Főoldal » Analytics: Célok beállítása – 2. rész

Analytics: Célok beállítása – 2. rész

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Ahogy előző bejegyzésemben jeleztem, a célok beállításaival indítom el több részes, a Google Analytics használatához szükséges tudnivalókat tartalmazó cikksorozatomat. A bejegyzés teljesen gyakorlati jellegű lesz, a blogom hírlevélfeliratkozási hajlandóságára vagyok kíváncsi, így ezt fogom beállítani az Analytics fiókomban.

Mi az a cél?

Ahogy az Analytics segédletként írja: “Minden weboldalnak van valamilyen célja, ami összhangban van az Ön üzleti célkitűzéseivel. A Google Analyticsben megadott cél a webhelynek az az oldala, amelyet a látogató az online megrendelés, vásárlás vagy más művelet, például hírlevélre történő regisztráció vagy árlistaletöltés befejezésekor elér.”

Azaz, célként megadhatunk olyan oldalakat, amelyekre, ha a látogató eljut, az számunkra valamilyen üzleti előnyt jelent(het). Ha beállítjuk a számunkra legmegfelelőbb, legrelevánsabb célokat, akkor rengeteg statisztikát és információt kapunk arról, hogy a látogatók milyen arányban érik el ezeket az oldalakat és ez üzleti szempontból milyen előnyökkel jár nekünk (magyarul mennyi a hasznunk belőle).

Első lépésként válasszuk ki a célok beállításaira szolgáló menüpontot, majd kattintsunk a célok és csatornák beállításaira:

http://stiftandras.eu/wp-content/uploads/2011/07/celok.png

 

Ekkor a következő ablakban láthatjuk a Fő webhelyprofil-információkat, többek közt a webhely URL-lel, időzónával és pénznemmel.

Alatta látható a számunkra igazán érdekes ablak, a Célok. Itt úgynevezett készletekbe csoportosítva lehet megadni az egyes célokat (készletenként ötöt), azonban én most csak egyetlen konverziós célt állítok be, így ennek jelen esetben nem lesz sok jelentősége.

http://stiftandras.eu/img/Celok_doboz_ff.png

 

Kattintsunk a Cél hozzáadása linkre. Ekkor a következő képernyőkép fogad:

http://stiftandras.eu/img/Celadatok_megadasa_ff.png

 

Vegyük végig az egyes beállítási lehetőségeket:

Cél neve: Ahogyan az aktuálisan beállított konverziós célra hivatkozhatunk a jelentésekben. Fontos, hogy könnyen azonosítható legyen a későbbiekben.

Aktív cél: Jelöljük a bekapcsolva lehetőséget, ahhoz, hogy az adatok gyűjtése elkezdődjön.

Cél pozíciója: A célok logikai csoportosítására szolgál, jelen esetben nekem az 1. készlet 1. cél pozícióban lesz. Ahogy a segédlet írja, ez később bármilyen adatvesztés és fennakadás nélkül módosítható.

Cél típusa: ennél a lehetőségnél három opció közül választhatunk, amelyek más és más további beállításokat rejtenek.

A három opció:

1. Cél URL : ez a beállítás talán a leggyakoribb, segítségével az itt beállított oldalakat lehet monitorozni, hogy azokat a felhasználók elérték-e. Nekem is erre lesz szükségem, ugyanis hírlevélre történő feliratkozás esetén egy tájékoztató oldalra irányítom a felhasználót, amelyről további információkat kaphat e-mail címének megerősítéséről, így én ezt az oldalt (http://stiftandras.eu/hirlevel/confirm_subscription.html) fogom megadni cél URL-ként.

http://stiftandras.eu/wp-content/uploads/2011/07/cel-url.png

 

2. Webhelyen töltött idő: ez a beállítás lehetőséget teremt arra, hogy a felhasználók oldalon töltött idejét mérhessük konverziós szempontból, azaz hogy több vagy kevesebb időt töltöttek az oldalunkon, mint amennyit mi ebben a szekcióban meghatároztunk.

http://stiftandras.eu/wp-content/uploads/2011/07/webhelyido.png

 

3. Oldal/látogatás: itt állíthatjuk be konverziós célként az egy felhasználó által meglátogatott oldalak számát (nagyobb, mint; kisebb,mint; egyenlő)

http://stiftandras.eu/wp-content/uploads/2011/07/oldallatogatas.png

 

Most, hogy megismertük a három lehetőséget és kiválasztottuk a legmegfelelőbbet számunkra, haladjunk tovább. Ahogy írtam, nekem a Cél URL megadása kell, így ezt a vonalat viszem tovább. Rögtön, ahogy kiválasztom a funkciót, megjelenik a Cél részletei dobozban néhány beállítási lehetőség. Ezek közül az első, az Egyezés típusa, vizsgáljuk is meg közelebbről.

http://stiftandras.eu/wp-content/uploads/2011/07/egyezes.png

 

Törzsegyezés: akkor érdemes ezt választani, ha szeretnénk konverzióként rögzíteni olyan URL-eket, amelynek paraméterei változhatak, pl.: /hirlevel/?cikk=3 esetén elég csak megadni a /hirlevel/ szöveget.

Pontos egyezés: ha a találatot csak az általunk megadott URL pontos egyezése esetén szeretnénk jegyezni.

Reguláris kifejezés egyezése: lehetőség van úgynevezett reguláris kifejezésekkel is megadni különféle URL mintákat, amelyre illeszkedő URL-ek minősülnek találatnak.

 

Nekem, mivel a hírlevél feliratkozás után a felhasználó minden esetben a http://stiftandras.eu/hirlevel/confirm_subscription.html oldalra jut, a következő, Cél-URL mezőbe a /hirlevel/confirm_subscription.html sztringet kell írnom.

Kis- és nagybetű különböző: úgy gondolom nem szorul különösebb magyarázatra, én személy szerint nem használom.

Cél értéke: a konverzióval létrejött nyereség értéke, nálam jelen esetben 0.

Így tehát a következőképpen néz ki a blogomról az MLM Építők hírlevélre történő feliratkozás céljának beállítása:

http://stiftandras.eu/img/vegso_cel_ff.png

 

A célcsatorna beállításával jelen pillanatban nem foglalkoztam, egy későbbi cikkben részletesen ki fogok rá térni (amikor már a blogomban lehet valami gyakorlati életben is alkalmazott példát demozni), illetve a konverziós célok eredményeinek elemzését is egy későbbi bejegyzésben fogom bemutatni (amikor már elegendő statisztikai adat gyűlt össze).

Remélem, hogy ezzel a kis leírással sokak számára segíthettem és közülük sokan követni fogják a Google Analytics által nyújtott lehetőségeket bemutató cikksorozatom további részeit is!

Forrás: http://stiftandras.eu/analytics-celok-beallitasa-2-resz/

Kövess minket közösségi oldalakon is!

         

Iratkozz fel hírlevelünkre!

->FELIRATKOZÁS<-

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.