Főoldal » Posts tagged"Praterdome" (Page 2)
Titanic- Szórakozási lehetőségek az első osztályon
Mérnök és műszaki

Titanic- Szórakozási lehetőségek az első osztályon »

Az első osztály nagyon sokféle szórakozási lehetőséget biztosított utasai számára, csak  néhányat megemlítve : tornaterem, fallabdapálya, gőz-és pezsgőfürdő,  úszómedence,  ruhatisztít… Elolvasom
1 feb, 2011
1254
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
Titanic- Ellátás a tengeren
Mérnök és műszaki

Titanic- Ellátás a tengeren »

A különböző osztályok utasai külön ebédlőkben étkeztek. A jegy ára tartalmazta az étkezések árát, kivéve azokat az első osztályú utasokét, akik inkább á la carte fogyasztottak a luxusétterem étlapjáról. Az első… Elolvasom
31 jan, 2011
1298
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
Titanic- A fedélköz és a hajó rakománya
Mérnök és műszaki

Titanic- A fedélköz és a hajó rakománya »

  A mítoszok és legendák számtalan egzotikus tárgyról szólnak, melyeket a hajó gyomra rejtett, köztük egy egyiptomi múmiával, mely puszta jelenlétével végromlást hozott a hajóra. Ezt azonban sosem igazolták… Elolvasom
29 jan, 2011
2990
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
A Titanic belső tere- A harmadosztály
Mérnök és műszaki

A Titanic belső tere- A harmadosztály »

A harmadosztályon utazó kivándorlókat a White Star társaság azzal az ígérettel csábította, hogy,,a régi életük és az új életük közötti rövid időt a lehető legkellemesebb körülmények közt tölthetik”. A harmadosztályna… Elolvasom
26 jan, 2011
1862
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
A Titanic belső tere- A másodosztály
Mérnök és műszaki

A Titanic belső tere- A másodosztály »

 A Titanic másodosztályú utasai számára olyan körülményeket biztosítottak, mint más társaságok hajóin az első osztályon utazóknak. Rendelkezésükre állt többek között egy selyemfüggönnyel árnyékolt ablak… Elolvasom
25 jan, 2011
1906
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
A Titanic belső tere- Az első osztály
Mérnök és műszaki

A Titanic belső tere- Az első osztály »

 A Titanic óriási méretének köszönhetően az első osztályon két hatalmas lépcső is helyet kapott. A lépcsőházat kovácsoltvasból és üvegből készült, világító kupola fedte, és a hajó eleganciáját testesített… Elolvasom
24 jan, 2011
2824
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
A Titanic fedélzetén
Mérnök és műszaki

A Titanic fedélzetén »

Méretein túl még kifinomultabb volt a hajó belső kidolgozása, ami a legjobb minőségű bútorzatot, szőnyeget és díszítést jelentett. Semmi pénzt nem sajnáltak arra, hogy a Titanic legyen a világ legfényűzőbb hajója… Elolvasom
23 jan, 2011
1556
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
A Titanic mentőcsónakjai, elavult mentőcsónak- szabályzat
Mérnök és műszaki

A Titanic mentőcsónakjai, elavult mentőcsónak- szabályzat »

A Titanic tragédiájának okaként leginkább azon vitatkoznak, hogy vajon elegendő mentőcsónak állt-e rendelkezésre. A mentőcsónakokra vonatkozó szabályzatot 1894 óta nem módosította a British Board of Trade (Brit… Elolvasom
20 jan, 2011
4878
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
Edward John Smith- a Titanic kapitánya
Mérnök és műszaki

Edward John Smith- a Titanic kapitánya »

Edward John Smith (1850. jan. 27- 1912. ápr. 15.) kapitány parancsnoksága alatt indult első útjára a Titanic. Az ekkor 62 éves Smith volt a White Star rangidős kapitánya, és a társaság valamennyi új hajóját ő vitte els… Elolvasom
17 jan, 2011
5637
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
A Titanic első útja- Az indulás
Mérnök és műszaki

A Titanic első útja- Az indulás »

Miután egy teljes napon át tesztelték a tengeren, a Titanic megkapta tengerállósági bizonyítványát. Ezzel a Harland és Wolff hivatalosan is átadta a hajót a White Star társaságnak. Búcsút intve a belfasti szülőhelyén… Elolvasom
16 jan, 2011
3573
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
A Titanic műszaki jellemzői
Mérnök és műszaki

A Titanic műszaki jellemzői »

A Titanicnak négy hatalmas kéménye, hármas hajtócsavarú propellere volt, és két négydugattyús motor szolgáltatta az áramot, melyet a főmotor gőzének újrafeldolgozásából nyertek a propeller középpontjában elhelyezkedő… Elolvasom
13 jan, 2011
5695
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
A Titanic építése
Mérnök és műszaki

A Titanic építése »

1909. március 22-én a hajógerinc lefektetésével megkezdődött a Titanic építése. A következő huszonhat hónapon át a Harland és Wolff hajógyári munkásai napi kilenc órát, heti hat napot dolgoztak a hajótest építés… Elolvasom
12 jan, 2011
5063
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
A Titanic tervezése
Mérnök és műszaki

A Titanic tervezése »

1907-ben, egy júliusi estén J. Bruce Ismay, a White Star Line társaság ügyvezető igazgatója és Lord James Pirrie, a nagy hírű belfasti hajóépítő vállalat, a Harland és Wolff elnöke vacsorájukon megtervezték háro… Elolvasom
10 jan, 2011
2186
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
A Titanic története
Mérnök és műszaki

A Titanic története »

Száz éve fekszik hullámsírjában a híres luxusgőzös, amely 1912-ben az április 14-éről 15-ére virradó éjszaka jéghegynek ütközött. A White Star Line hajótársaság vadonatúj luxus utasszállító hajóját 1911 májusáb… Elolvasom
9 jan, 2011
5434
Szerző Dr. Szőnyi Gergely
A közúti közlekedés története – napjainkban
Mérnök és műszaki

A közúti közlekedés története – napjainkban »

A történelmi áttekintés utolsó befejező bejegyzése következik. A közlekedés jelenlegi helyzetéről fogok írni. Most semmilyen segédanyagot nem fogok használni, ezért a közzépontban a saját gondolataim, érzése… Elolvasom
29 dec, 2010
5456