Főoldal » WTCC – Franciaország: A Citröen gyalázott!

WTCC – Franciaország: A Citröen gyalázott!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Az első és valószínűleg sokaknak egyetlen mondat ami majd eszébe juthat szerény hazánkban a WTCC francia futamai után: a Citröen legyalázta a mezőnyt! Részben ez igaz is, de azért el ne feledjük milyen jó kis futamokat láttunk és hogy a Honda ha csak ideiglenesen is, de feltámadt. Michelisz Norbert pedig szépen ment és a 7. valamint egy 8. hely lett az övé. Még akkor is, ha a Zengőnek nem kis problémái akadtak a hétvégén.

Franciaországgal kapcsolatban nem lehetett azt várni, hogy majd pont a Citröen lesz lassabb mindenkinél. Ám mivel nem így történt megindult a nagy siránkozás, ami az autósportban nagyon ragadós tud lenni ám! De halál komolyan, nem azért mert ez annyira fontos lenne, csak ha egy elkezdi akkor a többi is folytatja. Pedig nem biztos, hogy annyira nagyon foglalkozni kellene ezzel. Még nem. 

Egyrészt azért, mert az persze már most látszik, hogy az idei év erről a márkáról fog szólni, de biztosan lesznek olyan helyszínek és versenyek amiken meg lehet majd szorongatni őket. Most. pl. ha megnézzük a Honda képes volt arra, hogy a második legerősebb gyártóként szerepeljen ezen a hétvégén és megelőzze az RML-es Chevy-ket, akik Marokkóban még simán verték őket. 

Nem bántalmazták, nem úgy értem, de gyorsabbak voltak náluk az fix! Így viszont a Zengő Motorsportnak sem volt akkor sok esélye, ám akár volt gond az autónkkal akár nem, most sokkal több lehetőség nyílt és ennek köszönhetően Michelisz Norbert értékes VB pontokat szerzett. Ráadásul izgalmakban sem volt hiány. 

Ami pedig engem speciel nagyon megragadott ebből a hétvégéből, hogy kezdtem megérteni azoknak az embereknek a fantázia szüleményeit, mikor a Formula 1-et illetően a rajtrács variálásával akartak izgalmat csempészni a sportágban. Az ugyanis valóban nagyon jó futamokat tud adni a nézőknek, ha a legjobbak hátrébb csúsznak.

Nem kell őket utolsónak berakni, de azzal, hogy mondjuk Yvan Mullerék a 10. helyről kénytelenek elindulni, már is megteremtettük az esélyt arra, hogy szép csaták alakuljanak ki. Ők ugyanis nyomni fogják, mert jönni akarnak előre, ha pedig valakinek mégis lenne elég erőtartalék az autójában máris feltudja venni velük a versenyt, plusz hozzá kell tenni, hogy ha ez nincs akkor is még mindig megtalálhatjuk a legjobb védekező játékosokat. 

1.Futam: 

Ha már Muller szóba került. Ő elsőre hatalmas szerencsével rendelkezett, de ez csak a felvezető körig tartott. Történt ugyanis, a pole-t hamar elvették Sebastian Loeb-től, de Lopez sem úszta meg. A két versenygépben nem működött a biztonsági szelep mely a nagyobb koccanások alkalmával állítja meg az üzemanyag motorba áramlását. 


Ez kizárást vont maga után mind a kettejüknél, viszont így is egy hazai pilóta indulhatott az élről, egy hazai, tehát francia autóval. Így viszont a Hondáknak nyílt nagy lehetőség a dobogós helyek megszerzésére, meg arra, hogy a hátsó mezőnybe kerülő Citröenek menetelésének lehessünk tanúi. A baj ezzel csak az volt, hogy senki nem tudott vele mit kezdeni, Loeb-ék pár kör alatt csont nélkül rágták át magukat a mezőnyön. 

Ha tovább ment volna a verseny, még az aszfaltot is megették volna, ahhoz pedig kaptak volna vizet is innivaló gyanánt, mert hogy az bizony vizes volt. Az eső esett és ez sem könnyítette meg a pilóták dolgát. Mindenesetre Muller erre semmi kép sem foghatja az elején történteket. A felvezető kört alig tudta elkezdeni, beragadt, majd miután visszavette pozícióját, a rajtnál meg elaludt. 

