Formula 1 Magyar Nagydíj: Folytatódó Red Bull dominancia

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Bár némileg változott az erősorrend képe, az 1.szabadedzéshez képest, de az élen szinte ugyanolyat láttunk, mint délelőtt. Vettel és Webber megint a leggyorsabb volt, a Lotus-ok és a Ferrarik pedig továbbra is élvezték a magas hőmérsékletet. Utóbbiak bizakodóak lehetnek, mert a gyakorlás során, nemcsak a verseny szimulációknál mentek jó időket. Számolni kell velük szombaton is! 

Ha tényleg jó helyet akart keresni az ember a leégés és a tűző nap által is okozott nagyon meleg ellen, akkor erre az egyik legjobb hely a sajtóközpont volt. Egy nagyszerűen légkondicionált helyről beszélünk, így nem volt véletlen ha az ember nem nagyon akart kimenni onnan. Ennek e melegnek köszönhetően (a levegő hőmérséklete 30 fok volt), az aszfalt a délelőtti 45 fokost is meghaladta.  Aki ebben is fantasztikusan ment, az nem más mint a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel. Ezen a versenyhétvégén tudatosult a legjobban bennem (és elnézést, hogy így személyeskedem), hogy ha valaki egyszer utolérheti Michael Schumacher rekordjait, az a pontversenyt most is vezető német lehet. Három világbajnoki cím és egy ilyen nagyszerű idény mint a mostani nem kis dolog. Lehet, hogy ez így túlzásnak tűnik, de minden adott ahhoz, hogy bizonyítsa tehetségét, tudását és a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjtse az évek során. Amikor azt írtuk itt az F1 Total blogban nem olyan régen, miszerint Vettelnek szinte semmi oka nem volt elhagyni a Red Bullt és így jól tett amikor meghosszabbította a szerződését, az a mondat most duplán igaz.


Persze ehhez kellett az is, hogy az ember közelebbről is meggyőződjön a háromszoros világbajnok gyorsaságáról. Mindenesetre aki most összehúzott szemöldökkel olvasta ezt, annak elkell mondjam, hogy nem az egész évre jósoltam ezzel, csak megállapítást nyert egy olyan tény, mi szerint ezen a hétvégén ha valaki nyerni akar, akkor az előbb említett pilótával és persze csapattársával kell megküzdenie, mert eddig világosan látszik, hogy a Red Bull, így vagy úgy, de nagyon elkapta a fonalat.  Edzés és versenytempóban is egyaránt nagyszerűen mentek és valószínűleg még fognak is. Ami jó hír az izgalmakra vágyóknak (és persze azoknak akik nem az energiaitalosoknak drukkolnak), hogy lesz két szintén erős vetélytársuk. A Lotusra és a Ferrarira gondolunk ezzel. 

Aki ezen mondatok olvasása közben földhöz akarná vágni a notebook-ot, vagy a számítógépét (vagy akármilyen komunikációs eszközét), mert mondjuk nem szereti Vettelt- akkor megkell nyugtassam, nem csak őt fogjuk még dicsérni. Sok jó pilóta van a mezőnyben és ha szerencsénk lesz, akkor erről még a hétvégén élőben megbizonyosodhatunk. 


A mai napon a Red Bull-t nem nagyon lehetett megfogni. A Ferrari azt kell mondani, hogy meglepően jó köröket ment, már ami az edzés tempót illeti. Azt, hogy versenytempóban nagyon jók, azt eddig is láthattuk, mert jó rajtjaik után (vagy éppen a gyengék után is), a Ferrari képes volt elég sokszor felküzdeni magát a dobogóra Alonso révén. Ezt Massa is megtehette volna, de vagy balszerencséje volt, vagy ő maga hibázott nagyot. Ami Massát illeti: a brazil bizakodó lehet, mert a Ferrari pilótája Alonso-hoz hasonlóan (sőt néha nála is gyorsabban) ment és jó köröket tett meg a Hungaroringen. Amikor azt mondtuk, hogy a maranellóiak tudtak a legközelebb kerüni az oszrták gárdához, akkor azt is meg kell jegyezni, hogy ez csak nagyrészt volt igaz, mert a végeredmény nem erről tanúskodott. Volt még egy csapat, akivel számolni kellett és számolni kell holnap is (főleg a futamon). Ezt ugyebár nem nehéz kitalálni, hogy a Lotusról van szó. Romain Grosjean lett ugyani a 3. délután. 

