Főoldal » Cél: a borkivitel növelése

Cél: a borkivitel növelése

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Az mti tájékoztatása szerint  az exportunk további növekedésének kulcsa az élelmiszer- és borkivitel folyamatos növelése. Az export növekedési dinamikájának fenntartása elengedhetetlen ahhoz, hogy az ország 2014-től tartós növekedési pályára álljon.

A magyar bortermelés 2013-ban meghaladta a 260 millió hektolitert. Bár a termelés és a termőterület nagysága is csökkent, a borexport stabil maradt, három éve folyamatosan mintegy 600 ezer hektoliter a kivitel, illetve 75 millió euró az ebből származó bevétel.

A kormány intézkedései alapján a hungarikum törvénynek megfelelően a magyar borok védjegyezhetővé válhatnak. Jelenleg már 11 országban van kereskedőház, az év végéig pedig 25-re nő a képviselek száma, kifejezetten azokon a távol-keleti és észak-afrikai piacokon, illetve a FÁK országokban, ahol a keleti nyitás stratégiájából adódóan szeretnék a magyar termékek eladásait növelni.

Ugyanakkor a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) feladatul kapta, hogy a Magyarországon működő, nemzetközi hálózattal rendelkező áruházláncoknál teremtse meg minél több magyar bor értékesítésének lehetőségét.
Tavaly márciusban elindították a “Lidl a magyar beszállítókért” programot, hogy tovább növeljék a magyar termékek arányát az áruházlánc kínálatában, ezzel támogassák a magyar termelőket, és erősítsék a magyar gazdaság növekedését, versenyképességét. Az elmúlt évben 327 magyar termékkel bővítették a kínálatot, 26 új magyar taggal bővült a beszállítói kör és több mint 20 százalékkal nőtt a magyar termékek forgalma.

A Lidl Magyarország már jelenleg is forgalmaz magyar borokat hét európai országban. A társaság tavaly több mint 6 millió palack magyar bort értékesített 159 hazai áruházában.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.