MotoGP – Philip Island: Káosz a köbön – Lorenzo behúzta a győzelmet

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Nem volt ez egy olyan egyszerű futam már csak abból a szempontból sem, hogy egyrészt a Moto2-es versenhez hasonlóan csökkentették a körszámot. Viszont ami sokkal nagyobb gondot okozott, hogy ugyanabból az okból kifolyólag itt egy kötelező motor és gumicserét kellett végrehajtani. Ha másképp nem akkor így meglehett verni Marc Marquezt, mert túl későn álltak ki a boxba, így pedig kizárták őket! Jorge Lorenzo pedig jött látott és győzött.

Tipikus kaotikus futamra lehetett készülni, no meg arra, hogy olyat láthatunk, ami a MotoGP történelmének egyik sokáig emlékezetes pontja lesz. Már csak azért is mert ez az egész történelmi volt. A gumikkal kapcsolatban ami a Moto2-es kategóriában probléma volt, vagyis hogy ekkora tempónál a friss aszfalt miatt, és azért mert a beszállító Bridgestone abroncsai nem voltak megfelelőek (nem először van ilyen autó-motorsport versenyen, de gondot tud okozni), egy körrel kevesebbet tettek meg és ami tényleg újdonság volt, hogy először kellett kötelezően motort cserélni mindenkinek futam közben. Ezt két helyen tehették meg: vagy a kilencedik vagy a tizedik körben. Ebben a kettőben azonban kötelező volt, előtte vagy utána szankcióval együtt járt volna ez a csere. És ez be is következett, méghozzá az egyik élmenőnél! 

Az élről az egész hétvégén fantasztikusan teljesítő Jorge Lorenzo indulhatott el, mellőle pedig a VB pontverseny éllovasa, Marc Marquez. A fiatal tehetség már ezen a futamon világbajnok lehetett volna, de hát másképp alakultak a dolgok. Rossi a harmadik helyről indulhatott el, ami nem azért volt meglepő mert az olasz jól teljesített, hanem mert a kilencszeres világbajnok az időmérőkön nem szokott olyan jól teljesíteni. Ritka esetek egyike. 

A rajt után Lorenzo és Marquez maradt az élen, míg Pedrosa szokásosan jó startját produkálva feljött harmadiknak, s az első körben egy ízben az éllovas duót is megelőzte, ám honfitársai egy kanyarral később már újra előtte voltak. Smith is szenzációsan rajtolt: a Tech3 motorosa a negyedik helyig tört előre, ám előbb Rossi, majd Bautista is lenyomta a britet, ám még így is borzalmasan induló csapattársa, Crutchlow előtt volt. Az első helyen haladó címvédő közben megpróbált nagy tempót diktálva ellépni a Repsol Hondáktól, ám Marquez tartotta vele a lépést, és Pedrosa sem volt még túlságosan leszakadva tőlük.


 
Öt kör elteltével a vb-éllovas már teljesen ott lihegett a vezető yamahás sarkában, miközben előbbi csapattársa is kezdett odaérni rájuk, mögöttük viszont változott a sorrend a negyedik helyért folyó csatában: Bautista és Crutchlow is megelőzte Rossit, aki így mindössze a hatodik pozícióban motorozott ekkor. Crutchlow ráadásul nem sokkal később már a spanyolt is lenyomta, így a rossz kezdés után máris jobb helyen haladt az összetett ötödik helyén álló pilóta, mint ahonnan rajtolt. Közben pedig a bokszban is lázas munka folyt: a csapatok kezdték előkészíteni a második motorokat, hiszen egy-két kör múlva következtek a cserék.

A nyolcadik körben Lorenzo hibázott egyet, s ezzel Marquez majdnem előzési pozícióba került, de végül maradt a sorrend az első három helyen. Közülük Pedrosa, valamint az eggyel hátrébbi bolyból Bautista már a kilencedik kör végén bejött a bokszba, s megejtették a motorcserét, akárcsak Dovizioso és Iannone. Marqueznek közben a pályán kellett mentenie egy hatalmasat, de ezután következett az igazán nagy hiba: a tizedik kör végén sem jött be a bokszba, pedig a rendkívüli szabályok szerint maximum tíz kört tehet meg egy szettel. Lorenzo bejött, hatalmas elánnal pattant át a másik motorjára, miközben Rossi például visszajött Crutchlow és Bautista elé.

A Repsol újonc spanyolja a 11. kör végén hajtott be a pitbe, s ahogyan visszatért a pályára, Lorenzo óriási sebességgel érkezett meg rá, s az első kanyarban kőkemény támadást indítva, riválisához hozzá is érve, ismét az élre állt. Pedrosa is megelőzte ifjabb csapattársát, ám a spanyolt a versenyigazgatóság egy pozíció visszaadására kötelezte, amiért szabálytalanul hajtott ki a bokszból. Marquez azonban ezt megoldotta erőből: hat körrel a vége előtt elment Pedrosa mellett, s utána eredt Lorenzónak, ám alig egy perccel később belengették neki a fekete zászlót, azaz kizárták a versenyből a világbajnokság éllovasát a túl kései motorcseréért!


Marquez négy körrel a vége előtt be is állt a bokszba (később többen is a kizárás sorsára jutottak a CRT-k közül), megadva az esélyt ezzel Lorenzónak és Pedrosának, hogy közeledjenek rá az összetettben. Kettejük között túl nagy volt a távolság egy csatához, ám mögöttük Rossi, Crutchlow és Bautista küzdelme így már a dobogóért zajlott. Az utolsó körnek a „Doktor” vágott neki a legjobb pozícióban, miközben mögé a spanyol jött fel negyediknek, de Crutchlow végül vissza tudta előzni a gresinist, így végül a befutónál is maradt köztük az eredeti felállás.
 
Jorge Lorenzo közben magabiztosan megnyerte a futamot, idei hatodik sikerét aratva ezzel, s így 18 pontra megközelítette Marquezt a pontversenyben, míg a második helyen célba érő Pedrosa hátránya is 34 egységnyire olvadt. Rossi lett tehát a harmadik, újabb dobogós helyet szerezve, majd jött Crutchlow és Bautista, akit Smith követett a sorban. Hayden legjobb ducatisként a hetedik pozícióban zárt, majd jött Iannone, aki így a Pramac színeiben megverte a másik gyári pilótát, Doviziosót. A top10-et legjobb CRT-sként Randy de Puniet zárta.


 
A világbajnokság a jövő hétvégén a Japán Nagydíjjal folytatódik.

Eredmények:

http://www.motogp.com/en/Results+Statistics/2013/AUS/Motogp/RAC

Forrás: P1race.hu/Motogp.com

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?