Csapattársa Kimi Raikkönen egy elég érdekes és valljuk be nagyon necces szituációba került a 14-es, egyébként meg célegyenes ráfordító kanyarban. Jenson Button mögé érkezett meg és el is akart mellette menni a belső íven, de a brit pilóta bezárta előtte a kaput, így pedig a finnek egy hatalmasat kellett fékeznie. Nagy baj nem lett belőle és el is ment a Mclaren mellett egy körrel később, majd ebben az időszakban került a top3-ba Grosjean. A francia jó helyen volt, így erre nem panaszkodhatott, de azért nem örülhetett teljesen, mert többször is elhagyta a pályát.


Mivel a mostani Pirellik újak, a Hungaroringen pedig az egyik legfontosabb dolog a gumikopás mértéke lesz, így a legjobban erre helyezték a pilóták a hangsúlyt. Nico Rosberg a lágy keveréken 16 kört futott, ez pedig ismerve a Mercedes gumikezelését, egy verseny szimulációnak is megfelelhetett. Volt aki ennél többre is képes volt, például Mark Webber 20 kört is megtett a lágyabbik keveréken. Voltak azonban olyanok, akiknek teljesen elhasználódtak az abroncsai. Giedo van der Garde például úgy ahogy van elkoptatta a Pirelliket, majd ugyanezzel a problémával szembesült Adrian Sutil és Nico Hülkenberg is.

Az edzés végén, ahogy korábban is említve lett, a Red Bull aratott újabb kettősgyőzelmet, Romain Grosjean, Fernando Alonso és Felipe Massa előtt. A Mercedesek délelőtt sem mutatták a legjobb formájukat és bár délutánra már jobban teljesítettek, azért még mindig lehet okuk az aggodalomra, mert egyenlőre nem igazán tudják hozni azt a nagyszerű edzés tempót, melyet az idén már oly sokszor megmutattak.


A középmezőny sem volt unalmas: a Mclarenek és a Force Indiák csatája lesz várható az edzésen, a mezőny végén pedig egyenlőre a Caterham volt a nyerő, a malajziaiak és a Marussiák között. A hétvége első büntetését Valtteri Bottas gyűjtötte be: a finn versenyző túl gyorsan hajtott a boxban, ezért pedig 1000 euró a büntetése.

Folytatás holnap a 3.szabadedzéssel, majd következhet az időmérő délután!

Addig is mindenkinek, jó szurkolást és jó szórakozást!

Eredmények:

Hely

Versenyző

Csapat

Idő

Körök

1

Sebastian Vettel

Red Bull

1:21.264

34

2

Mark Webber

Red Bull

1:21.308

42

3

Romain Grosjean

Lotus

1:21.417

40

4

Fernando Alonso

Ferrari

1:21.426

34

5

Felipe Massa

Ferrari

1:21.544

37

6

Lewis Hamilton

Mercedes

1:21.802

42

7

Nico Rosberg

Mercedes

1:21.991

40

8

Kimi Räikkönen

Lotus

1:22.011

32

9

Jenson Button

McLaren

1:22.180

41

10

Adrian Sutil

Force India

1:22.304

41

11

Paul di Resta

Force India

1:22.526

39

12

Sergio Perez

McLaren

1:22.529

37

13

Pastor Maldonado

Williams

1:22.781

36

14

Esteban Gutiérrez

Sauber

1:22.837

42

15

Nico Hülkenberg

Sauber

1:22.841

39

16

Jean-Éric Vergne

Toro Rosso

1:23.369

34

17

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:23.411

41

18

Valtteri Bottas

Williams

1:23.646

34

19

Charles Pic

Caterham

1:24.325

38

20

Giedo van der Garde

Caterham

1:25.065

36

21

Jules Bianchi

Marussia

1:25.143

39

22

Max Chilton

Marussia

1:26.647

33

Képforrás: Xpbimages.com

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?