastor Maldonado Lotus-Renault 0


Képforrás: DPPI/Formula.hu

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/clients/client0/web5/tmp) in Unknown on line 0