Gabriele Tarquini előtt pedig megnyílt az út a dobogóért való megdolgozásra, s ezt meg is tette miután a többiekkel szemben jó kis előnyt autózott ki, a végén megtudta ragadni a 3. helyet. Jobbra nem futotta, mert a négyszeres világbajnok visszavette a vezetést hamar, Sebastian Loeb pedig gyors tempóval a végén utolérte az olaszt és így a második hellyel megoldotta a pontversennyel kapcsolatos gondjait. 


Muller egy futammal kevesebb pontot szerzett, Marokkóban a Tom Coronell féle eset miatt hagyta ki azt a versenyt. A holland itt nem tudott rajthoz állni, csak úgy mint Tarquini legutóbb, ám a 2009-es világbajnok most a csapata és a márka eddigi legjobb eredményét szerezte ezen a futamon. 

Michelisz Norbertnek is jól indult a vasárnap. A negyedik hely lett az övé, miután Lopezéket visszasorolták, s a rajtot is jól elkapta. Sokáig azonban nem bírta, megérkeztek mögé az ellenfelek és a Lopezzel való ütközés alkalmával történt valami. Az után ugyanis egyre jobban lemaradt és még a Ladával Huff is elment mellette. 

Robert Huff amúgy büszke lehet magára, a Lada nem kezdte jól a hétvégét, de a brit elég sokszor képernyőre került, volt is miért. A mi szempontunkból nem volt ez olyan pozitív, amikor őt megláttuk, akkor Norbit is láttuk amint épp védekezni kényszerül előbb Loeb-el, majd Lopezzel szemben akivel történt a bizonyos koccanás, majd ezt kihasználva Hugo Valente és Huff is gyorsan átlépett rajta. 

Egy hetedik hely lett belőle elsőre, de mint kiderült ez lett a hétvége legjobbja magyar szempontból. Nézzük hogyan látták a Zengő Motorsportnál a dolgokat:


Norbi hetedik lett, Tarquini volt a legjobb hondás, ő fel is ért a dobogóra. Michelisz Lópezzel koccant, azonnal elment a kormány, úgy harminc fokkal, így sokkal nehezebb tartani a mezőnyt. Ezen kívül még a tempó is hiányzott, egy ötödik hely ment el így. Nem a kormányon múlott, de tény, hogy nagyon nem segített.

Pedig úgy indult, mint egy igazi autóverseny. Izgalmakat vártunk a csúszós pályán, atom küzdelmeket. Helyette kaptunk egy Citroen hengert. Loeb és López a végéről jött fel a harmadik és a negyedik helyre a leintésnél. Ha tavaly azt mondtuk, hogy a Chevi másik dimenzióban autózott, akkor a Citroen idén egy új galaxisban teszi ugyanezt. Olyan volt, mint egy megrendezett színházi előadás. Muller az elejében, a másik két Citroen a végéről mutatta meg hazai pályán, hogyan lehet agyonvágni egy autóversenyt. Bár, ezt itt a hazai pályájukon senki nem gondolta így.

Muller beragadt a rajtnál, Tarquni és Norbi is elment mellette, de aztán magára talált a címvédő és a második körben vissza is előzött. Az eső jó lett volna, de hamar elállt és maradt csúszós, nyálas pálya és lassan-lassan száradva már az erősebbeket segítette. Muller a harmadik körben került az élre, Tarquinit simán megelőzte. Remekül ment Huff, a Ladával az ötödik helyen zárt.

Csupán négy kör kellett és a végéről induló Loeb megelőzte Norbit! Az utolsó Citroen, Lópezzel a 12. körben érte utol Micheliszt, aki próbált küzdeni, de csak egy koccanásra futotta, aminél már mesérült a kormánya is, de nem volt végzetes a hiba. Norbi be is szólt a rádión, de abban biztos volt, hogy befejezzük. Más kérdés, innen már nem volt valós ellenfél. Sajnos Huff és Valente is megelőzte úgy, hogy a futam első felében erre nem fogadtatok volna. Nem vagyunk boldogok, szeretnénk megtudni, hogy pontosan hol ment el ez a pár helyezés, és hová tűnt a tempó. Norbi azt is kiszúrta, hogy sokkal jobban füstöl a mi autónk, mint a többi versenyzőé.

