Főoldal » WTCC – Franciaország: Loeb-nek már pole-ja is van

WTCC – Franciaország: Loeb-nek már pole-ja is van

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Sebastian Loeb sorra gyűjti a sikereket mióta a WRC-ről a WTCC-re váltott. A franciák 9-szeres rali világbajnoka hazai pályán gyűjtötte be pályafutása első pole pozícióját a Túraautó VB-ben. A Citröen az otthoni környezetet kihasználva megszerezte az első három helyet, míg Michelisz Norbert a 6. lett. 

Kicsit olyan volt mintha direkt mindenki reménykedett volna abban, hogy nem csak altatta a többieket a Citröen amikor az időmérő előtti 2. szabadedzésen idén először megverte őket egy Chevrolet. Hugo Valente volt az akinek sikerült az élre állnia, és mint az később kiderült az ő tempója nem volt csalóka. A spanyol versenyző tényleg nagyon jó időket ment a kvalifikáción is, de azért a francia márkával szemben nem sok esélye volt, sem neki, sem a riválisoknak.

A Honda viszont egy egész jó hétvégének nézett elébe mikor a pénteki teszten Michelisz Norbert igaz nem kicsi hátrányban, de a 3. helyre tudta behozni a Honda Civic-et. 

A Honda gyengesége az idei szezonban eddig ahogy a pilóta is elmondta korábban, leginkább a hosszú egyenes szakasz és a lassú kanyarok. Ezekből nincs sok a Paul Ricard-on, így ez jó előjel volt a versenyhétvégére illetően. Sőt az időmérőn még a Q3-ra is igen esélyes volt! Úgy tűnik tehát, ez a hétvége szorosabb lehet rossz esetben a dobogóért vagy annak közelében lévő pozíciókért.


Az időmérő elején már is volt egy nagy vesztese a francia versenynek. Tom Coronel autója úgy összetört a múlthétvégén, hogy a hollandnak esélye sem volt itt elindulni, így maradt a kommentátori szerep. Aki viszont elindulhatott, de hamar elintézte a versenygépét, az a Ladás Kozlovszkiy volt. Az orosz autóján kitört a bal első, valószínűleg az egyik rázókör szedte szét.

A Q1-ben először a Hondák mentek egy-két kört, de Yvan Muller gyorsan helyre tette a dolgokat és átvette a vezetést 1:30.269-el, ám Sebastian Loeb és José Maria Lopez sem maradt le sokkal. A másik két Citröen-es elfoglalta az első három helyből a maradékot. Norbi eközben a legjobb Hondásként került oda az 5. helyre ami később a biztos továbbjutást jelentette volna az utolsó szakaszra. A negyedik Tom Chilton volt a Chevy-vel. 

A hátralévő időben még volt annyi izgalom, hogy a másik Lada sem tudott sokáig körözni, James Thompson a pálya szélén rakta le autóját, majd mindenki elindult még egy gyors körre, aminek következtében ismét felfigyelhettünk Hugo Valente nevére aki ezúttal a harmadik helyen zárta a Q1-et. A Zengő Motorsport pilótája pedig a 7. lett így simán továbbment, míg ezt a szakaszt Muller nyerte. Utóbbi az egész edzésen nagyon jó tempóval rendelkezett. 


Olyannyira, hogy a Q2-t is ő nyerte meg 1:29.566-al és nem panaszkodhattak csapattársai sem. Nem nehéz kitalálni, Loeb-Lopez sorrendben hoztak ketten egy második és harmadik legjobb időt. Nagyobb csatára lehetett számítani viszont a maradék három továbbjutó helyért. Úgy tűnt Michelisz megint csak nagyszerű kört ment, mert elsőre 5. volt, de sokáig nem élvezhette ezt, miután mindenki nagy rohamra indult.

10 perces volt ez a szakasz, nem lehetett lazsálni! A Citröenek gyorsan eldöntötték, őket nem fenyegeti a kiesés veszélye és Valente is ott maradt a negyedik helyen. Norbi az ötödik volt még mindig mikor a többség kivéve őket és a Loeb-Lopez-Muller hármast kijött egy kerékcserére. Így tette Gabriele Tarquini is, aki most végre elindulhatott és a futamokon is szerepelhet, nem úgy mint Marokkóban. 

