WTCC – Suzuka: Folytatódó örömök

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Minden a terv szerint alakult! Michelisz Norbert a leggyorsabb volt az időmérő edzésen, majd az első futamon a pole-ból indulva esélyt sem adott az ellenfeleknek, így megnyerve az első futamot. A második versenyen már nem voltunk ilyen szerencsések: Norbi összeakadt Yvan Mullerrel, így pedig feladni kényszerült a versenyt, de még így is fülig érhetett a szánk. Egy magyar győzelem, nagy remények a pontversenyt illetően és Muller negyedik VB címe. Ez történt vasárnap.

Már a Warm Up-on sem tudott senki gyorsabb lenni Michelisz Norbertnél, így joggal reménykedhettünk abban, hogy ez a tempó nem lesz kisebb és kis szerencsével, teljesen zökkenő mentesen nyerheti meg a futamot. Nos ami a statisztikákat illeti volt miért aggódni, mert amikor utoljára Norbi a pole-ból indult, akkor bizony csak egy hatodik hely lett a vége. Most azonban minden másképpen alakult. Ezért is érdemes mindig a realitás talaján maradni! A lényeg az volt, hogy ha a magyar pilóta szépen elrajtol és már az első köröktől kezdve tudja hozni azt a tempót, amit eddig az egész hétvégén, akkor nem lehet baj. A Honda sebessége egyébként is fantasztikus volt végig, így tehát csak egy esetleges hiba vagy ütközés akadályozhatta volna meg Zengőéket az ünneplésben.

1. Futam:

Az előbb leírt előjelekkel nagyszerű elindulni egy futamon. Még akkor is, ha nem a magyar csapat és annak versenyzője szerezte meg a jubileumi győzelmet. Jubileumi, mert a Japán Nagydíj 2. futama volt a WTCC sorozatának 200. versenye, így értelemszerűen az első (amit mi a legjobban vártunk) a 199.  Ez volt az a futam, melyen a Zengősök győzelmén kívül még egy dolog volt abszolút várható, ez pedig Yvan Muller világbajnoki címe. A francia a negyedikre hajtott magyar idő szerint reggel hét körül, miután az egész idényben valami elképesztően jó formát mutatott. Szinte mindig ott volt a dobogón vagy annak környékén, ennek köszönhetően pedig nagyon nagy előnyre tett szert, ugyanennyire hamar.


A helyszínen is jó volt a hangulat. Vagy annál talán még egy picivel több. Egyrészt mert bajnokavatásra lehetett készülni, másrészt pedig azzal, hogy a Hondának egy gyári csapata ott van és sikeresen szerepel a WTCC-ben, nagyon jó lóra tettek, mert Japánban rengeteg ember látogatott ki vasárnap a suzukai pályára. Volt is miért, hiszen a mi Norbink is egy Civic-el megy, ráadásul a gyári gépeket is szépen elgyepálta vasárnapig (majd utána is).

7:30. Egy olyan időpont, melyet máskor nem igen szeret az ember, mert vagy fel kell kelni hétköznap a munka miatt és ezért vagy éppen egészen más indok miatt nem szeretjük, pláne ha vasárnap kora reggel az édes pihenés helyett kell talpon lennünk ilyenkor. Ez viszont most más volt. Más persze hétvégenként egy fanatikusan nagy autó-motorsport rajongó szerepe is ilyenkor, hiszen aki tényleg szereti vagy csak egyszerűen magyarként nagyon szurkolt Micheliszéknek, akkor nem számít hány óra van. Most viszont megszerethettük ezt az időpontot, mert ekkor volt az első verseny rajtja, mely mint az említve lett, ha nem is kritikus, de mindenképpen fontos pont volt a győzelem megszerzése szempontjából. Norbi nagyon jól elkapta az indítást (ne feledjük az első futam mindig repülőrajtos), majd méterről-méterre egyre jobban növelte előnyét.

A futam többi esélyese, illetve fogalmazzunk úgy, azok akikre még figyelni kellett, különbözőképpen kapták el a rajtot. Volt aki szerencsésen előre tudott jönni, így ezzel sokat nyerve. Így tett például Yvan Muller, aki a 3. helyre jött fel, ez pedig világbajnoki címet jelentett a számára, persze még hátra volt jó néhány kör a távból. Az előrelépést köszönheti a maga szemfülességének és Tiago Monteiro hibájának, aki Alex Macdowall-t akarta kicsit erőszakosan megelőzni, azonban ez egy nagy butaság volt, mert így már az első kanyarban elbukott 5 helyet. A 8. pozícióban tanyázott.

