Főoldal » Éjszakai túra-a gyermekvasút nyomában

Éjszakai túra-a gyermekvasút nyomában

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Már nagyon régóta szerettem volna egy éjszakai túrán részt venni. Úgy értem, hogy egy „szándékos” éjszakai túrán (mert „véletlen” éjszakai túrán már sokszor voltam :) ) A túra útvonala-ha valakinek mond valamit- az alábbi volt:

Hűvösvölgy → Fazekas-hegy → Nagy-rét → Hárs-hegy vá. → Kis-Hárs-hegy, kilátó → Kaán Károly kilátó → Szépjuhászné vá. → Erzsébet kilátó → János-hegy vá. → Makkosmária → Virágvölgy vá. → Disznófő  → Csillebérc vá. → Normafa mh. → Széchenyi-emlék → Széchenyi-hegy vá.

A Széchenyi-hegyról pedig a gyermekvasúttal lehetett visszautazni Hűvösvölgybe, a nevezési díj magában foglalta ennek az árát is. A túrázók számára 3 éjszakai járatot indított a MÁV: 00:30-kor, 2:30-kor és 4:20-kor.

Indulás előtt természetesen vettem egy csomag Energizer elemet a Tescoban 700 forintért, hogy az elemlámpám teljes fényben tündököljön. Kissé kellemetlenül érintett, mikor a frissen vásárolt elemekről kiderült, hogy mind kuka,le van merülve. Így a 700 forintom is kuka lett…Szerencsére volt még egy tartalék fejlámpám, úgyhogy a túrán nem kellett a sötétben botorkálnom.

[token node title-raw]

A hűvösvölgyi gyermekvasutas otthonból rajtoltunk. Rengeteg induló volt, mint később kiderült a résztvevők száma a 800-at is meghaladta. A nevezés és indulás is gördülékenyen ment, úgyhogy 20:10 perckor nekivágtunk a ~20 km-es távnak. Ekkor már alkonyodott , így Matyin (a kis „pulimon”) is bekapcsoltam a villogót, nehogy elveszítsem a nagy sötétben. Az első nagy megállásunk Szépjuhászné büféjénél volt, ahol -szavamra- istenifinom hot-doggal töltöttük fel magunkat :)

A túra vonalán rengeteg pecsételőhely volt, nagyon jó hangulatú diákokkal: az egyik megállóhelyen az életrevalóbbak 20 forintért árulták a tapsot. Kutyáknak akciósan csak 10 forint volt, úgyhogy Matyit jól megtapsoltattuk velük, sőt, még füttyögést is kapott :)

Az éjszakai túra nagy furcsasága, hogy általában ez ember csak megy a fények után, nagyon nem is követi se a térképet se a jeleket. Ez okozta azt a kis keveredést, mikor mi nem találtuk a jelet és elindultunk megkeresni. Ekkor észrevettük hogy sok kis fehér pontocska jön utánunk. No most azt rólunk tudni kell, hogy ha mi nem találjuk a jelzést akkor nem keressük olyan sokáig, inkább keresünk egy alternatív útvonalat (ez az Országos Kéktúra teljesítése során ragadt ránk, ahol gyakran szükség van erre, mivel egyes helyeken kevésbé törődnek a kék felfestésével…) Mindennek következtében Makkosmáriát az indulók fele egy ilyen alternatív útvonalon közelítette meg… :)

[token node title-raw]

Magából a tájból semmit sem láttam és ez azért volt jó, mert rendesen tudtam haladni, mivel máskor elveszi az időt a fotózás. Persze több helyről is csodás kilátás nyílt a városra: Kis-Hárs-hegyről és természetesen Normafáról is. Az Erzsébet-kilátó zárva volt, viszont maga az épület csodálatos volt a „majdnem teliholdban”.

A cél előtt körülbelül két kilométerre villámás és dörgés fenyegetett esővel bennünket. Végül hajnali 3 után nem sokkal érkeztünk a Széchenyi-hegyi végállomásra-szerencsére szárazon-, ahol kaptunk oklevelet, kitűzőt és virslit kenyérrel, kechuppal illetve mustárral. A meleg virsli nagyon jólesett az izzasztó túra után. Mivel elég hűvös volt és fáradtak voltunk, a következő vonatra pedig még egy órát kellett volna várni, úgy döntöttünk, hogy kihagyjuk a vonatot és taxival megyünk vissza Hűvösvölgybe a kocsinkhoz. Kár, hogy kihagytuk a vonatot, de az álmosság és fáradtság győzedelmeskedett. Hajnali 5-kor pedig már úgy aludtunk, mint akiket leütöttek…

Összességében nagyon élveztem a kirándulást, egészen biztosan fogok még éjszakai túrákra menni :)