Az olasz nagyon kevéssel, konkrétan egy századdal, de megelőzte a magyart, így a Zengő versenyzője a 6. lett és ezzel az is eldőlt, hogy az második futamot majd az 5.-ről kezdheti meg vasárnap. A Q3-ban egy kérdés volt. A Citröenek közül ki szerezi meg a pole-t, pontosabban lesz a hazai rajtelsőség? Az ugyanis már biztos volt, a második alkalommal majd Tiago Monteiro indul az élről. 


A portugál a 10. lett. Az utolsó szakaszban pedig mindenki ment egy kört ahogy azaz idei évtől szokássá vált. Tarquini megtette amit lehet, legyőzte Valentét, de ennél többre nem futotta bármennyire is jól megy itt a Honda. Majd talán a futamon javíthat ő és Norbi is, legalábbis nagyon reméljük!

A nagyok csatájában Lopez kezdett, majd jött Loeb aki a második és a harmadik szektorban ment erőset, így pedig Yvan Muller akármilyen gyors volt, csak szorossá tudta tenni a végét. 0,33 századdal maradt le honfitársától a címvédő, így pedig a második lett. 

Kérdés a futamokon mennyire tudnak majd érvényesülni a Hondák, illetve sikerül e legalább az egyik nem Citröenesnek dobogóra állnia. Ami pedig a hazaiakat illeti: érdemes lesz odafigyelni hagyják e versenyezni a pilótáikat csapaton belül. Ha emlékszünk Marokkóban inkább biztosra mentek és mind a hárman (kivéve a 2. futamon) behozták egymás mögött a versenygépeket. 

És akkor jöjjön a szokásos, lássuk hogy látták a Zengő Motorsportnál az időmérő edzést! A magyaroknak nem volt könnyű dolga, hiszen bár úgy látszott jól ment az autó, a váltó rángatott és volt ezzel a versenygéppel gond. Nem is kevés! Juni György írása következik: 


Ez nagyon szép volt! Egy századot kapni Tarquinitől nem szégyen, főleg egy köhögő autóval nem az! Rángatott a váltó, vibrált, prüszkölt a Civic, egyik alkatrésze sem kérte már a száguldást. Az olaszok is megmondták, ebben az autóban négy-öt kör lehet maximum. Vigyázzunk! Köszi! Hogy kell vigyázni egy időmérőn? Azért csak sikerült!

Sajnos, mindig nagyon szoros a szombati időterv, így hamar felmértük, nincs esély a szabadedzés után kicserélni a hibás alkatrészt. Az olasz mérnökök is azt mondták, ugyan nem lehetetlen megcsinálni vele néhány gyors kört az időmérőn, de a futamra felejtsük el, addig kuka érett lesz a motyó.

Így az első gyors kör után, Michelisz az ötödik helyre ugrott. Tudva, nem erőltetheti a technikát, hiszen könnyen megállhat, ezért leparkolt hát és várt, egyetértésben a csapattal. Ez az idő elég is volt arra, hogy Michelisz tovább lépjen a Q2-be, ahol a legjobb 12 folytathatta.

Menet közben az autó kezdte magát még jobban elhagyni. Norbi már az időmérő első harmada közben jelezte, hogy durván rángat a váltó, mint korábban és furcsa vibrációk is jelentkeztek. Ebben a sportban is tizedekre hajtunk, lehetetlen kezelni egy rángatós váltót, miközben precíz vezetésre lenne szükség. Illetve, nem lehetetlen, hiszen az acsarkodó váltóval csak egy századot kapott Tarquinitől. Az első futamon így a hatodik, a második futamon viszont az ötödik helyről jöhet Norbi. Hosszú éjszakája lesz a szerelőcsapatnak. Sajnos, napok óta a sokadik.