Pár kör múlva Michelisz előnye már több mint két másodperc volt a második helyet hozzáhasonlóan magabiztosan tartó Macdowall-el. Hátrább ekkor egy szép párharc volt kialakulóban, majd az hamarosan ki is alakult, miután Gabriele Tarquini és Pepe Oriola talált egymásra, miközben mi rághattuk a körmünket. A Honda első hazai pályán aratott győzelméért ment Michelisz és egyben saját maga és csapata első Hondás sikeréért.

26 körös volt a verseny, ebből pedig 13 elteltével már 3 másodperc volt az előny az élen Norbi szemszögéből, így pedig egyre nyugodtabbak lehettünk, mert ez a fór csak egyre nagyobb lett körről-körre. Egészen a 20. körig pedig alig történt valami. Mindenki ment a maga kiszemeltje után, de ezen a pályán ilyen méretű túraautókkal nem könnyű az előzés, persze a mi szempontunkból ez most még nem volt fontos, maximum annyin lehetett elgondolkodni, hogy a második futamon mennyire lesz nehéz  dolga Norbinak a 10. helyről indulva. Később ezt megtudtuk. De maradjunk az első futamnál.

Monteiro a 20. körben ismét harci kakast játszott, aminek pedig az lett a vége, hogy összeütközött Oriolával. Előbbi megúszta és tovább ment, csapattársa – Tarquini – viszont nem volt ilyen boldog, mert az olasz a boxba mehetett egy defekt miatt. Nem éppen a gyári Hondáké volt az első futam, ellenben a Zengő Motorsport Civic-je fantasztikusan ment. Egy szava nem lehetett rá az embernek.


A 23. körben aztán ismét volt mit nézni: Yvan Muller nagyon szerette volna stílusosan – sem mint biztonságosan – megszerezni a negyedik VB címét, így pedig elkezdte támadni Macdowallt a második helyért. Ennél többet már nem érhetett el, a narancs-fekete Civic egyre messzebb volt és szép lassan kikerült a Chevrolet-k látóköréből. Mindenesetre az a lehetőség még ott volt a francia előtt, hogy a legjobb Chevys legyen a futam végére.

Muller támadott, de előzni nem tudott. Nem baj, így is volt miért örülnie, mert ezzel a dobogóval simán bebiztosította az összetettbeli győzelmét. Biztossá vált tehát: 2013-ban Yvan Muller a WTCC világbajnoka! Jövőre kérdéses egyenlőre, mennyire lesz erős a Citröen, de az hogy a két pilótája az újdonsült márkának, egy igazán erős párost fog alkotni az nem kérdés. Sebastian Loeb ahol tud ott nyer és nem valószínű – még ha időbe telik is -, hogy ez ebben a szériában másként lenne majd. Azt pedig, hogy Yvan Muller mit művelt eddig a Túraautó VB-ben és mit tett le az asztalra, valószínűleg nem kell ecsetelni.


Mi viszont ezzel már csak azután foglalkoztunk, hogy Michelisz Norbert elsőként lépte át a célvonalas s látta meg a kockás zászlót, ami azt jelentette, hogy megnyerte az első futamot! Nagyszerű munka, elképesztően gyors tempó és egy tökéletes hétvége. Minden klappolt a Zengő csapat boxában és a gyári versenygépekkel való történtek és azok eredményei után azt lehet mondani, hogy a Honda márka e hétvégi hőse lett a magyar versenyző.

Saját pályafutása harmadik győzelme volt ez, ami pedig érdekesség, hogy mind a hármat három különböző  márkával nyerte. Seat, BMW és most a Honda. Nagyon reméljük, hogy a negyedik sikerre nem kell várni egy újabb váltásig. Ami a hab a tortán, hogy a második futam után már el lehetett kezdeni számolgatni a pontversenyt illetően, hiszen ilyen jó eredményekkel még egy előkelő bajnoki helyezés sem elérhetetlen.

