IndyCar: A bonyodalom győztese – Mike Conway

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Már az képes lett volna nagy káoszt okozni, hogy állórajttal indult el a 40.Toyota Grand Prix of Long Beach, de ez csak a kisebb gond volt azokhoz képest ami az egész futam alatt folyt. Mike Conway volt a legszerencsésebb, hiszen az utolsó körökben még úgy tűnt Scott Dixon nyer. Az új-zélandi végül üzemanyag gondok miatt visszaesett. 

Volt itt minden mint a búcsúban! Sebastian Bourdais bemutatta, hogyan lehet minél rövidebb idő alatt belevezetni az autót a gumifalba kétszer egymás után, a srácok csináltak egy olyan balesetet aminek hatására az élmezőny nagyja nem kellett, hogy sokat gondolkozzon a folytatáson, és még egy drámai végjáték is kialakult. Ha két szóval kellene jellemezni, mi volt szükséges ahhoz, hogy valaki nyerjen Long Beach-en, akkor az a szerencse és a taktika. Méghozzá a jó taktika!

A rajtnál a két Andretti versenygép indult az első sorból, de míg Jamie Hinchcliffe kissé elaludt és így Bourdais azonnal lecsapva az alkalomra megelőzte őt, addig a 2012-es bajnok Ryan Hunter-Reay szépen eljött és megtartotta az első helyet. Vele még egy jó ideig nem is volt gond, inkább a középmezőnyre irányult a figyelem. A Penske Team három autója ugyanis ott ment egymás idegeire, ami legfőképpen annak a nem egy meglepetéssel szolgáló időmérőnek volt köszönhető, melyet ők nem éppen a legtöbb pozitívummal tudtak lezárni. A menet élére végül Juan Pablo Montoya került. 

A kolumbiai ezzel nyerhetett egy kis önbizalmat, pláne, hogy a közelgő kiállások is jó lehetőségekkel kecsegtettek a számára. A korábbi F1-es azonban még így is csak a 11. helyen állt, de mint azt mondottam, jó taktika és szerencse. A végére Montoyának mind a kettő összejött. Az első kiállások még nem teljesen értek véget, mikor Bourdais megkezdte napi műsorszámát. Az első felvonás a 28.körben volt, mikor simán elnézte a féktávot, ez azonban megbosszulta önmagát. 


Jöhetett a Pace Car ami összerázta a mezőnyt és mivel Hunter-Reay a sárga alatt járt kint, így még visszatudott jönni az élre. Ő megúszta azt a kavarodást ami a 2. helytől lefelé volt. Simon Pagenaud nem rajtolt rossz helyről (a 6.-ról indult), így nem volt nehéz feljönnie négy helyet. A harmadik helyre visszatudott jönni Hinchcliffe, ez sem volt még olyan nagyon meglepő. Az viszont már annál inkább, hogy Will Power aki csak a 14.helyet szerezte meg a kvalifikáción, a jó stratégia fontosságát bizonyítva máris a negyedik helyen tanyázott!

Power egyébként később is sokat nyert a jó húzásokkal és a mázlijával. Miután zöldet kaptak a korábbi négyszeres ChampCar bajnok ismét visszatért a mezőnybe, de csak azért, hogy megcsinálja a második felvonást. Ismételten falnak csapta a gépet, most a 41. körben adott munkát a Pace Carnak és a sárgát felmutatóknak. További nehézséget okozott, hogy Charlie Kimball autója megállt a sárga alatt, majd jöhettek a második kiállások. Hunter-Reay egyszer visszatudott még állni az élre, másodjára viszont már nem jött össze neki, Josep Newgarden akadályozta meg ebben.

Ő vette át a vezetést amíg Hunter-Reay kinn járt, majd ott is maradt. Az Andretti versenyzője viszont nem nagyon hagyta magát miután visszajött a pályára és erőből elkezdte támadni ellenfelét. Ennek következménye lett az a baleset, melyben nem csak a saját versenyüket intézték el végleg, de az élmezőny további részének is annyi lett. Newgarden gumija még mindig hideg volt a verseny 2010-es győztese pedig ezt szerette volna akciójával kihasználni. Nem sikerült, de olyannyira nem, hogy kilökte, s így ők ketten, majd Takuma Sato , Tony Kanaan, Pagenaud és Helio Castroneves is a falban végezték

És itt jön az, hogy Will Power megint jól jött ki a dologból, megúszta az esetet, akárcsak Scott Dixon és Justin Wilson akik így az első két helyre kerültek. Csak, hogy kicsit szemléltessem mennyire megkavarodtak a dolgok az eredeti felálláshoz képest. Az ekkor vezető kettős a 7. és a 10. helyről indultak és így araszoltak felfelé a többiek hibáit kihasználva. Ha pedig már ott voltak, akkor ők is csatlakoztak, a törjük össze a fél mezőnyt című játék eddigi tagjaihoz. A zöld után Wilson keményen elindult Dixon után aki próbált védekezni és nem szórakozott, komolyan vette a feladatot, felkente a britet a falra.

És itt jött a képbe Conway! Power már a második volt, azonban a Carpenter versenyzője megelőzte és mehetett a címvédő után. A futamnak innentől kezdve még két érdekes és a folytatást befolyásoló momentuma volt. Először Marco Andretti kezdett csatázni Mihail Aljosinnal majd lekapta az autója első szárnyát. Másodszor pedig következett a drámai végjáték. Dixon ha nem is eget rengetően nagy előnnyel ment el, de azért bőven volt elég fórja ahhoz, hogy simán nyerjen. Viszont egy dologgal nem számoltak a Ganassinál, ez pedig az üzemanyag volt. Gondok keletkeztek, muszáj volt kiállnia tankolni, eztán csak a 12. helyet tudta megszerezni.


Ahhoz pedig, hogy az utolsó 2 kör se legyen unalmas kellett, hogy Power ismét megjelenjen a színen és győzelmi esélyt látva támadja az előtte lévőt. Támadni támadta, de megelőzni nem tudta, így pedig Mike Conway megnyerte az idei IndyCar szezon második futamát. A harmadik helynek Carlos Munoz örülhetett, így az Andrettinél nem lehettek teljesen csalódottak. Bár ők álltak a legjobban az elején egy dobogó még így is összejött. Akinek pedig a visszatéréséről innentől kezdve kicsivel többet is elkezdhetünk beszélni, az Montoya, aki ügyesen hozta be az autót a 4. pozícióba. Érdemes még megemlíteni, a top 10-ben ő volt az egyetlen Penske-től.

A folytatás majd jövő hétvégén, a Barber motorsport parkban lesz.

Képforrás:  Crash.net/Racingtoday.com

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/clients/client0/web5/tmp) in Unknown on line 0