Főoldal » Hatékony kommunikáció a közösségi médiában

Hatékony kommunikáció a közösségi médiában

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Manapság minden online marketinges (köztük én is) azt szajkózza, hogy milyen fontos, hogy jelen legyen vállalkozásunk a különböző közösségi médiában. Azonban arról már ritkábban esik szó, hogy ott hogyan kell “viselkedni”, hogyan kell megfelelő formában és főképp hatékonyan képviselni cégünket, milyen irányelveket kell betartani ahhoz, hogy ez a megjelenés ne valami imázsromboló tevékenység legyen, hanem valóban jövedelmező “kirándulás”.
Cikkemben néhány kommunikációs stratégiát gyűjtöttem össze, amelyek egy kis útmutatást adhatnak a közösségi médiában való megjelenésről.

1. Adj betekintést életedbe!
Sokan azt hiszik, hogy a közösségi média egy online piactér, ahol promotálni kell a termékeiket és reklámozni kell mindenhol, ahol csak lehet. Ez óriási hiba. Az ilyen viselkedés könnyedén ellenszenvet válthat ki az emberekben, hiszen sokan pihenésképp vagy baráti beszélgetések miatt lépnek fel közösségi adatlapjukra, így abszolut nem kíváncsiak a feléjuk áramló reklámáradatra. Ehelyett engedjünk nekik betekintést életünkbe, legyünk szociálisak, elvégre is közösségi médiáról beszélünk…

2. Légy figyelemfelkeltő!
Az egyes közösségi médiában, csakúgy, mint általában a világban és az interneten, rengeteg információ kering. Emiatt nagyon könnyen észrevétlenné válhat cégünk, ha valamilyen módon nem tűnik ki ebből a tömegből. Meséld el történeted, írj üzeneteket rendszeresen, készíts megnyerő grafikákat, vizsgáld meg, hogy milyen pluszt tudsz adni oldalad rajongóinak.

3. Alakíts ki párbeszédeket!
Az egyik legfontosabb és legnehezebb dolog. Beszélgetni kell emberekkel, be kell kapcsolódni különböző prbeszédekbe és természetesen kezdeményezni is kell azokat.

4. Építs bizalmat szakértők bevonásával!
A bizalmat akkor építheted ki, ha elhiteted másokkal, hogy törődsz velük, szem előtt tartod érdekeiket és azok szerint cselekedsz. Mit jelenthet ez? Ha valaki (vagy egy közösség) a problémájával fordul hozzád, akkor segíts neki megoldani azt, ajánlj neki egy, a problémájában jártas szakértőt, akinek segítségével együtt leküzdhetik az akadályt.

5. Légy hatásos!
Számomra és azt hiszem a legtöbb ember számára is, egy előadás vagy egy video sikeressége nagyban eldől már az első néhány másodpercben. Ha akkor unalmasnak találom, könnyen továbbállok, hiszen annyi információ áll rendelkezésemre, hogy pillanatok alatt találok valami izgalmasabbat számomra. Emiatt szükséges, hogy írásaink, videóink elég ütősek legyenek. És hogy érhetjük ezt el? Blogbejegyzések esetében adjunk cikkünkek valami provokatív címet, vagy akár lehet egy kérdés is, hiszen erre általában mindenki szeretné tudni a választ. Video esetében pedig az in medias res-t ajánlanám, azaz vágjunk egyből a sztori közepébe, ne raboljuk feleslegesen nézőink értékes idejét.

Forrás: http://stiftandras.eu/hatekony-kommunikacio-a-kozossegi-mediaban/

Kövess minket közösségi oldalakon is!

         

Iratkozz fel hírlevelünkre!

->FELIRATKOZÁS<-

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.