Ne értsétek félre, ezek nem magyarázkodások, de, csak tökéletes autóval lehet szembeszállni két erősebb márkával szemben. Hogy ne legyünk nyugodtak, 5 azaz öt perc lesz megszerelni az autót. Ha mindent kifeszítünk, tizenöt percet tölthetünk szereléssel. Az is szép lesz!

A második futamban a hetedik helyről indul, ott egy gyengélkedő motyóval még nehezebb lesz. Nem csüggedni, tovább, tovább! Nincs más út! Nehéz? Nehéz! Persze, de vállaltuk! Küzdünk tovább! 

/Juni György/ 

Videó: http://www.youtube.com/watch?v=sd0JbYOFWAg

2.Futam: 

Ha párhuzamot akarunk vonni az F1 és a Túraautó VB között, akkor azt lehet mondani, a Francia Nagydíj 2. futama volt a WTCC Bahreini Nagydíja. Egy olyan verseny melyen besegített kicsit a biztonsági autó, de ennek ellenére a fanyalgók ha csak viszonylagosan is, de elégedetten állhattak fel a leintés után. Igaz, hogy megint csak a Citröenekről szólt a verseny, de jó volt szóval ebből a szempontból ez most másodlagos volt. 


Pláne úgy, hogy mint azt megtudhattuk a franciáknál elviekben nem lesz csapatutasítás és ezt itt tapasztalhattuk is amikor a hátulról előre törő Loeb elég kemény csatákba ment bele és Mullernek adott is oldalról egy kisebb pofont , de nem ez volt az egyetlen alkalom ahol sikerült összeérnie a kilincseknek. Jó volt ezt látni na! Az meg, hogy összeértek egy-két alkalommal, mondhatni túraautós jelleg, nem baj ha látunk ilyeneket a pályán. Sőt, kicsit már hiányzott is. Persze nem az, hogy darabokra törik egymást a felek. 

Az meg pláne nem mikor Tom Chilton addig-addig pöckölgette csapattársát, hogy Morbidellit kiforgatta már néhány kanyar után, így pedig a jót rajtoló, de a fordított rajtrács miatt hátrébb kerülő Muller és Michelisz a bukótérbe kerüljön. A folytatásban így még Norbi a pontszerző helyről is lecsúszott, de sikerült felkapaszkodniuk. 

A Hondák pedig ha csak is ideg, de örülhettek, mert három autójuk is az élre került. Bennani, Monteiro, Tarquini hármasban mentek elől, de csak addig míg Lopez és Muller utol nem érte őket. Loeb viszont elakadt. Nem csak Mullerbe tört bele a bicskája, hanem Dušan Borkovićtyal is nagyon küzdenie kellett. A dolog vége csak annyi lett, hogy idén először láthattuk a francia autók közül ez egyiket szenvedni. A 9-szeres rali világbajnok szépen lebontotta a gépet, de így is 6. lett. 


Tarquni most is megoldotta, hogy legyen egy kis előnyük, ezúttal pedig Monteiro is vele tartott, mi több még meg is előzte és ő állt fel helyette a dobogóra mint legjobb Hondás. Mert hogy a Citröen megint kettős győzelmet aratott és Yvan Muller most is ott volt, de mint második, Lopez pedig pályafutása harmadik győzelmét is behúzta. Jó volt látni a csatákat, és tényleg élvezetes futam volt! Michelisz Norbert a 8. helyet hozta össze, miután nagyon megszorongatta a srácokat és az 5. hely is elérhetőnek látszott egészen a végéig. 

Jön majd a Hungaroring ahol nagyon szeretnénk látni ismét egy magyar dobogót, de ennek majd meglátjuk mennyi lesz a realitása, hiszen ez a pálya feküdt a japán márka gépeinek, de kérdés ott mire megyünk majd. És akkor még mielőtt ezt az egészet lezárnánk Juni György szokásos írásával a 2. futamról, ki kell emelni Monteiro szerencsétlenségét. Ha nincs Loeb-ék miatt a Safety Car, lehet, hogy a futamgyőzelemért is izgalmas harc alakulhatott volna ki a végére (több másodperc előnye volt). 