2. futam:

Tom Coronel a mezőny egyik legnagyobb arca. Nagy showman ezt jól tudjuk, de e mellett nagyszerű pilóta is. A második futamon pedig egy olyan dolgot hajtott végre, melyre a WTCC rajongói és persze a statisztikák nagy szerelmesei sokáig emlékezni fognak. A holland pilóta nyerte meg ugyanis a pár sorral feljebb már említett jubileumi 200. futamot.


Fél óra alig telt el attól számítva, hogy Michelisz megnyerte az első versenyt, melyen Yvan Muller világbajnok lett. Mind a ketten elégedettek lehettek már az addigi teljesítményükkel is, de azért valószínűleg jobban örültek volna ha befejezik a második futamot. Sajnos a magyar és a francia már a rajtnál összeakadtak és kiestek azonnal a versenyből. Előbbi az ütközés következtében ment neki a falnak, míg utóbbi ugyanekkor szerzett sérüléseket az autóján, így ők mehettek pihenni.

Az élen Mehdi Bennani és Tom Coronel volt, majd jött a két Honda, Tarquini-Monteiro sorrendben.  Mind a két kettős közel volt egymáshoz és már előzési pozícióban lettek volna, azonban mit sem ért az egész, mivel a baleset miatt jó néhány kör erejéig sárga zászló volt érvényben az első szektorban. A kilencedik körig mentek így a dolgok, majd jöhetett az amit már az ember lábát rázva várt. Történjen már valami! Megtörtént. Coronel agresszívabb lett, de ez nem vezetett eredményre, azonban hátrább a portugál megelőzte olasz vetélytársát.


Robert Huff már nem számított aktuális világbajnoknak, de ez sem gátolta meg abban, hogy csodásan szép előzést mutasson meg a közönségnek Charles NG-vel szemben. Eközben büntetéseket is kiosztottak, Kozlovszky és Oriola mehetett egy áthajtásosra.

Láttunk tehát szép manővereket és jó csatákat, majd Coronel előzését is. A holland addig támadta Bennanit, amíg az így hibára nem kényszerült. A célegyenes végén be sokkalt és így visszacsúszott egy helyet.

Tom Coronel tehát a Túraautó Világbajnokság 200. versenyének győztese.

Azt lehet mondani, hogy várjuk a jövő évi Suzukai hétvégét, mert sok örömet adott nekünk. Nyílván ebben nagyban benne van az, hogy Norbi győzött és ennek fülig érő szájjal örülünk még mindig, de azért az se felejtsük ki, hogy egy nagyszerű hangulatot és két egész élvezetes futamot láttunk.


És akkor nézzük a pontokat: Norbi az egész hétvége legjobbja lett az egységek tekintetében, hiszen bár a második versenyen nem ért célba, az elsőn szerzett 25 pontjával, valamint a pole-ért járó 5-el (ami összesen 30) a legtöbbet szerezte a mezőnyből ezen a hétvégén. Ez az összesítésben is meglátszott, miután a 8. helyről a hatodikra ugrott fel, sőt mi több még a top 3 sem elképzelhetetlen! Mi mondjuk el tudjuk képzelni, de ez csak egy elmélet, kivitelezni is kellesz majd a dolgokat. Persze ne legyünk telhetetlenek, az eddigieket is meg kell becsülni, viszont nézzük hogyan jöhet ez össze. Tekintve, hogy Michael Nykjaer anyagi gondjai miatt, már nem igen fog az idén rajthoz állni, így mivel Norbi elég közel van hozzá a tabellán (a dán az ötödik jelenleg), így az 5. hely nagyon közelinek tűnik, sőt akár kis túlzással biztosnak is mondhatnánk. De azért is meg kellesz dolgozni!

És akkor szó volt a 3. helyről. Abban a pozícióban jelenleg Tom Chilton áll, aki azért lássuk be majdnem mindig ott van az élen. Azonban sokat segíthet a magyar pilótának, hogy mindösszesen 27 pont a kettejük közötti különbség, ami csak két ponttal több mint egy győzelem. Ez egész közelinek tűnik, de meglátjuk majd, hogy alakulnak a dolgok. Reméljük legalább olyan pozitívan mint ezen a hétvégén.


