Főoldal » Linképítés, hogy a Pingvin is szeresse

Linképítés, hogy a Pingvin is szeresse

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

A Google Pingvin algoritmusa megjelent, elindult és végigsöpört a weboldalak tengerén. Nagy hullámokat vert, nagyon sok, biztosnak hitt oldal zátonyra futott, több megfeneklett.

Azért volt rá nagy szükség, mert a Google érdekeit egyre inkább kezdte sérteni a keresőoptimalizálás, mely által kétes minőségű tartalmak kerültek előnyös helyekre. Az első helyeket már nem azok a webhely tulajdonosok szerezték meg, akik minőségi oldalakkal rukkoltak elő, és minden elvárásnak megfeleltek, hanem azok, amelyek sikeresebben tudták kihasználni az keresőoptimalizálás adta lehetőségeket. A Google Pingvin algoritmusának lefuttatása során olyan oldalak tűntek el a Google találatainak éléről, melyek egyébként hosszú időn át vezették a rangsort. Sajnos ez az újítás sem volt teljes mértékben tökéletes, mivel lehetőséget teremtett bizonyos kiskapukon keresztül történő csalásokra, s ez által olyan oldalak jöttek fel ismét az első helyekre, melyek információszegények voltak, és nem kínáltak megfelelő minőségű tartalmat sem.

Erre a Google továbblépett és megalkotta a Pingvin 2.0 algoritmust, amely még szigorúbban ellenőrzi az oldalakat. A Pingvin kettő megjelenése óta nem elégséges kritérium, hogy az oldal minőségi és információban gazdag legyen, hanem az is szükséges, hogy a benne közölt tartalomnak egyedi szövegfelépítése legyen, illetve az oldal tartalmi alapú linképítéssel legyen támogatva.

Az alábbiakban bemutatunk néhány olyan tippet, melynek segítségével sikeresen felfuttatható a weboldal még a Google Pingvin szigorú ellenőrzései ellenére is:

1. Építsen ki kapcsolatokat a szakterületén belül! A Pingvin alkalmazás egyik legfontosabb célja, hogy relevanciát tartson fenn a weboldalak tömkelegében. Ha Ön például görögdinnye eladással foglalkozik, és azt szeretné, ha ez a szó előnyös helyen szerepelne a találati listán, tudnia kell, hogy ez az egy szó egy konkrét témához kapcsolódik (például zöld, húsos növény). Amennyiben Ön el szeretné adni a görögdinnyét, akkor nem az a lényeg, hogy az olyan felhasználók linkeljenek oldalára, akik mezőgazdasági szerszámok eladásával foglalkoznak, hanem olyanok, akik a görögdinnyékkel kapcsolatos témával foglalkoznak pl: természetes egészség védelemmel foglalkozó vagy növény termesztéssel kapcsolatos oldala.

2. Fókuszáljon a minőségi linkekre a mennyiségi linkek helyett! Voltak, akik azt gondolták, hogy amennyiben egy 3-as PageRank értékű oldal esetén megsokszorozzuk a rá mutató linkeket, akkor abból 10-es PageRank értékű oldal lesz. Ez természetesen nem állja a helyét, különösen a pingvin megjelenése után. Lecsengett a linkkatalógusok ideje is, az egykor oly népszerű linkszövegek már nem hozzák a várt eredményt. Sőt, a nem megfelelő kapcsolatokkal rendelkező oldalakra előbb figyelmeztetés, majd visszasorolás vagy éppen az indexből való kizárás jár.

A linkek minősége kulcstényezővé vált a Google Pingvin megjelenése óta. Ugyanis már nem az a fontos, hogy hány linkkel rendelkezik weboldalunk, hanem hogy milyen ezek minősége, vagyis mennyire értékes, népszerű oldalakról van belinkelve weblapunk. A Google a természetes linkszaporulatot díjazza.

3. Alaposan nézze meg, milyen oldalakkal lép kapcsolatba, mivel ezek gondatlan megválogatása hatalmas hátrányokat eredményezhet. Ha jó és minőségi oldalakkal állunk kapcsolatban, az ránk is jó fényt fog vetni.

4. Tartsa szem előtt inkább a szövegek és linkek elhelyezését, ahelyett, hogy a horgonyszövegekre fókuszálna.

5. Használjon kézi linképítési technikákat. Ez például lehet vendég blogolás, minőségi oldalak webmestereinek felkérése arra, hogy linkeljék be az Ön oldalát stb. A blog kommenteket, linkhálózatokat el kell felejteni. Térképezze fel meglévő kapcsolatait és változtassa meg, ha ez szükséges.

6. Jót tesznek az oldalának az oldalak közti belső linkek is, mit pl. „cikk folytatása”, „tovább”, vagy „kattintson ide”. Természetesen nem szabad lépten-nyomon hivatkozások rákattintására sürgetni a látogatókat.

7. Használjon olyan eszközöket, amelyek szintézist hoznak létre a „do-follow” és a „no-follow” kapcsolatok között. Használva az ilyen eszközöket nagyon jó kimutatásokat kaphat, elemezheti ezeket a kapcsolatokat, és értékes következtetéseket vonhat le arra vonatkozóan, hogy milyen arányban vannak a követhető és a nem követhető linkek.

8. Inkább használjon weboldalán „klikkeljen ide” és „olvasson tovább” utasításokat, mint horgonyszövegekbe rejtett linkeket. Fontos, hogy a lehető legtisztességesebben bánjon a weboldalt látogató emberekkel. Törekedjen arra, hogy minél interaktívabb kapcsolatokat alakítson ki olvasóival. Adjon nekik lehetőséget véleményeik kifejezésére és gondolataik megosztására.

9. Inkább hiteles kapcsolatokat válasszon oldala számára, mint olyanokat, melyeket könnyű megszerezni, viszont rosszabb minőségűek és ellenőrizhetetlenek.

10. Azon szájtokkal keresse a kapcsolatot, melyeknek sok a látogatója, így valós felhasználókat tudnak eredményezni Önnek, és ne azokat, amelyek a link alapú kapcsolatépítést tartják szem előtt. Azon oldalakat részesítse előnybe, amelyek már bizonyítottak a Google-nél, jó a helyezésük a találati listákon, valódi és minőségi kapcsolatokat adnak Önnek.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.