Főoldal » Linképítés – First Bodyshop Budapest

Linképítés – First Bodyshop Budapest

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Az előzetes felméréseim során nem találtam megfelelő mennyiságű külső linket, ami a FirstBodyShop.hu-ra mutat, ezért ezen a területen kellett tovább folytatnom a keresőoptimalizálást.

Milyen szisztéma alapján haladtam?

Először megnéztem, hogy melyik termékeket érdemes ajánlani. Vannek-e olyan anyagok, leírások, amik nem feltétlenül az eladás növelése érdekében készltek, hanem a fő céljuk a tájékoztatás volt. Sok jó anyagot találtam, ezért a Google Analytics statisztikák segítségével választtottam.

A következő oldalakat ajánlom rendszeresen:

  1. FirstBodyshop.hu
  2. Iron Works sales oldal
  3. Fehérje és tápanyagellátás
  4. Iron Works, 13 éve a KIRÁLY Magyarországon! 
  5. First Bodyshop Facebook oldala
  6. A listát bővítem, ahogy fogynak a linkgyűjtemények.

Az ajánlanivaló oldalak már megvoltak, de hogyan tovább?

A FirstBodyShop.hu oldalait már az előző bejegyzésben leírtak szerint optimalizáltam, így rendelkezésre álltak a kulcsszsavak, címek és leírások. Ezek segítségével a legtöbb oldalra tudtam már ajánlani a linkeket. Sok esetben ez rövidnek minősült és így ki kellett bővítenem egy hosszabb változatra. Ez amúgy előnyös, mert minél több szöveg tartozik egy linkhez, annál több potenciális kulcsszóra erősödhet meg az oldal.

Ajánlani kívánt oldalak pipa, ajánlói szövegek pipa

Már csak az oldalt kell megtalálni, ahova ajánlani szeretnénk. Szerencsére rutinos linkajánlónak számítok, így már kialakult szokásoknak köszönhetően haladtam. Ez abban nyilvánult meg, hogy volt egy adatbázisom a megfelelő linkgyűjteményekről és azok értékéről, valamint az elfogadási hajlandóságról. Természetesen többet ér egy link, ha minőségi helyen van, mint egy átlagos helyen, ezért ezekkel kezdtem.

Milyen helyekre ajánljuk oldalainkat?

Vannak jó, átlagos és bannolt helyek. A 3 kategóriát úgy határoztam meg, hogy jól elhatárolhatók legyenek. Bannolt helyek, amik nemhogy nem segítenek, hanem rontják is az oldalunk értékét. Rengeteg jel mutatja, hogy ha egy oldal ide van sorolva:

  1. Goolge PR-je alacsony
  2. a megjelenése igénytelen vagy nem tükrözi a jelenlegi trendeket
  3. karakterkódolási hibák
  4. látszik rajta, hogy keveset foglalkoznak az oldalal (egyszeri kialakítás után magára hagyták)
  5. sok hibaüzenetet dob
  6. sok a törött link
  7. hirdetésekkel túlzsúfolt
  8. a sort végtelenségig folytathatnám kisebb-nagyobb hibákkal

A lényeg, hogy a megjelenés alapján már könnyebb eldönteni, hogy megfelelő-e az oldalunk számára a linkgyűjtemény vagy nem. Természetesen az első szempont a relevancia. Minden linkgyűjteményt kategorizálnak így könnyítik meg a munkánkat.

Hova ajánlottam a FirstBodyShop.hu-t?

Haladtam végig a listámon – lap.hu, linkcenter.hu … stb. Minden olyan oldalt érintetem, ahol sporttal kapcsolatos téma volt vagy egészséggel, mozgással. Ilyen helyekre ajánlottam a webáruházat vagy az egyes cikkeket. Szerencsésnek mondhatom magam, mert több lap.hu oldalt is én szerkesztek:

  1. erosember.lap.hu
  2. beargrylls.lap.hu

Azért csak ezeket emeltem ki, mert itt már linket is helyztem el, valamint a középső oszlop tetején egy képes hirdetést is. A töbi lap.hu-m on még nem történtek meg a változtatások. Hirdetési felület bérléséről nézze meg médiaajánlatomat.

Hogyan is épül fel egy sikeres linképítési kampány?

  1. kiválasztjuk a tartalmi oldalakat, amit ajánlani szeretnénk
  2. elkészítjük a megfelelő ajánló szövegeket
  3. kiválasztotjuk a megfelelő linkgyűjteményt
  4. a releváns oldalakra ajánljuk oldalunkat

Milyen rendszerességel ajánjuk oldalainkat?

Mindenképpen fontos a rendszeresség. Az első időben mindenhova ajánjuk oldalainkat, főleg főoldalunkat (ez akkor fontos, ha a látogatóink általába arra az oldalra érkeznek be, de többnyire elkerülik azt így nem feltétlen érdemes mindenkinek a főoldalt ajánlania). Ilyen esetben a jól megválasztott tartalmi oldalakra kell összpontosítani.

Sok helyre nem csak weboldalakat, hanem közösségi siteokat is lehet ajánlani. Számomra fontos ez, mert általában a készített oldalakhoz Facebook oldalt is kérnek a megrendelők. Így két legyet üthetek egy csapásra. Sok esetben a Facebook oldalnak nem is kell teljesen relevánsnak lennie, így több helyre is kikerülhet.

Mit javaslok?

50-100 sikeres linkajánlás már megteremheti az alapot egy sikeres vállalkozáshoz. Továbbá 2-3-4 PR rankos oldalak mindenképpen sokat dobhatnak oldalunk értékén. DE ismeretlen, 0ás vagy 1es PRes linkgyűjtemények esetén sem kell aggódnunk.

Mit csináljunk alapozás után?

Folytassuk napi rendszerességgel a munkátmondjuk kezdjük napi 3-5 linkkel, de ezt már mindenki belátására bízom. Én úgy szoktam ezt megoldani, hogy tartom magam a napi 3-5höz a listám szerint. Sok esetben a böngészés közben olyan oldalra tévedek, amelyik kapcsolatos valamelyik munkámmal, akkor oda is ajánlom. Így lehet, hogy nem 3-5, hanem napi 10-15 ajánlást is teszek. Ezt mindenkinek saját magához kell igazítania.

Összegzés a FirstBodyShop.hu keresőoptimalizálásáról

A FirstBodyShop.hu keresőoptimalizálása most is folyamatosan zajlik. Új oldalak, új tartalmak, új kampányok indulnak. Egy webshop esetében nem állhat meg az idő, mindig meg kell újulni, hogy a konkurencia ellenéreis életképes vállalkozás maradjon.

A következő bejegyzésben a Facebook oldalról és az oda tervezett kampányról és akcióról szeretnék bővebben beszélni.

Köszönöm a figyelmet remélem ez is hasznos bejegyzés volt.

Írta: Sipőcz Norbert

Forrás: Linképítés – First Bodyshop Budapest

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.