Ugyanakkor reményteli, hogy közelítünk! Bár tavaly egy 1 másodperces hátrány után simán leadjuk a szerelést és elmegyünk hópárducokat fotózni a Bakonyba. Most meg itt vigyorgunk! Ennyit mára a popszakmáról! Holnap nagy derbi lesz. Nézzétek, drukkoljatok, a ring előtt minden pici sikerre szükségünk van, hogy aztán helyén lehessen a szívünk!

Kizárólag a saját oldalunkon kerülhet az utolsó sorba az a hír, hogy Mullert megint elverték az időmérőn, Loeb és López is gyorsabb volt a címvédőnél, aki egy hete, amióta megy a szezon, aligha tartozik a boldog emberek táborába.

Videó: Sajnos, mindig nagyon szoros a szombati időterv, így hamar felmértük, nincs esély a szabadedzés után kicserélni a hibás alkatrészt. Az olasz mérnökök is azt mondták, ugyan nem lehetetlen megcsinálni vele néhány gyors kört az időmérőn, de a futamra felejtsük el, addig kuka érett lesz a motyó.

Így az első gyors kör után, Michelisz az ötödik helyre ugrott. Tudva, nem erőltetheti a technikát, hiszen könnyen megállhat, ezért leparkolt hát és várt, egyetértésben a csapattal. Ez az idő elég is volt arra, hogy Michelisz tovább lépjen a Q2-be, ahol a legjobb 12 folytathatta.

Menet közben az autó kezdte magát még jobban elhagyni. Norbi már az időmérő első harmada közben jelezte, hogy durván rángat a váltó, mint korábban és furcsa vibrációk is jelentkeztek. Ebben a sportban is tizedekre hajtunk, lehetetlen kezelni egy rángatós váltót, miközben precíz vezetésre lenne szükség. Illetve, nem lehetetlen, hiszen az acsarkodó váltóval csak egy századot kapott Tarquinitől. Az első futamon így a hatodik, a második futamon viszont az ötödik helyről jöhet Norbi. Hosszú éjszakája lesz a szerelőcsapatnak. Sajnos, napok óta a sokadik.

Ugyanakkor reményteli, hogy közelítünk! Bár tavaly egy 1 másodperces hátrány után simán leadjuk a szerelést és elmegyünk hópárducokat fotózni a Bakonyba. Most meg itt vigyorgunk! Ennyit mára a popszakmáról! Holnap nagy derbi lesz. Nézzétek, drukkoljatok, a ring előtt minden pici sikerre szükségünk van, hogy aztán helyén lehessen a szívünk!

Kizárólag a saját oldalunkon kerülhet az utolsó sorba az a hír, hogy Mullert megint elverték az időmérőn, Loeb és López is gyorsabb volt a címvédőnél, aki egy hete, amióta megy a szezon, aligha tartozik a boldog emberek táborába.

Videó: http://www.youtube.com/watch?v=SyqgCpIuP5M

Eredmények: 

# Versenyző Csapat Idő
1. Sebastien Loeb Citroen 1:29.527
2. Jose Maria Lopez Citroen 1:29.619 +0.092
3. Yvan Muller Citroen 1:29.857 +0.330
4. Gabriele Tarquini Honda 1:30.808 +1.281
5. Hugo Valente Campos Chevrolet 1:31.139
6. N.Michelisz Zengo Honda 1:30.751 Q2
7. Tom Chilton ROAL Chevrolet 1:30.897 Q2
8. Dusan Borkovic Campos Chevrolet 1:31.099 Q2
9. Gianni Morbidelli Munnich Chevrolet  1:31.207 Q2 
10. Tiago Monteiro Honda 1:31.224 Q2
11. Rene Munnich Munnich Chevrolet 1:31.345 Q2
12. Mehdi Bennani Proteam Honda 1:32.458 Q2
13. Robert Huff Lada 1:32.142 Q1
14. James Thompson Lada 1:33.162 Q1
15. Mikhail Kozlowskiy Lada 1:34.210 Q1
16. John Filippi Campos SEAT 1:35.972 Q1
17. Franz Engstler Engstler BMW 1:36.022 Q1
18. Pasquale di Sabatino Engstler BMW 1:36.083 Q1

Részforrások: P1race.hu/Zengő Motorsport

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?