Természetesen a Zengő Motorsportnak is megvolt a szokásos véleménye, ezt pedig vétek lenne nem megosztani az olvasókkal.

Félelmetesen magabiztos Michelisz győzelem Szuzukában! Mind a két gyári autó kiesett, mámorító siker a Zengő csapatnál. Norbi átveheti a tökéletes versenyző képző diplomáját, végérvényesen felnőtt, hogy a vébé címre törhessen. Summa cum laude!

Muller egyben meg is nyerte a sorozat idei trófeáját, akkor volt már az előnye év közben, hogy szinte megváltás volt, hogy üldözője Tarquni most kiesett, így már behozhatatlan az előnye.

A rajt nem sikerült rosszul az élről, bár az elején szívóskodó Macdowell olyan hatást keltett az első kanyarban, mintha kívülről akarná Norbit az élen körbeautózni. Gyorsan rendeződött az ő arculata is, amikor rájött, hogy bizony a címre törő Yvan Muller pörög a popijában, az előtte autózó bizonyos Norbert, viszont annyival gyorsabb, hogy jobb nem emlegetni, pedig, sárkány erős a Chevy, de ma nem, itt nem nyerhetett.

Monteiro látványos hibájával folytatódott a buli, aki szegény lesodródott és helyeket bukott. Aztán jött szintén az ő előadásában az Oriola megerőszakolása című nyesztetős, lökösgötős, tomoszkolós eposz, amiből megint rosszul jött ki szegény. Orióla nem hagyott elég helyet egy jobbosban, elfogyott az út, jött a bála és vége. Tarquni autója perdig megállt, ő is leparkolt idő előtt. Méltatlan szitu a gyári oldalon.

Norbi ezalatt gyönyörű munkát végzett. “Csak” autózott az élen nyugodtan, “lassan” kiépítve egy három és fél másodperces előnyt. Mint régen, a Suzuki Kupában. Egy picit sem izgultam, hogy elrontja-e. Dehogy rontja! Mindent tud, és ami a legszebb, meg is tudja csinálni.

Na, akkor összesítsünk! Norbi megnyerte az időmérőt és a warm upot erőből. Megnyerte az első futamot rajt-cél győzelemmel erőből, úgy, hogy a két gyári autó nem fejezte be a versenyt. A pálya a Honda otthona, és ebben a környezetben Norbi szerzett nekik igazi diadalt. Ennél nagyobb gólt nem lehetne rúgni, ebben ugye egyetértünk.

A második futam…. Ő…., na azt hagyjuk! Az állórajt után a bolyban Muller és Michelisz összeakadt, a francia megpucolta az egyik kerekünket, a kanyart már el sem tudtuk kezdeni. Egy tizeddel később pedig Muller már ott állt a falhoz csapva, Norbi pedig lesántikált. Öt másodperccel a rajt után magyar szemmel nem volt mit nézni a futamon. Monteirot elengedte Tarquini, aki végig gyorsabb volt, így jött a portugál egy dobogót, de a Coronel-Bennani kettőst nem volt sansz utolérni. Egy harmadik hellyel vigasztalódhatott a japán márka, de Norbi fényes sikeréről sokáig fognak beszélni. Mi pedig erre építkezünk tovább.

Köszönjük a biztatást mindenkinek, szédületes hétvége volt! Baglyok, kakasok, gyerünk tovább, nincs vége a szezonnak!”

A Zengő Motorsport videója: http://www.youtube.com/watch?v=kOocGNBhRRc

Igaza van a csapatnak, van még a szezonból, így mi sem zárhatjuk másként, minthogy azt mondjuk, csak így tovább srácok, nagyon szorítunk értetek!

Addig is mindenkinek jó szurkolást és jó szórakozást!

Eredmények:

1. Futam:

http://www.mstworld.com/msptresult.aspx?eventid=13010&circuitid=70&series=WTCC&venue=Japan&circuit=Suzuka&resultfile=wtc8

2. Futam:

http://www.mstworld.com/msptresult.aspx?eventid=13010&circuitid=70&series=WTCC&venue=Japan&circuit=Suzuka&resultfile=wtc9

A pontverseny állása:

http://www.fiawtcc.com/standings

 

Képforrás: Fiawtcc.com/P1race.hu

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?