Zengő Motorsport: 

A nyolcadik lett Michelisz a 2. futamon és sajnos két rázós helyzetbe is belekerült. Először még megúszta egy sikánlevágással, de a második buli után a 13. helyre csúszott vissza. Innen indult a felzárkózás. Lopez nyert Muller előtt. Monteiro a Hondával dobogós. Biztató, hogy a Chevik szinte eltűntek az élbolyból, vagyis oda lehet érni! Két Honda dobogó született a hétvégén.

Mindenek előtt az autót kellett helyre hozni. Az nagyon feszes volt. Öt perced van megcsinálni a gépet az első futam romjaiból, utána nyit a boxutca és tíz percig van nyitva. Addig csinálhatod. Sikerült nagyon gyorsan kicserélni a megsérült kormányalkatrészt, de a finomhangolást el kellet felejteni. Most figyeljetek, kettő  azaz kettő másodperccel a hivatalos idő lejárta előtt kerültek fel az autóra a gumik véglegesen a rajtrácson. Még hallottam a mérnökünk, Bári Gergő utasítását: tíz másodperc és a gumiknak az autón kell lenniük! És úgy lett. Szép munka!

Monteiro kapta el legjobban a rajtot, de mire ezt nyugtáztam, egy Chevis ütközet miatt Norbi kénytelen volt levágni a sikánt és már a nyakára is estek a többiek. Ezután Huff lökte meg féktávon, ennek a vége a 13. hely lett, gyakorlatilag innen kezdődött Norbi versenye. Szépen le is dolgozta a hátrányát és a nyolcadik helyre hozta fel az autót, harcosan, lelkesen, de mégis boldogtalan.


Nem az bántja, hogy a Citroenek a végéről megint feljöttek öt kör alatt, mintha egy kvarcjáték „kezdő” fokozatában játszottak volna. Sokkal fájdalmasabb, hogy az ötödik körben még három Honda ment elől és egyik autóra sem volt ráírva, hogy Michelisz, pedig ott lenne a helye, és meg is tudja csinálni, láttuk nem egyszer.

Halkan mondom, azt is tudom, hogy csak az elégítené ki, ha ő lenne a legjobb hondás. De, ezen a hétvégén, valahogy nem úgy forgott a szerencse, hogy nekünk jó legyen. A Hondákban rejlő pontenciál jobban kijött, sikerült a Cheviket is kicsit „egyenesbe” tenni. És ez tényleg fontos.

Az viszont tuti, hogy ha a Citroen 160 kg büntetősúlyt kapna, akkor sem lehetne megverni őket. A két futam képét látva nem mondanám ezt túlzásnak. Két Safety Car fázis is volt a verseny alatt: előszőr Loeb ütött el egy gumibálát és most jut eszembe, ott például szerencsénk volt, centikre repültek el a gumik Norbi autójának hátuljától. Aztán azt is megúszta, amikor Valentét előzte és szuper reflexekkel került egy bálát.

Jó lett volna jobban feltöltődni a magyar futam előtt! Nem mondom, hogy hegyekben van az önbizalmunk, de tavaly ilyenkor még a lángnyelveket kergettük az autó alatt. Sokkal jobban állunk a 2013-as évhez képest, de lelkileg biztosan nem. Nincs veszve semmi, a súlyozás is bele fog majd szólni a játékba, nem is kicsit. Ezt a hétvégét nem tesszük be a vitrinbe. Pedig tényleg mindent megpróbáltunk. Kicsivel több szerencsével, megint felejthetetlen hangulat lehet a ringen.

Zengő itt áll mellettem és azt mondja, írjam meg nektek, sajnos az autóverseny nem csak a szakmáról, pénzről szól, hanem sokszor a szerencséről is. Most, komolyan, hívjam fel a Szerencsejáték ZRt-T?

Köszönjük nektek a kitartó hétvégi szurkolást, a Citroen előtt meg emeljük meg a kalapunkat, szuper gépet építettek. És ez senkinek sem tilos!

Videó: http://www.youtube.com/watch?v=Ea51vkfvCTA

Források: Zengő Motorsport/Formula.hu/P1race.hu/Fiawtcc.com

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?