Főoldal » Egységben az erő

Egységben az erő

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

 

A gazdasági recesszió (csak, hogy ne legyünk nagyon drámaiak a világválság szóval) az esküvőipart is mélyen érintette – de ez egy másik történet, majd arról is írok egyszer. Az esküvők száma és azok létszáma csökkent az utóbbi két évben, és nagyon sok esküvői szolgáltatót hallok panaszkodni, hogy kevés a munka. Soha ennyi kastélyszálló és szálloda nem zárt be, mint az elmúlt két évben (de erről szakavatott kollégáim tudnának többet írni).

Felmerül a kérdés, hogy mi a megfelelő marketing-stratégia ebben a helyzetben. Túlélés. Elsősorban. Ugyanakkor soha nem volt ennyire fontos szem előtt lenni! Míg a konkurencia fülét-farkát behúzva, árat csökkentve túlélésre játszik, addig a mi feladatunk, hogy szem előtt legyünk. Igen, hangozhat a kérdés, de ha csökken a bevétel, akkor miként költsek többet reklámra?

Nagyon sokak válasza a fenti kérdésre ugyanaz volt: csapatban (meg persze Interneten, de az megint egy másik történet).

Soha ennyi “esküvői csoportosulást” nem láttam megszületni, mint az elmúlt hetekben, hónapokban. Az esküvői szolgáltatók, akik régóta dolgoznak a szakmában, jó kapcsolatot ápolnak azokkal, akikkel rendszeresen találkoznak munkájuk során. Jónéhány munkakapcsolatból barátság is születik. Ha egy hullámhosszon vannak, előbb-utóbb felmerül a kérdés, hogy a hétköznapi együttkávézások és a szabadidő közös eltöltése mellett hogyan lehetne még profitálni ebből a helyzetből.

A válasz tulajdonképpen pofonegyszerű: tegyük össze amink van, és meglátjuk, mi lesz!

Így született meg például a fenti képen látható csapat, azaz a Wedding Team, a Visualime (némi átfedéssel, azaz egy közös taggal a két csoport között) és a múlt szombati szekszárdi esküvői divatbemutató is. A két kapcsolódási pont tehát az esküvő és a közös marketing. A Wedding Teammel és a Visualime-mal például a januári budapesti esküvő kiállításokon találkozhattunk (a “kongresszusiban” az elsővel, az “arénában” a másodikkal). Mindkét csapatnak annyira nagy és látványos standja volt, melyet a csapattagok külön-külön nem engedhettek volna meg maguknak. Az együttműködés azonban túlmutat egy esküvőkiállításon. A Visualime már megnyitotta közös bemutatótermét D. Nagy Krisztina videográfus, Jaksa Tímea és Fekete Csaba fotográfus és Szente-Tóth Andrea ruhatervező közös álmaként, a Wedding Team pedig éppen a héten szeretne határozni egy közös iroda létrehozásában.

A szekszárdi divatbemutatóhoz kapcsolódó csoportosulás egyelőre ad-hoc (mégis magától értetődő) együttműködés volt, de a két főszervező, Novák Margit és Varga-Kovács Tímea (azazhogy én :o)), már a továbblépésen gondolkodik…

A lényeg, tehát hogy sokkal több fórumon, sokkal színvonalasabb és látványosabb reklámot tudunk a célközönséghez juttatni, ha nem egyedül próbálunk megküzdeni az elemekkel!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.

Vélemény, hozzászólás?