Főoldal » Keresőoptimalizálás (SEO) – First Bodyshop Budapest

Keresőoptimalizálás (SEO) – First Bodyshop Budapest

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

A First-Bodyshop.hu egy táplálékkiegészítőket és professzionális készítményeket értékesítő webshoppal ellátott weboldal. A feladat összetett és kiemelt figyelmet kívánó komplett munka volt, amit több cikkben tárgyalok majd. Ebben a bejegyzésben a keresőoptimalizálással kapcsolatos teendőket és eredményeket írom le.

Az oldal alapvető hiányoságokkal rendelkezett, amiket a sikeres optimalizálás érdekében az első fázisban, pontosabban 0. lépésben el kellett végezni.

Mi volt a legfőbb probléma?

Az URLek jelentették az első problémát. Túlságosan látszott a dinamikus tartalomszervezés. Azaz voltak azonosítók, amikkel a kategóriát és a cikket, valmint az elvégzendő feladatot is meg tudtuk határozni. Ezzel több probléma is van:

  1. A Goolge az ilyen oldalak indexelését többnyire hátrébbsorolja a keresőbarát, “csinos” URLekkel szemben.
  2. A látogató csak karaktereket és azonosítókat látnak. Ezeket nem tudják értelmezni, ezért rossz érzés uralkodik el rajtuk, ami a vásárlási hajlandóság romlásában jelentkezik.
  3. A látogató azon kívül, hogy nem érti, meg se tudja jegyezni, hogy aztán újra begépelje. (sok esetben ezt a pontot mellőzni lehet, ha nem célunk az, hogy bárki megjegyezze és könnyen beírhassa).

A két URLre mutatok most példát. Az első lesz az optimalizálatlan, a második a már átalakított.

http://www.first-bodyshop.hu/index.php?p=item&id=14

Ez a megoldás még annyira nem is nehezen átlátható, letisztult és egyszerű, de a háttérben futó szkirptek értelmezése már más kérdés.

p=item – ezzel állítjuk be, hogy most egy termékről van szó
id=14 – ezzel határozzuk meg, hogy melyik termék
?,&  karakterek – az URLben szerepló változókat összekötő karakterek

Ez a része nem mond semmit a felhasználónak és ez zavarbaejtő.

http://www.first-bodyshop.hu/termekek/iron-works-magyarorszag-kiralya

Mi a helyzet a “csinos” URLekkel?

A különbség látható:

  1. nincsenek speciális karakterek
  2. az URLt végig lehet olvasni és többnyire értelmes szöveget tartalmaz
  3. az első per jel után már kiírjuk, hogy “termekek”, ami egyértelműen behatárolja az oldal tartalmát
  4. a második per jel után látható a szlogen: “iron-works-magyarorszag-kiralya
  5. tovább finomíthatjuk ezt, ha kulcsszavakat helyezünk el az URLben, természetesen csak a jóízlés keretein belül

META tagek és a TITLE

Ezzel még nem volt vége a forráskód átalakításának. A Google trendek változásával már a META tagek jelentősége nem akkora, mint régebben – egyre kevesebb értékkel bír.

Ennek ellenére nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert előnyt nem lehet vele szereni, de hátrányos besorolást jelent az üres vagy túlzsufolt kitöltés.

Három ilyen mező van, amit érdemes kitölteni:

  1. <title>A bejegyzés/cikk címe/termék neve</title> – a böngésző címsorában megjelenő szöveg
  2. <meta description=”rövid leírás, 160 karakter hosszú” /> – rövid leírás, lehetőleg egy sűrített összefoglaló
  3. <meta keywords=”kulcsszavak/kifejezések, 4-5 kulcsszónál több felesleges” /> – a tartalomhoz tartozó kulcsszavak listája

Tartalom optimalizálása

A szövegek tartalmi áttekintése is fontos szempont volt, mivel a tördelések, képek, linkek, címek használat nemcsak az olvasói élmányt növeli, hanem a Google botokat is tájokozatják a fontos tartalomról.

Ha a kulcsszavunk félkövér vagy link, akkor máris több figyelmet kap. Valamint a title, és alt tulajdonságok kitöltése is fontos szerepet tölt be.

A következő bejegyzésben a linképítésról írok pár gondolatot: természetesen itt is a First-Bodyshop.hu lesz az optimalizált oldal.

Írta: Sipőcz Norbert

Forrás: Keresőoptimalizálás (SEO) – First Bodyshop Budapest

Optimalizált oldal:  Iron Works, 13 éve a KIRÁLY Magyarországon!    

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.